Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

18-09-2009 om 19:37

Dochtertje bijna 4 allergietest gehad voor honden katten huisstofmijt maar was negatief i

Ons dochtertje heeft straks de uitslag gehad van een allergietest(bloed geprikt),maar deze was negatief,zelf dachten wij echt doordat als ons dochtertje van bijna 4 van de oma's thuiskwam(ze hebben beide een hond)ergere exzeem kreeg en als ze thuis door de droogloopmat rolt zit ze ook onder de uitslag in haar gezicht,maar de uitslag was negatief,is deze altijd betrouwbaar,want ze heeft als baby/dreumes veel gehuild en wij vermoedde toen melk,maar daar is ze nooi op getest omdat ze dan meer sypmtonen moest hebben,maar toch wil ik dat nog laten doen,maar de doksterassistente dacht dat er al iets van voedsel gecontroleerd is,maar ik dacht dat dit weer een aparte groep was waar ik ook koemelk enz. bij zag staan,ze zou dit even navragen en dan moet ik nog even terugbellen,want een voedsleallergie is toch weer anders dan een allergie voor handen/katten huisstofmijt en pollen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

18-09-2009 om 21:21

Testen

Beste Karin, Ook met een negatieve test kan er wel degelijk een allergie zijn. Ik reageer van jongsaf aan heel duidelijk op bepaalde dingen maar het komt nooit uit een allergietest, dat komt veel vaker voor heb ik gelezen. Bij voedingsallergie idem. En dan kan het ook nog intolerantie zijn, dat komt er ook niet uit. En het kan ook nog algemene overgevoeligheid zijn
Ik heb goed geleerd zelf op symptomen te letten en zo weet ik waar ik op reageer.
Ken je deze site: http://www.kindereczeem.nl/

Opbouwen

Hoi Karin,
Kleutertjes bouwen hun allergie op. Voordat deze in het bloed te zien is, moeten ze al regelmatig in contact zijn gekomen met betreffende allergeen. Onze huisarts adviseerde ons om elk jaar bloed te prikken en weer te testen op alle soorten allergie. Ons zoontje geeft een hele duidelijke allergische reactie op honden/poezen, maar wij hebben zelf geen huisdieren (we zijn zelf enorm allergisch). Hij komt dus heel zelden in contact met hond/poes en bouwt hierdoor niet genoeg op om in het bloed naar voren te laten komen. Uit zijn test kwam dit jaar wel boompollen/graspollen, hier komt hij natuurlijk ook veel vaker mee in aanraking. Dus, ik zou "gewoon" volgend jaar weer bloed gaan prikken en ondertussen je kind in de gaten houden, je ziet zelf gauw genoeg waar ze op reageert.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.