Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatjuh

kaatjuh

04-03-2012 om 13:46

Dochtertje 17 maanden al week koorts,kan dat van een oorontsteking zo lang?

Ons dochtertje van 17 maanden heeft 1 week koorts gehad,eerste keer afgelopen dinsdag bij dokter geweest,ze bleek een oorontsteking te hebben(hopelijk niet chronisch,want mijn andere dochter heeft dat wel)en ze kreeg plots onder haar oogjes eczeem(ben dus bang omdat mijn andere dochter dat ook heeft,ze wel gaat tobben met 'r oortjes!
Maar ik ben vrijdag teruggeweest omdat ze al koorts had va voige week vrijdag,nu is het vreemde dat ze s'ochtends wat fitter oogde,maar s'middags en s'avonds/s'nachts kwam de koorts weer opzetten en werd ze hangerig,dus nu heb ik toch antibiotica gekregen(liever niet,maar onze oudste heeft al met 7 maanden menigitus gehad(door oorontsteking)en 3 dagen kritiek gelegen,dus ik had zoiets van ik laat haar niet zo doorlopen!
Nu was mijn vraag,kan koorts zolang aanhouden bij een oorontsteking,ze heeft in September een vermoedelijke urineweginfectie gehad,maar het was niet helemaal betrouwbaar,dus door de aanhoudende koorts(geen oorontsteking)toch antibiotica gekregen want het duurde te lang,maar nu wilde ik voor zekerheid urine inleveren,maar dokter was overtuigd dat oorontsteking de koorts verklaarde!
Ze heeft geen loopoor ofzo gehad,alleen was haar oortje rood van binnen(rode streep)!(Ook 2 dagen huilerig s nachts,maar verder niet)
De dokter zei ook dat urine in een potje niet zo betrouwbaar is en dan zou ze toch een cathertertje moeten krijgen,maar hij vond dat nog niet nodig!
Ik vind het alleen vreemd dat die koorts zolang bijft aanhouden,nu is ze sinds gister weer wat de oude aan het worden(uiterard door de antibiotica,want ze was heel hangerig s'middags en s'avonds!
Koorts bleef overigens wel onder de 40 graden...
Ook heeft ze een moeilijke stoelgang(ik heb de ziekte van chron,dus ik ben daar ook alert op,hoewel ik begrijp dat ik niet alles door mijn hoofd moet halen en al wat over reflux van de nieren gelezen,maar weet niet ofdat ze dan vaker ziek moet zijn geweest tussen Spetember en Maart,dan alleen in September en eind Februari,ze heeft in Oktober/November een echo van de niertjes en blaas gehad,die was goed,maar arts zei dat ze niet alles kunnen zien zoals refux!
Misschien ben ik me drukker aan het maken dan nodig,maar herkent iemand die aanhoudende koorts....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

04-03-2012 om 14:57

Toch urine

Als je oudste een orenkind is dan weer je vast wel dat oorontsteking soms lang duurt. Maar in jouw geval zou ik toch ook haar urine maar even laten nakijken. Natuurlijk kan er met urine in een potje een bacterie van buiten in het monster terechtkomen, maar dat geldt toch altijd? Ik snap dat argument niet. Als je goed schoon werkt (dochter wassen of eerst in bad, haar potje goed schoonmaken met heet water en soda en goed naspoelen, het potje waar je de urine in doet uitkoken) dan kan de HA heus wel zien of ze blaasontsteking heeft of niet.
Maria

cqcq

cqcq

04-03-2012 om 18:54

Zou afwachten

Die antibiotica kuur ben je toch pas vrijdag begonnen. Ik zou hem eerst afmaken. (en als het ook blaasontsteking is, veranderd de behandeling toch niet, daar krijg je ook antibiotica voor).

Heb je de indruk dat de kuur niet helpt na een aantal dagen, dan zou ik ook urine meenemen en dat laten testen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.