Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Duizelig en watten in hoofd

Ik ben de laatste tijd (wel een half jaar ongeveer) vaak duizelig, vooral als ik mijn hoofd op een bepaalde manier draai of snel draai. Dan val ik bijna om, moet ik mezelf vasthouden. Ook een soort wattengevoel in mijn hoofd.
Ik ben nog niet zo lang geleden getest op bloedarmoede, vitamine b-12 tekort en nog wat andere dingetjes. Maar er kwam niets uit. Ik wil eigenlijk niet wéér naar de dokter lopen, voel me zo'n zeurpiet dan en voel me verder prima. Behalve dat ik het extreem koud kan hebben als ik stil lig/zit. Ook in bed 's avonds kan ik soms niet in slaap komen omdat ik het zo koud heb.
Ik heb wel gegoogled maar er komt niet echt iets uit
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bloeddruk

Ik ben een absolute leek op medisch gebied maar het klinkt als erg lage bloeddruk. Ik zou zeker een arts raadplegen, want dit klinkt niet in de haak. Zeker niet als gezeur!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ely

Ely

24-01-2012 om 21:46

Is gecheckt

Op bloeddruk? Ijzer?
Ik heb er weleens last van.
Paardemiddel: floradix. Het is absoluut smerig, dat wel...
En qua koud ssvonds: een electrische deken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ef

Ef

24-01-2012 om 22:34

Ziekte van meniere?

zat ik aan te denken, maar dan zou je ook last van oorsuizen moeten hebben. Verder misschien een erg lage bloeddruk.

Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

25-01-2012 om 11:05

Evenwichtsorgaan of bppd?

Ik herken het wel, ik heb dat bij tijden ook, dat duizelige. Het is niet doorlopens, heel de dag, maar wel als ik snel draai, of mijn hoofd bijv. met een 'klap'op mijn kussen leg. het kan te maken hebben met je evenwichtsorgaan, ik ben er wel voor bij de dokter geweest. Heb een paar keer een virusje gehad ws. bij dat evenwichtsorgaan, Het vervelende is dat je daar lang last van kan hebben en dat het snel terugkomt.
Je kunt ook eens googlen op BPPD, heeft ook te maken met je evenwichtsorgaan en de vloeistoffen en 'steentjes' ofzo die in je oor zitten. Heb jij ook dat als je omhoog kijkt, of juist schuion omlaag dat de wereld begint te draaien?

Wat die kou is weet ik niet....ik heb dat ook, maar dat is typisch omdat het weer kil in huis wordt. Als je stil gaat zitten i.p.v heel de dag druk bezig te zijn, dan wordt je helemaal snel koud. Idd, lekker een plaid of een stroomdeken.

Shanti O

Shanti O

25-01-2012 om 23:07 Topicstarter

Bloeddruk lijkt ok

Heb vandaag bloeddruk gemeten. 115-73 Dat is niet erg laag volgens mij. Heb het wel eens lager gehad.
Misschien toch maar eens naar de dokter.
Bedankt voor jullie input.

koentje

koentje

26-01-2012 om 17:48

Shanti

ben je inde overgang? Tijden de overgang komen vaker duizeligheidsklachten voor.
Bij Meniere is de duizeligheid ernstiger.Er zijn vaak ook klachten van het oor.
Mijn huisarts zegt dat duizeligheid in 90 % van de gevallen komt door spanning.

Shanti O

Shanti O

26-01-2012 om 21:52 Topicstarter

Koentje

Ik ben getest op de overgang vanwege veel pijn in mijn heupen,maar ben nog niet in de overgang. Het had wel gekund, heb er de leeftijd voor.
Spanning heb ik weinig Te weinig misschien wel ))

koentje

koentje

27-01-2012 om 17:12

Nou ja,

te weinig spanning kan ook spanning geven. Weet dat veel mensen burn out raken omdat ze te weinig uitdaging hebben?

Ely

Ely

27-01-2012 om 21:55

Dat heeft zelfs een naam

Een bore-out

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Shanti O

Shanti O

27-01-2012 om 22:03 Topicstarter

Nou

Dan ga ik maar gauw wat spanning erin gooien hier. Gelukkig begint het voorjaar al weer bijna, dus dat moet gaan lukken! Wie weet, komt het gewoon wel van de saaiigheid deze donkere dagen
Tijd dus om actie te ondernemen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.