Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wuppie

Wuppie

24-04-2009 om 12:18

Een kwaaltje waarmee je niet naar de huisarts wilt (anale ongemakken)

Wat doe je met een kwaaltje waarmee je niet naar de huisarts wilt? Sinds mijn bevalling heb ik zo nu en dan last van aambeien en andere ongemakken in dat gebied. Meestal gaat het vanzelf weer over, maar nu zit er al twee weken een wondje (scheurtje) in het perineum en daar heb ik erg veel last van. Het voelt soms aan alsof het in mijn anus zit, maar ik heb het goed bekeken (voor de spiegel) en daar zie ik niets bijzonders.
Hoe kom ik er aan, en hoe kom ik er af? Ik wil er absoluut niet mee naar de huisarts. Een uitstrijkje laten maken doe ik lachend, maar dit is een brug te ver.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

24-04-2009 om 12:28

Toch naar de huisarts

Er zit niets anders op.

Antwoord waar je niet op zit te wachten

Natuurlijk ga je naar je huisarts.

Gene is wel de allerdomste reden om niet naar de dokter te gaan.

De man/vrouw heeft heus wel obscuurdere dingen gezien in zijn leven. Een achterwerk met 'issues' is echt dagelijkse kost. Waarschijnlijk sta je binnen 2 minuten weer buiten met een recept voor een fijn zalfje dat echt helpt, of iets van dien aard.

Dus: Bellen!

Ingrid

Heus

wel eens nagevraagd bij mijn beste vriendin die huisarts is: ze walgt op de één of andere manier van uitspuiten van oren, maar denkt niet eens na bij vagina's en anussen...ook op het spreekuur om 8 uur 's ochtend..

Gaan! (Ik had trouwens ook last van aambeien later nog eens last van een schimmel daar, beiden keren was het toch even bukken....)

Nou ja zeg

niet zo aanstellen hoor, gewoon gaan! Ze hebben goede zalfjes daarvoor en daarbij wellicht een laxerend poedertje (movicolon o.i.d.) zodat je ontlasting wat zachter wordt de eerste tijd. Dan kan het scheurtje herstellen en kun je daarna weer stoppen met de movicolon. Kom op hoor!

Mamvantwee

Mamvantwee

24-04-2009 om 13:18

En gewoon zeggen dat je ermee zit

Ook gewoon tegen de huisarts zeggen dat je je schaamt hiervoor.

Wuppie

Wuppie

24-04-2009 om 14:42

Ja natuurlijk

Dat weet ik ook wel, dat ik eigenlijk naar de huisarts moet als ik er blijvend vanaf wil komen. Maar ik vind het een enorme drempel. Normaal gesproken ben ik de eerste om te zeggen dat een huisarts wel vaker billen ziet, maar nu zijn het de mijne ;-( Vroeger was het anders, toen was de huisarts nog een wijze man. Tegenwoordig zit ik bij een huisartsenpraktijk met allemaal vrouwen van mijn leeftijd. Ik heb het idee dat die toch wat anders naar onderkantjes van leeftijds- en seksegenoten kijken dan de huisarts van vroeger.
Ik heb er echt geen zin in brrr.

Je schaamt je dus voor je poepgat

iedereen heeft een gaatje waar het uit komt, sommig zijn echt heel erg behaard en sommige zijn weer vrolijk en strak. Althans zo denk ik erover, iedereen heeft er eentje !!!

who cares.

Als jij er last van hebt dan moet er gewoon even een huisarts naar kijken.

Misschien heeft de huisarts zelf ook wel een heel aparte anus, ach kan jou het schelen, ga nou maar gewoon.

Haha

ik heb hier ooit eens een link met allemaal verschillende anussen met aandoeningen laten zien, hahaha, na zo'n site is het allemaal niet zo genant meer.

Je arts heeft wel raardere dingen gezien

Gewoon naar de huisarts Wuppie. Inderdaad zoals iemand anders al aangeeft kunnen ze je iets laxerends geven en iets voor de pijn en als het nodig is kunnen ze je doorverwijzen.

Ook die vrouwelijke huisarts van jouw leeftijd heeft wel raardere dingen gezien en zal echt niet verblikken of verblozen.

Mariel (arts en kent niemand van haar collega's die flauw/moeilijk zou doen over jouw verhaal)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-04-2009 om 16:25

Schaamte

Gewoon gaan hoor. Voor een arts maakt het echt niet uit of je nou voor je achterste komt of je hand. Een kwaal is een kwaal en daar zijn ze voor. Ik ben al zo vaak met de billen bloot gegaan (peri-anale fistels, aambeien, baarmoederverwijdering etc.) en als ik al enige gene zou hebben is die wel verdwenen Waarschijnlijk sta je binnen vijf minuten weer buiten met een receptje.

