Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Denise

Denise

09-05-2012 om 11:49

Doe-het-zelf yoga

Omdat ik een vrij druk (gezins)leven heb en een nogal "bewerkelijke" man, heb ik erg de behoefte aan ontspanning en enige mindfulness op z'n tijd Vorig jaar heb een keer een proefles yoga genomen en dat vond ik erg inspirerend. Toen heb ik er niets mee gedaan maar na een recente, nieuwe proefles wil ik hier toch wel iets mee doen. Ook omdat ik merkte dat ik zo ongelofelijk!! stijf ben (terwijl ik veel hardloop). Het probleem is dat ik door mijn onregelmatige werk vaak niet in de gelegenheid ben om naar een yogaclub te gaan. Ik wil het dus zelf doen, op mijn eigen momenten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe bevalt dat? En weet iemand een goede cd met oefeningen voor beginners?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

09-05-2012 om 12:01

Denise

Heb je misschien een wii? Volgens mij zit er op de wii fit ook een yogagedeelte. En op www.yogaonline.nl vindt je heel veel video's en info over het tijdschrift yogamagazine, ik vind het een leuk blad.

Denise

Denise

09-05-2012 om 12:13

Fiorucci

Hoi Fiorucci,

Wij hebben geen Wii maar ik ga zeker kijken op de site die je noemt.

Dankjewel!

Thursday Next

Thursday Next

09-05-2012 om 12:24

Gevraagd

aan een yoga-docente.
http://www.yogatv.nl en http://www.myyogaonline.com maar yoga moet je eigenlijk leren van een echte, levende docent, voordat je zelf gaat oefenen.

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2012 om 14:19

Maar...

Dat lijkt me een logisch antwoord van een yogadocente....de kapper zal ook niet snel beamen dat ik mijn haar thuis kan kleuren..maar het kan wel....

Puck

Puck

10-05-2012 om 11:57

Fio

Toch is het wel handig bij yoga dat er iemand is die je houding bekijkt bij alle standen en daar waar nodig kan corrigeren. Daarvoor zijn een paar lessen denk ik toch echt wel aan te raden. Daarna lijkt me dat je het prima zelf kunt doen.
Pas trouwens op met yogatv. Daar zaten 2 jaar geleden verschrikkelijk veel virussen op die onze klapjap flink hebben geïnfecteerd, ondanks een goed antivirusprogramma.

Fiorucci

Fiorucci

10-05-2012 om 17:57

Puck

Thanx voor de tip, ik kijk er niet zoveel naar omdat ik een dvd handiger vindt.

Ella2007

Ella2007

11-05-2012 om 15:15

De tuinen

Bij De Tuinen verkopen ze een heel rits DVD's met Yogaoefeningen. Bij alle oefeningen geven ze meerdere varianten, afh. van niveau. Wat lastig is als je geen les volgt: je moet heel goed op je eigen houding letten, dus ik zou je aanraden het ook voor een spiegel te doen. In mijn lessen zie ik weinig mensen die uit zichzelf de juiste houdingen aannemen, er moet veel gecorrigeerd worden.

Fiorucci

Fiorucci

11-05-2012 om 15:19

Ella

Ja, die zag ik daar toevallig liggen vandaag, in allerlei varianten, voor 9,99.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.