Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jan

jan

25-03-2009 om 23:11

Dochter van 9 'ziet' bonken in haar hoofd

Onze oudste dochter van 9 heeft last van, zoals zij dat zelf omschrijft, bonken of bonzen in haar hoofd. Ze heeft nu griep, maar ook vóór de griep kwam ze al af en toe uit haar bed (1x in 2 weken)en was dan angstig.
Het gekke is dat ze het bonken niet hoort, maar dat ze het bonken 'ziet'. Ze kan niet omschrijven wàt ze ziet. Het zijn geen kleuren of vormen. Ze kan het enkel omschrijven als bonken want het is iets dat steeds terug komt. Ze wordt dan vreselijk angstig en uiteindelijk krijgt ze duizelingen. Althans...dat maak ik ervan, want zelf zegt ze dat ze ondersteboven hangt. Als we haar wat water geven, rolt alles weer uit haar mond en ze slaat dan ook wartaal uit. Dit is nu de tweede avond en omdat ze griep heeft dachten we eerst aan slaapwandelen of dat ze haar hart voelde kloppen in haar oor o.i.d. , maar ze hoort dus niks kloppen, ze ziet iets. Is dit niet raar? Ik ga binnenkort met haar naar de HA, maar was nieuwsgierig of iemand ervaring heeft met hetgeen ik hierboven schrijf.

Groeten Jan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

25-03-2009 om 23:26

Wanneer is binnenkort?

Hoi Jan,
Het lijkt me toch verstandig om er deze week nog meer naar de huisarts te gaan !
De klachten lijken me serieus genoeg daarvoor.
M.

Of gewoon

nou jaaa, "gewoon": hyperventilatie?
Maar ik zou toch maar even langs de HA gaan voor de zekerheid.

jan

jan

26-03-2009 om 17:00

Dokter

We zijn bij de HA geweest en die dacht dat er in de remslaap een neurologisch probleempje zat, in die zin, dat dochter al moeite heeft met ordenen en herinneren en dat het verwerken van info en de drukte op school, zich op deze manier uit.
Er is niets aan te doen, behalve (indien het een enorm probleem wordt) een kinderpsycholoog, maar daar zijn we wat mij betreft nog lang niet aan toe. We gaan eerst eens kijken hoe we dit slaapprobleem in goede banen kunnen leiden want angst voor dat bonzen levert natuurlijk steeds méér angst op. We zijn hier thuis vrij rustig en gestruktureerd. Jammer dat de school zo'n heksenketel is. Eigenlijk past ze er niet... Nou ja, maar eens nadenken. Bedankt iedereen. Ook voor de linkjes. Het is prettig te weten dat er meer kinderen zijn met dit soort dingen.

Groeten Jan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.