Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

EZW67

EZW67

07-10-2008 om 10:07

Douche-zak (om gips droog te houden)

Het gaat in dit geval niet om gips maar om tape; mijn man heeft afgelopen vrijdag zijn enkel omgezwikt en volgens de fysio, waar hij door de huisarts naar is doorverwezen, moet hij 4 weken in de tape.
Die tape moet droog blijven, want de lijm reageert blijkbaar met de huis en kan als ie nat wordt een ontsteking veroorzaken. Dus hebben we vanmorgen gevlooid met plastic zakken en duck-tape, maar natuurlijk werd de voet toch nat. Vandaag wordt de enkel opnieuw in de tape gezet en schaffen we denk ik maar zo'n douche-zak aan, die speciaal bedoeld is om gips droog te houden. Anders wordt het 4 weken aan de wastafel wassen, want een bad hebben we niet...
Ik vraag me alleen af of zo'n (best prijzige) zak de tape wel droog houdt. Krijg je dan ook geen last van doorslaand vocht? Werkt dat echt goed en is het de prijs waard? Iemand ervaring?

groeten Emmy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
beus

beus

07-10-2008 om 13:53

Werkt perfect zo'n zak

Mijn man heeft een tijd geleden zijn voet gebroken en toen heb ik direct een zak aangeschaft bij de thuiszorgwinkel. Niet echt goedkoop, maar wel effectief. Je been blijft echt droog, er zit een soort elastieke (of van siliconen) band omheen en die zorgt ervoor dat het been droog blijft. Heerlijk want zo kunt je toch gewoon douchen.
Een meisje bij ons op de camping is er zelfs mee gaan zwemmen....haar gips bleef droog alleen door de ruwe bodem is de zak is gesleten en kwam er een klein scheurtje op de naad. Ik denk alleen niet dat het daarvoor bedoeld is.....
Succes ermee, het is de dure aanschaf zeker waard!

Werkt goed

Toevallig heb ik een maand of twee hier dezelfde vraag gesteld. Uiteindelijk hebben we op aanraden van het ziekenhuis de Sealtight douchehoes gekocht.
Het werkte perfect. Ik heb geen druppeltje of condens in de hoes kunnen ontdekken. Wel hebben we eerst een lange kous om de arm van ons mannetje gedaan en daarna pas de hoes.
We hebben hem destijds besteld bij www.lomed.nl

Succes en beterschap!

K@rin m

K@rin m

08-10-2008 om 20:29

Geweldig ding

Ook hier zo'n douche zak n gebruik. Een ideaal ding. Zeer de moeite waard om hem te bestellen. Hij is al meerdere malen in de familie gebruikt.

Groetjes, Karin

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.