Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

k

k

19-01-2010 om 09:06

Dochtertje 4 kijkt de laatste tijd erg bleek,kan dat door eczeem?

Ons dochtertje van 4 kijkt de laatste tijd erg bleek,nu heeft ze ook wel een lichte huid,maar het valt mijn ouders en zus op en de logopediste ook!
Ze heeft ook altijd blauw paars onder haar ogen(denk door de exzeem)!
Ze is vaak verkouden en heeft regelmatig last van haar oren(heeft buisjes),waar kan dat bleek kijken van zijn,kan dat aan de exzeem liggen,hoewel ze er nu niet superveel last van heeft,meer in de zomer!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
k

k

19-01-2010 om 09:14

Ik vind ze ook altijd sneller moe,weet niet ofdat met eczeem nor

Ik vind ons dochtertje ook vaak moe,nu is net naar de basisschool gaan ook vermoeiend,maar als ze rond 19.00u in bed ligt,moet ik haar s'ochtends nog wakker maken!
Ik weet niet ofdat je met exzeem sneller moe bent,maar nu heeft ze er niet veel last van,op haar gezihct een beetje,in de zomer is het altijd heel erg,misschien omdat ze altijd snel transpireerd!

Tineke

Tineke

19-01-2010 om 09:27

Huisarts

Op tijd naar bed (misschien nog een half uurtje eerder!), gezond eten, extra vitamientjes, voldoende buitenlucht en natuurlijk fatsoenlijke behandeling voor haar eczeem/ allergie. Meer kun je niet doen. Als ze dan nog steeds bleek ziet, zou je naar de huisarts kunnen gaan. Wellicht heeft ze bloedarmoede.

marie

marie

19-01-2010 om 11:09

Amandelen?

Hallo
Klinkt als - constant vergrote/ontstoken keel- en/of neusamandelen.
Vooral ook omdat je schrijft dat ze vaak verkouden is.
Heeft ze alleen maar buisjes gekregen? De neusamandel is toen niet gepeld? Het blijkt namelijk dat alleen buisjes plaatsen soms niet afdoende is.
Hier veel ervaring met een "orenkind" wat altijd bleek zag. Met 2 jaar wel neusamandel gepeld en buisjes geplaatst - daarna nog een aantal keren buisjes.
Echt opknappen deed ze pas na het pellen van de keelamandelen toen ze 7 jaar was (wat achteraf dus veel eerder had moeten gebeuren).
Toen kreeg ze pas wat "kleur", was ze veel minder moe en ging ze beter eten.
Mijn tip als leek is dus - ga naar de KNO-arts!
succes

marie

marie

19-01-2010 om 11:11

Info kno.nl

hallo
Meer info vind je op
www.kno.nl
succes

nicky

nicky

26-01-2010 om 21:05

Voedselallergie/intolerantie

beste k,

mijn zoontje ziet ook altijd bleek, beetje donker onder zijn ogen. Had al 8 oorontsteking gehad toen hij 1.5 jaar oud was. Dit bleek te komen door voedingsintoleranties. Het gaat sinds hij door de homeopaath is gezien een stuk beter, ik kreeg een lijst mee met voedingsmiddelen waar hij op reageert en sindsdien gaat het goed, geen oorontstekingen meer gehad. In de winter ziet hij nog wel bleek, maar ja, zijn gezondheid is goed.

De consulten bij de homeopaath kreeg ik vergoed bij de ziektekostenverzekeraar, maar ze waren mij dubbel en dwars waard.

Succes
Nicky

nicky

nicky

26-01-2010 om 21:07

Ook eczeem

ik vergeet te zeggen dat hij ook eczeem heeft, ook een reactie op voeding, met name chocolade en koemelk.

ook krijgt hij van sommige dingen buikpijn, en die staan ook op de lijst van de homeopaath.

groetjes
Nicky

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.