Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Balletmama76

Balletmama76

31-12-2009 om 12:36

Doodsberoerd na gourmetten

Dachten manlief en ik gisteren lekker te gourmetten, van alles gehaalt van de AH, en smullen maar.

2 uur later werd ik kotsmisselijk, spugen, diarrhea, buikpijn, mijn buik opgezet alsdat ik 9 maanden zwanger ben.

Nu is het een dag later en ik ben nog steeds aardig ziek. Niet eens trek in koffie (en dat betekend bij mij "meer dood als levend")

Durf niet verder dan 10 meter van de toilet verwijdert te zijn.

Man mankeert helemaal niks. Maar ik ga echt nooit meer gourmetten, bah!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

31-12-2009 om 13:11

Ach ja

De volgende keer krijg je het van de barbecue en de keer erop van een gewoon stukje vlees. Kennelijk toch iets niet voldoende doorgebakken of kruisbesmetting tussen eet- en bereidingsbestek.
In ieder geval beterschap en ik zou me er niet door laten weerhouden om de volgende keer weer te gourmetten.

tonny

tonny

31-12-2009 om 13:38

Dat komt niet van het gourmetten

ook al leg je nu jarenlang die link. Het is gewoon een ordinaire voedselvergiftiging. Erg vervelend!!

En je bent de extra pondjes kwijt op 1 januari, elk nadeel hep z'n voordeel.

Beterschap!!!

Balletmama76

Balletmama76

31-12-2009 om 15:28

Pelle...

...ja, we hebben allebei precies hetzelfde gegeten, alle spullen ook vlak ervoor gekocht.

Dus waarschijnlijk is het gewoon een virus, en manlief was gewoon the lucky one en kreeg het niet.

Voel me nog steeds als iets wat de kat binnengesleept heeft. Dat wordt een oudennieuw zonder oliebollen voor mij ben ik bang - heb nog steeds niks gegeten en ook geen behoefde.

Amanda

Amanda

31-12-2009 om 17:25

Geen virus denk ik

Ik vind het wel toevallig, twee uur na het gourmetten. Dat lijkt me geen virus. En de spullen van AH zullen echt wel vers zijn geweest. Maar jij hebt denk ik een stukje vlees niet goed doorgebakken (kip, gehakt?) en je man wel.
Beterschap!

't heerst

2 weken geleden heb ik het gehad, 1 nacht braken en diarree, en daarna nog heel weinig eetlust. Alles wat ik eet ligt zwaar op de maag. Nu heeft mijn zoon het.
En we hebben allebei niets raars gegeten en zeker niets slecht-doorbakkens. Virusje dus?

Bastet

Bastet

31-12-2009 om 19:44

Ja hoor

Zeker nog geen overgang hier,maar wel gerommel,zoals beschrijft.En ik ken meerdere vrouwen die hier last van hebben.
Groetjes,bastet

Bastet

Bastet

01-01-2010 om 09:06

Nee he

Het lukt me weer,een reactie op de verkeerde plek..
Bastet

Balletmama76

Balletmama76

01-01-2010 om 12:07

Balletpapa nog steeds gezond en...

...ik zat er wat te grinniken en te giechelen over de link tussen overgang en buikgriep.

Het rommelt nog steeds aardig in mijn buik, nog steeds diarrhea, maar ik ben tot de conclusie gekomen, dat dit een goede ophanger is voor een goed voornemen voor het nieuwe jaar:

Ik ga vanaf nu geen vlees meer eten, yep, ik word vegetarisch! Gezien de feit dat de pure gedachte aan vlees me nu bijna over mijn nek laat gaan, zal het niet moelijk worden...

Dochter is al vegetarisch, dus de een of andere vegaburger heb ik al geproeft en vind het nog lekker ook.

Jakiro

Jakiro

01-01-2010 om 12:35

Mijn moeder wordt ook vegetarisch

Gisteravond bleef om half 8 een stukje biefstuk van het gourmetten vastzitten in haar slokdarm. Na 2 uur proberen te kokhalsen, extra te drinken etc., zat het nog muurvast.
Resultaat ?
Om 23 uur, via HAP, SEH en internist een gastroscopie om het stukje vlees te verwijderen en een beschadigde slokdarm.
Gelukkig waren we net voor de jaarswisseling terug, maar er zat geen champagne in voor haar.
Zo zielig..
Dus Nasha, mijn moeder doet gezellig met je mee en wordt ook vegetarisch na gourmetten
Jakiro

Balletmama76

Balletmama76

01-01-2010 om 12:44

Als ik het hier zo lees...

...is gourmetten eigentlijk een best gevaarlijke bezigheid - wat naar voor je moeder, Jakiro!

