Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Truus

Truus

13-07-2012 om 20:16

Dochter naar de dokter sturen?

Ik vermoed dat mijn zeer gesloten en preutse dochter (14) een vaginale infectie heeft. De laatste weken merkte ik dat de voorraad maandverband wel erg snel ging, en van de week trof ik in de was een hevig stinkend onderbroekje met sporen van grijzige afscheiding. Ik vind het al moeilijk om het bij haar aan te kaarten en ik weet zeker dat ze zwaar in verzet gaat als ik voorstel om naar de dokter te gaan. Onderwerpen als ongesteldheid en veranderingen in/aan haar lichaam zijn al onbespreekbaar, en ik heb beloofd daar niet over aan te dringen. Maar dit is natuurlijk iets wat (denk ik) niet zomaar vanzelf weer over gaat. Wat nu? Dwingen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

13-07-2012 om 20:24

Ze kan het ook zelf proberen op te lossen

Laat haar deze site lezen voor meer info:
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/1069/vaginale-schimmelinfectie/behandeling

Zelf gebruik ik zonder tussenkomst van dokter anti-schimmelcreme, gewoon verkrijgbaar bij het Kruidvat of apotheek (weet de officiele naam even niet). Die mag je ook in de vagina gebruiken en vooral rondom de schaamlippen (dit heb ik ooit nagevraagd bij mijn huisarts). Wel minimaal een week smeren, ook als de klachten weg zijn.

Heel soms is dit niet voldoende, dan vraag ik een recept bij de huisarts, dat kan bij ons telefonisch.

Truus

Truus

13-07-2012 om 20:35

Geen schimmel

Ik denk dat het een bacteriële infectie is. Een schimmelinfectie ruikt niet zo.

Janna3

Janna3

13-07-2012 om 22:14

Zo zakelijk mogelijk

Een zeer preutse dochter kun je maar beter zo direct en zakelijk mogelijk benaderen. Geen emotionele lading aan je woorden geven, niet ontwijken middels een briefje, dan bevestig je alleen maar dat het genant is. Gewoon zeggen dat je vermoedt dat ze een vaginale infectie heeft en dat dat echt iets is waarvoor ze naar de huisarts moet. En dat jij niet meehoeft, maar dat je wel een afspraak gaat maken. Want dat de gevolgen van een onbehandelde infectie heel vervelend zijn, veel vervelender dan eventueel onderzoek van een arts.

Vrij verkrijgbaar

Sinds kort zijn cremes tegen vaginale schimmelinfecties vrij verkrijgbaar bij drogist en apotheek. Als de creme niet helpt kan ze altijd nog een afspraak maken bij de huisarts.

Naar ha

Had mijn moeder mij vroeger maar naar de dokter gestuurd..... Jarenlang last van gehad maar kennelijk schaamde mijn moeder zich en wist niet wat ze ermee aanmoest. Toen ik op mezelf woonde toch een keer de moed opgevat en zelf naar ha gegaan. Kuurtje gekregen en een opmerking van de huisarts dat dit heel veel voorkomt. Wat een opluchting na een paar dagen eindelijk geen kriebel meer. Dus toch gesprek aangaan met dochter en heb je haar morgen nog niet bij de dokter dan vast wel een paar week later. Ik zou niet zelf allerlei zalfjes zomaar gaan smeren en sowieso even bij de dokter langs.

Biene M.

Biene M.

14-07-2012 om 13:04

Eens met janna

En ik vermoed dat inwendig onderzoek niet nodig is.

Schimmel

of bacterie dat is wel een verschil. Bij een bacteriële infectie kan het naar rotte vis ruiken (gardnerella) een schimmel ruik ik zelf nooit, dat kriebelt meer en heeft vlokkerige wittige afscheiding als symptoom

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.