Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bugs

bugs

06-04-2010 om 14:53

Dochter van 11 heftig ongesteld

Mijn dochter van 11 jaar is eergisteren voor het eerst ongesteld geworden. Zij verliest op het moment zoveel bloed en bloedstolsels dat ik me zorgen ga maken.
Is dat normaal dat ze zoveel bloed verliest? Ze lekt zelfs heel snel door met maxi/nachtverband.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mariska

Mariska

06-04-2010 om 14:57

Bugs

Is het vandaag voor het eerst zo heftig? Mijn eerste menstuaties waren ook zo hevig...

bugs

bugs

07-04-2010 om 11:20

Mariska

Al vanaf dag 1 is het zo heftig. Het is nu een paar dagen verder, maar het bloeden is niet minder geworden.
Toch maar melden aan de huisarts?

koentje

koentje

07-04-2010 om 12:15

Ja,

ik zou zeker even bellen. Probeer ook een maat aan te geven van de hoeveelheid. Het lijkt altijd meer dan het is.

Aïda

Aïda

07-04-2010 om 14:05

was het de eerste 2 a 3 jaar ook altijd heel heftig en dan ook lang. Ik was toen de tijd ongeveer 10 a 12 dagen ongesteld, waarvan de eerste 8 dagen altijd heel heftig.

Maar het kan nooit kwaad even de huisarts te bellen.

Mariska

Mariska

07-04-2010 om 14:45

Bugs

Heb je de huisarts al gebeld? Vervelende ervaring zo heftig ongesteld voor de eerste keer... Vertroetel haar maar extra! Groetjes, Mariska

bambam

bambam

08-04-2010 om 10:45

Arm kind

Dacht meteen terug aan toen ik (lang geleden) 11 was en voor het eerst ongesteld werd, ik speelde nog met poppen en had geen idee.

In ieder geval weet ik nog dat ik veel bloed verloor, erg ziek werd en vaak flauw viel. Dit alles is pas overgegaan toen ik de pil ging slikken maar ik was er doodongelukkig mee vooral omdat mijn moeder me niet serieus nam; "dat hoort er nou eenmaal bij".

Kortom; ga even met je dochter naar de huisarts en neem het serieus want het moet al verwarrend genoeg voor haar zijn.

sterkte!

bugs

bugs

09-04-2010 om 11:04

Huisarts

Dank jullie wel!
Heb inderdaad de huisarts gebeld, maar die kan er nog weinig van zeggen omdat het pas de eerste keer is. We moeten het goed in de gaten houden wannneer ze straks weer ongesteld is en hoeveel het dan is.
Helaas....
Ook dochterlief baalt, want ze ligt 4x per week in het zwembad. We hadden al mini tampons geprobeerd, maar dat ging nog niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.