Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dorita

dorita

20-06-2009 om 18:56

Dochtertje heeft pijn bij plassen

Dochter van 3 klaagt deze week al een paar keer over pijn na het plassen. Ik zie er niks aan, en vind het
moeilijk te zien waar het pijn doet ("hier" wijst ze, rondjes draaien boven haar buik/dijen)

Ze plast niet vaker dan anders.

Wat kan dat zijn / waar moet ik op letten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Blaasontsteking?

Naar de dokter dus. Zorg dat je dochter daar kan plassen of dat je een plasje meeneemt.

Het kan ook iets anders zijn natuurlijk maar ik zou er wel even mee langs de dokter.

Mariel

MRI

MRI

21-06-2009 om 00:40

Ja dokter

Want het is heel vervelend voor dat kindje. Mijn dochter heeft het ook vrij jong (vier) gehad. Je moet gewassen plas of te wel midstream meenemen van de eerste ochtendurine.
Dat betekent eerst een aantal tellen laten plassen, dan de plas opvangen en daarna helemaal uit laten plassen. Ik zou morgen meteen naar de HAP gaan.

MR

dorita

dorita

21-06-2009 om 22:11

Oef

Dat klinkt niet eenvoudig, plas opvangen, zeker als het dan ook nog eens niet vanaf het begin mag... Tips?

Ook zegt dochter dat het nu geen pijn meer doet?!?!

op het potje laten plassen, dat gaat ook heel makkelijk.
Ben benieuwd Dorita of er een ontsteking zit.

Puck2

Puck2

22-06-2009 om 16:08

Niet op potje

als je op een potje plast dan heb je niet de midstram urine te pakken. Het makkelijkst gaat hier gewoon op de wc. Soeplepel in de aanslag en na een paar tellen plassen de soeplepel eronder en dat in een potje gieten.

bibi63

bibi63

22-06-2009 om 21:40

Potje kan best

zet het potje in de douchebak. Laat haar eerst ernaast een heel klein plasje doen en dan hup haar op het potje duwen, of het potje onder haar duwen.
Groetjes,
Bibi

Gewoon opvangen

op de wc, zodra de plas er echt uitkomt even 1 tel wachten en dan een glas eronder houden. Zo heb ik altijd mijn eigen plas opgevangen als ik weer eens een testje moest doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.