Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sientje

Sientje

01-04-2010 om 19:01

Dochter van 7 heeft soort pukkels

Mijn dochter heeft last van pukkels. Soms een op haar wang. Soms twee op haar rug etc, etc, etc. Dit al een paar maanden. Ze zijn rood met een wit klein kopje en ze krabt ze open. Dan heeft ze dus een paar dagen een korst. Daarna litteken, zonde Wie heeft enig idee hoe dit komt? Ik ben van plan om er mee naar de huisarts te gaan. Maar ben benieuwd of iemand dit herkent. De reden dat ik niet ging was omdat ik dacht dat het gewoon puistjes was. Maar ik begin nu toch te twijfelen vandaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

02-04-2010 om 12:18

Kunnen

het waterwratjes zijn?
In ieder geval zorg dat ze er niet aan krabbelt: is dat wel gebeurd: dan goed handen wassen en nageltjes kort!

Sientje

Sientje

02-04-2010 om 19:49

Oooooh natuurlijk....

Tja nu je het zegt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar het zou heel goed kunnen. Dit vooral omdat jongste dochter van 3 onder de waterwratten zit. Alleen zitten ze bij haar op romp, benen en bovenarmen. Bij oudste dochter zitten ze op rug, buik en gezicht en zien ze er heel anders uit. Omdat ze ze openkrabt worden ze snel bloederig en daarna korst. Ze heeft ook een andere huidtype (meer olijfkleurig) dan jongste dochter (heel wit), dat verklaart misschien waarom het er zo anders uitziet. Jongste krabt ook minder. Bedankt! Jeetje mag ik wel uitkijken dat ik niet heel onze omgeving het ook krijgt. Het is heel besmettelijk alleen voor kinderen dacht ik.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

05-04-2010 om 14:32

'wel eens gehoor dat...

een zink tekort wratten opleverd....
dus zouden ze sneller verdwijnen als je extra zink slikt.... misschien heb je wat aan die tip

marie

marie

06-04-2010 om 12:30

Krentenbaard?

Hallo
Eerlijk gezegd denk ik eerder aan krentenbaard.
Krentenbaard is namelijk een ontsteking van de huid en kan dus op de gekste plekken voorkomen. Hoeft dus helemaal niet in het gezicht te zitten.
Even overleggen met de (assistente van) huisarts en vragen om een tube Fucidin. Dat helpt meestal afdoende.
Succes

Puck

Puck

07-04-2010 om 11:02

Dacht ik ook marie, maar...

Ik dacht eerst ook aan krentenbaard, maar wat ik dan raar vind is dat het zich beperkt tot 1 of 2 pukkeltjes per plekje en dan heel ergens anders optreedt. Krentenbaard is heel erg besmettelijk en breidt zich in het algemeen heel snel uit met gelige/honingkleurige korsten en daar hoor ik Sientje in het geheel niet over. Om het zomaar bij verdenking zonder goede diagnose te gaan behandelen met fucidin is geen goed plan, het is en blijft wel een antibioticum.

Waterwratjes?

KLinkt precies als de waterwratjes bij mijn dochter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.