Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marfloor

Marfloor

12-03-2010 om 14:01

Eczeem

Onze dochter van 4 jaar heeft eczeem. Ze heeft gelukkig geen open plekken, maar wel een hele schilferige en soms rode, jeukende huid.

Van de dokter hebben we voor noodgevallen hormoonzalf gekregen, maar meestal helpt het voldoende als we haar huid vet houden. Ze kan niet tegen vaseline, dus gebruiken we een creme (via de apotheek).

We hebben gemerkt dat ze niet goed tegen water kan, dus we baden haar zo min mogelijk. Maar toch is haar huid zo ruw. Het lijkt wel of het de laatste maanden erger is geworden.

Ik zou graag willen weten wat we kunnen doen om haar een wat gavere huid te laten krijgen. Zou het helpen om ander wasmiddel te gebruiken? En zo ja, welke? Is er een verband tussen voedsel en eczeem? We hebben een poes, zou dat ook van invloed kunnen zijn?

Ik ben erg benieuwd naar eventuele reacties.
Marfloor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjoleine64

Marjoleine64

12-03-2010 om 14:48

Hier hetzelfde verhaal

Bij onze jongste zoon (10) is het iedere winter raak. Droge, rode jeukende plekken op benen, armen, billen. En als het heel erg is ook op zijn heupen. Wij smeren met vaseline-cetomacrogolcreme, maar als jouw dochter niet tegen vaseline kan is dat ook geen optie. Bij lichtere vormen gebruik ik ook wel cardiflor emulsie, dat geneest het niet maar houdt het wel enigszins in toom. Ik smeer hem iedere avond voor het slapen in. En niet te lang en vooral niet te heet douchen. Ook ben ik helemaal overgestapt op Neutral wasmiddel en naspoelen met azijn. Zodra het weer korte-broeken-weer is gaat het bij hem weer over.
Voeding is bij hem niet van invloed, hij heeft wel een pinda-allergie maar dat uit zich in acute uitslag en jeuk op de plekken waar hij contact heeft gehad (meestal mond en lippen).
Marjoleine

Lys Lionne

Lys Lionne

12-03-2010 om 20:03

Niet de kou....

maar juist de droge lucht, veroorzaakt door centrale verwarming, is de oorzaak van een drogere huid in de winter. En een droge huis veroorzaakt jeuk, dus goed vet houden is dan de enige remedie. Waar je dat mee doet is niet echt belangrijk, al zul je in jullie geval de vaseline dus moeten laten staan.

Puck

Puck

15-03-2010 om 20:09

Www.kindereczeem.nl

Marfloor, ken je deze site al. Daar kun je heel veel nuttige en goede info vinden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.