Wuppie

Wuppie

24-04-2009 om 17:50

Ooit eens uitgelachen door assistente

Hoewel ik verwacht dat ze met dit soort aandoeningen wel discreet omgaan, ben ik voor iets anders al eens uitgelachen door de assistente. Toen had ik een heel vreemde uitslag (waarom heb ik altijd van die gekke dingen?). Dus ik belde voor een afspraak, een beetje schutterend. Vraagt ze 'waar zit de uitslag?'. Toen ik zei dat die op mijn knie zat kon ze bijna haar lachen niet houden.
Maandag ga ik maar eens bellen ;-( Ik heb er zelf nog niets op gesmeerd omdat het open is en ik bang ben dat het dan gaat ontsteken.

Hahaha

onderkantje inderdaad, dat zeggen ze in het ziekenhuis ook. Dan kwamen ze 'straks je onderkantje even wassen'.

Oh straks lig ik weer in het ziekenhuis, ik denk dat ik mij kapot lach bij de eerst die zegt "even je onderkantje schoonmaken".

Ja dat is heel erg als je een keizersnede hebt gehad, dan kan je geen kant op en dan komt er een verpleegster je onderkantje spoelen, ze zitten dan ook echt aan je onderkantje. En dan moet je net doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand aan je schaamlippen, schaamhaar en billen zit. En dat is NIET normaal !!!!!

En sommige verpleegsters vinden het ook geen prettig werk (natuurlijk niet, moet er niet aan denken om zo mijn geld te verdienen, maar ja het hoort erbij) en doen het dan heel ruw met je onderkantje of flikkeren er met een boogje wat koud water op en dat is dat.

Ach pelle

ik moet ook iedere 6 maanden aan de bak met mijn oren, en herinner me dan weer die uitspraak. Maar ik vind het eigenlijk zo raar...wat is dáár nou zo vies aan? Dus het lukt me niet me daarover gegeneerd te voelen.

Tja, dat onderkantje. Ik vond die hele bevalling (eindigend in keizersnee) wel de schaamte voorbij hoor. Na 5 dagen inleiden en toucheren schaam je je nergen meer voor. Dus toen ze bij het naspoelen en wassen na de keizersnee vroegen of 'ze een beetje schaamhaar mochten wegknippen want het was wat vastgeklit' riep ik gelukzalig met mijn zoon in mijn armen "Ja hoor, maak er maar wat moois van!".

Oh ja, nog even dat onderkantje...

...ik moest een tijdje geleden een zalf hebben voor een vaginale schimmel en een creme voor eczeem op mijn been. De apotheek snapte er niets van, die twee recepten, want het had gedeeltelijk dezelfde bestanddelen. Dus de assistente vroeg mij of ik dan niet dezelfde creme voor beide wilden hebben. En de apotheek was druk, ook nog eens met veel mannen. Toen had ik dus erg de neiging om over 'mijn onderkantje' oid te gaan praten. Want hoe kon ik nou in die doodstille ruimte gaan uitleggen dat het me vreemd leek dat ik de (dikke vettige) creme die ik op mijn been moest smeren ook op mijn vagina moest smeren...

Opeens baalde ik zo van de situatie dat ik mijn rug rechtte, en hardop zei 'bedoelt u nou dat ik hetzelfde op mijn been als op mijn vagina moet smeren?'
Zij dook zowat onder de toonbank en wist niet hoe snel ze de tubes klaar moest hebben, en ik ben met opgeheven hoofd (maar zonder iemand aan te kijken) door de zaak met zo'n man of 10 naar buiten gelopen.

Oh ja, dit was bij een apotheek op de Cornelis Schuytstraat in Amsterdam, zo'n beetje de nieuwe PC Hooft en hiperdehip, zeg maar...

Haha

mijn onderkantje is het gekste kantje van mijn kant.

Goed zo mammalies, je moet ook gewoon het over je vagina kunnen hebben in de de cornelis schuytstraat.

(ot)....gynaecoloog ......

ik vind de verhalen over de onderkantjes wel hilarisch hoor, gelukkig net vorige week mijn mirena in mijn onderkantje laten plaatsen.....hoef ik voorlopig niet meer en weet ik straks dit vast niet meer

Jaren geleden lag ik , 34 weken zwanger in het ziekenhuis met een flinke bloeding. Na een week mocht ik naar huis en de heel jonge co-arts kwam de ronde doen.
U mag morgen naar huis, rustig aan, veel rusten en geen gemhumpsscp tot aan de bevalling....
ik;wat zegt u, wat niet? arts; Geen gemnschp
oooo...kwartje viel bij mij.....ik lag stiekum dubbel dus herhaal; ooo....geen gemeenschap! Nou dokter...ik geloof niet dat ik daar nu behoefte aan heb.
We hebben er heel de dag omgelachen ( flauw he)

Bobbeltje

Bobbeltje

26-04-2009 om 22:57

Mijn bobbel

Ik heb ook altijd genante dingen. Maar de zalfjes en zo helpen altijd zo goed, dus ik ga er toch graag mee naar de huisarts.

