Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

10-11-2008 om 19:21

Dochtertje van 3 wrat onder voet wat te doen?

Ons dochtertje van 3 heeft een wrat onder haar voet(tenminste daar lijkt het erg op)ik weet niet ofdat ik dan naar de huisarts moet,ofdat ik zelf een middel kan kopen enzoja wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

10-11-2008 om 21:17

Huisarts

Omdat je dochter nog zo klein is, zou ik toch even naar de huisarts gaan. Vorige maand heb ik zelf een voetwrat bij mijn 7 jarige dochter weggehaald met een stikstof staafje. Die kun je bij de drogist kopen. Je moet het dan 15 seconden erop gedrukt houden en dat was erg pijnlijk. Voor een 3-jarige misschien een beetje heftig. Bij de huisarts krijgt ze misschien eerst een verdoving. Onder de voet zit er meestal wat huid op namelijk.

Formule w achtige stof

Heb zelf bij mijn kinderen wel eens een wrat weggekregen onder de voet door aanstippen met wrattenvloeistof. Je moet wel volhouden en niet te vaak een dag vergeten want dan lukt het niet. Als ze nu al echt last heeft van de wrat dan zou ik even langs de huisarts gaan.

Puck2

Puck2

11-11-2008 om 08:48

Ik zou het eerst zelf proberen

Huisartsen beginnen vaak gelijk aan de vloeibare stikstof en als ik naar kinderen in mijn omgeving kijk waarbij dat gebeurd is dan is dat toch wel pijnlijk. Oudste had ooit ook een voetwrat waar hij last van had en omdat daar ook eelt op zat kreeg ik van de huisarts eerst een zalfje mee met acetylsalicylzuur. De omgeving van de wrat moest ik afdekken (lees gaatje knippen in een pleister en dat over de wrat heen plakken met wrat door gaatje) en dat moest ik een paar weken smeren. Tot geluk van zoon hielp het zo goed dat ik na een week of 4 de wrat met wortel en al er zo af kon halen. Dat scheelde een stikstofbehandeling. Formule-W bevat dezelfde werkzame stof alleen in lager dosering en is gewoon bij de apotheek te koop. En verder heb ik hier op het forum al een paar keer de tip langs zien komen om de wrat af te plakken met duct-tape. Misschien kun je in het archief nog meer vinden.

Tango

Tango

11-11-2008 om 09:07

Eerst huisarts

Zou ik doen om zeker te weten of het een wrat is.
Behandelen met stikstof lijkt me inderdaad voor een 3-jarige erg heftig. Mijn dochter van 7 heeft ook een voetwrat en deze is al tweemaal aangestipt met stikstof bij de huisarts. Vond ze geen pretje. Misschien kun je eerst een soortgelijk zalfje krijgen als Puck2 noemde.

Pedicure!

Met een voetwrat zou ik eerder naar een pedicure gaan, die heeft ervoor gestudeerd.

Monique

Monique

12-11-2008 om 20:48

Toevallig....

ben ik onlangs met mijn dochter (en haar voetwrat) naar de pedicure geweest en die vertelde me dat ze er niets aan kan en mag doen. Ze verwees ons door naar de huisarts.

Maar nu had ik geloof ik hier eens een keer over Wartner gelezen en dat heb ik gisteren bij de drogist gehaald.

Behandeling met Formule W leverde niets op.

mamieke

mamieke

18-11-2008 om 22:28

Heb wrat op voet weggekregen

net ducktape(als je het zo schrijft..) bij mijn 8 jarige zoon. had vanalles geprobeerd. aanstipstof die je bij de etos kan kopen, naar de huisarts geweest (die zei dat ze vanzelf wegzouden gaan..zucht..)had op internet gelezen dat knoflook en andere huis en tuin middeltjes hielpen zoals zeezout. maar al die middelen moet je regelmatig toepassen. ook die aanstipstof. en als mijn hoofd niet op mijn romp zat, zou ik die zo vergeten. bovenvermelde middelen hielpen niet. toen heb ik ducktape op de wrat geplakt en een sok er omheen. als de tape losliet, gewoon weer een stuke tape op de wrat plakken en weg was de wrat, heb korter dan 2 weken geduurd. maar de wrat had hij al een jaar eerder. had begrepen dat de tape de wrat verstikt ofzo en dat hij dan zo afsterft. voel je niets van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.