Voelt zij zich inmiddels weer wat beter?

Chippie

Chippie

01-01-2010 om 14:45

Toch buikgriep

Drie van de vijf personen in huis hebben hier een buikgriep(je) gehad in de afgelopen maand. Het kwam in alle gevallen heel plotseling op, kon eigenlijk niet aan het eten hebben gelegen en met name onze jongste is er heel erg beroerd van geweest.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-01-2010 om 16:02

Jakiro

>>Dus Nasha, mijn moeder doet gezellig met je mee en wordt ook vegetarisch na gourmetten < <

Eh, ik weet van niks hoor en vegetarisch zal ik echt niet worden hahahahah, ik hou teveel van een lekker biefstukje of varkenshaasje!

Jakiro

Jakiro

01-01-2010 om 23:43

Sorry!

Hoe kom ik nou bij Nasha ????
Ik heb maar 1 glas champagne op, dus ik kon geen kater hebben....
Jakiro

Kiki

Kiki

02-01-2010 om 01:06

Hier hebben we het allemaal gehad

Het is echt een virusje. Bij mij kwam het ook ineens opzetten nadat we eten besteld hadden en ik dacht dus ook dat ik voedselvergiftiging had.

Maar het is echt een virusje, want mijn hele omgeving heeft precies hetzelfde gehad
een 24-uursvirusje

Ellen

Ellen

02-01-2010 om 01:20

Hier ook 3 zieken..

Op 1e kerstdag waren ik, mijn man en zoon alle 3 ziek. Overgeven en diaree. Het was maar een kortdurend virus, want 2e kerstdag waren we alle 3 weer op de been.

Balletmama76

Balletmama76

02-01-2010 om 09:48

Hier helaas niet kortdurend...

...heb weer de hele nacht op de wc toe gebracht met diarrhea. Geen braken meer, maar van de diarrhea kom ik niet af.
Nog steeds geen echte eetlust ook.

Het goede is idd zoals Tonny zei - mijn kerst-kilos zijn er al weer af...

Tirza G.

Tirza G.

02-01-2010 om 11:44

Een virus komt ook altijd

na het eten. Het is grappig dat er zo vaak naar het eten wordt gewezen bij buikloop etc. We eten namelijk zó vaak op een dag (drie maaltijden en vier tussendoortjes, toch?) dat een virus altíjd na het eten op komt zetten.

Tirza

amk

amk

02-01-2010 om 13:45

Omgeving

je kijkt ook naar het patroon in de omgeving. Als er slechts 1 geval is is het al snel een voedselinfectie of voedselvergiftiging (ja die zijn verschillend)
Een voedselinfectie begint later en duurt langer. (tot 24 uur na inname en dan een aantal dagen)
Een voedselvergiftiging komt al na een aantal uur en duurt dan max 24 uur.

Komt het in de hele omgeving voor dan zal het niet snel aan het voedsel liggen. In het geval van Balletmama is de kans groot dat het wel aan het gourmetten heeft gelegen. Dit is een risicoactiviteit want niet goed gekoeld, (vlees staat langdurig op tafel), niet goed door en door verhit, kruisbesmettingen alles is mogelijk en reeel aanwezig.

bertje1

bertje1

02-01-2010 om 20:16

Kruisbesmetting

dit is bijna zeker een gevalletje kruisbesmetting: je hebt rauwe kip bijvoorbeeld aangeraakt met eenzelfde vork waarvan je at... fout! sterkte. als je daar volgende keer heel goed op let, kan er niets gebeuren. (natuurlijk ook: kruisbesmetting op het vlees rauw-gaar op de bakplaat, etc)

Balletmama76

Balletmama76

03-01-2010 om 12:04

Idd denk ik ook aan kruisbesmetting

Want alles was vers, dus een andere redenen kan er eigentlijk niet zijn.

Inmiddels voel ik me weer best goed, geen diarrhea meer en ben ook niet meer zo afgrijzelijk moe en uitgeput.

Maar jeetje, ik heb me echt nog nooit zo beroert gevoelt!

Tinus_p

Tinus_p

04-01-2010 om 20:44

Kruisbesmetting

Ik heb met oudjaar gegourmet en viel van mijn stoel van verbazing toen ik de gastvrouw (zwanger notabene, en dus idd geen champagne om 12 uur) met blote vingers vlees op het gourmetding zag leggen. Tsja, zo krijg je idd kruisbesmetting...

Monique D*

Monique D*

10-01-2010 om 15:58

Met blote handen vlees op gourmetstel leggen..

.. is toch niet erg als je daarna de handen wast? Als ze dat niet doet zou ze een vork moeten gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.