Paar jaar geleden voelde ik een rare bobbel diep in mijn vagina. Naar de huisarts. Kleedt u zich maar even uit, oke. Moest ik een beetje op mijn hurken, ging hij met twee vingers naar binnen. Allemaal nog tot daaraantoe. Of ik even wilde persen.
Liet ik een schéét! Tjemig..

Sindsdien ben ik écht de schaamte voorbij, ik durf met alles naar de huisarts! Zo'n anuskloofje, koekie! Gewoon gaan dus.

Bobbeltje

Bobbeltje

27-04-2009 om 20:44

Het was een...

lichte verzakking van de baarmoeder. De baarmoedermond zakt mee naar beneden en die voel je als een bobbel van binnen.

De ha reageerde super trouwens hoor. Zo van schaam je maar niet hoor, ik zie de gekste dingen voorbij komen elke dag en daar is dit peanuts bij.

My worst nightmare

oh erg, dat je bij zo'n onderzoek een scheet laat. Ja en als je dan durft terug te gaan dan ben je over een bepaalde grens heen idd.

Coco

Coco

28-04-2009 om 15:19

Ach...

..ik ken huisartsen die helemaal opleven als ze fijn een abces mogen opensnijden. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan problemen hebben met een simpele scheet... Het zou me wat zijn, als je je na zoiets niet meer zou kunnen vertonen.
Als jij trouwens nooit een ergere nachtmerrie hebt gehad dan dat, Manda, dan ben ik jaloers op je.

Wuppie

Wuppie

28-04-2009 om 16:08

Het is over

Het is over, zonder dat ik bij de huisarts ben geweest. Heel vreemd, maar ik ben er wel blij om!

Bobbeltje

Bobbeltje

29-04-2009 om 21:42

Fijn!

Nou mooi zo! Zo zie je maar weer, wat vanzelluf kump, geet ook vanzelluf weer.. Oude volkswijsheid en zo waar als en koe!

Jammer!

had net zo'n lol om al die verhaaltjes hier.

Bobbel

Bobbel

05-05-2009 om 18:41

Dana29

Haha ja dat is ook weer waar! We hadden best willen horen hoe Wuppie eindelijk naar de ha durfde. En daar in de spreekkamer werd voorgesteld aan een stagier, heeft u d'r bezwaar tegen als hij even meekijkt?

Doet me denken aan

de reactie van de drogist toen ik vertelde dat ik graag een tube aambeienzalf wilde:'oh, u bent de eerste klant die het zelf nodig heeft, de meeste mensen kopen het voor hun buurvrouw of schoonmoeder' GRIJNS

Van Onderen

Van Onderen

10-05-2009 om 18:07

Kan terug komen

En omdat ik er terugkerend last van hield bedacht ik...ik ga er nu wat aan laten doen. Dat betekende eerst de huisarts. Heel prettig dat wij alleen vrouwen in de maatschap hebben. Nu was mijn eerste gene voorbij.
Toen een scopie. Je denkt, och, ik heb ook 2 bevallingen in het ziekenhuis gedaan... Maar daar hoefde ik geen klysma voor toe te dienen (argh) en loop je heel bewust die kamer binnen in je blote kont, waar wel heel veel mensen stonden. Nee die scopie dat hoeft voor mij de eerste jaren niet meer.
De volgende afspraak was voor elastiekjes schieten om de inwendige aambei. Dus ik had me voorbereid op weer een kamer vol mensen, maar dat viel reuze mee. Aardige arts en 2 vrouwelijke assistentes die me op me gemak stelden. "Wanneer u een wind moet laten, dan moet u dat vooral doen hoor" Okee, aardige optie, maar je gaat een arts toch echt niet in het gezicht winden, ieuw. Er moest wel een vervolg afspraak komen voor het gevalletje dat. Dus ik had me voorbereid op dezelfde mensen. Maar nee, weer een andere arts en 2 mannelijke assistenten en 1 AIO. Hierdoor werd mijn achterkant uitgebreid besproken en werd er tijd genomen voor het beeld. Na afloop (ik hoefde geen nieuwe elastiekjes) zaten de arts en AIO me uitgebreid te vertellen hoe schoon te houden. Fijn hoor, studio-object zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.