Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

luizig

luizig

22-12-2011 om 11:52

Een luizenvraag

Mijn kleuterzoon heeft hoofdluis en nu heb ik het ook. Bij mn zoon gaat het kammen best, maar ik moet t bij mezelf doen en dat gaat eigenlijk niet. Ik heb erg lang haar en nou ik kan ook niet goed zien wat ik doen natuurlijk. Ik heb niet echt iemand die me kan helpen drmee (al helemaal niet elke dag). Ik heb wel al van die shampoo gebruikt maar het advies daarbij is ook elke dag kammen. Hoe kom ik nou van de luizen af? Zou ik bijvoorbeeld de shampoo ook wat vaker kunnen gebruiken??
Misschien moet ik me maar kaal scheren ;o)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

22-12-2011 om 12:21

Electrische luizenkam

Zelf geen ervaring (dat wil zeggen: mijn man deed het bij mij, wel lang haar en luizen gehad), maar ik hoorde toen van iemand anders die een elektrische luizenkam gekocht had en haar tienerdochters met lang haar daarmee naar de tuin stuurde. Een hoop geknetter en de luizen waren weg.

K. Dootje

K. Dootje

22-12-2011 om 15:27

Electrisch

Ja erg handig, ook bij jezelf. Dat knetteren valt trouwens wel mee met mijn type (Robicomb). Het apparaat stopt met piepen als er een luis tegen de tandjes hangt en die haal ik dan met het borsteltje weg op een papiertje waarna ik om heel erg zeker te zijn van een dode luis die luis platdruk met mijn nagel. Hahaaa, weer een minder.

Ze werden trouwens spectaculair goedkoper: tien jaar geleden betaalde ik 49 euro en nu onlangs een nieuwe gekocht voor maar 35. En nooit geen producten meer nodig!

succes

Guinevere

Guinevere

22-12-2011 om 20:14

Toch zelf doen

Een paar jaar geleden was mijn bol ook als woonstede uitverkoren door het luizenvolk. Ik heb het ook helemaal zelf weggekregen, eenmalig met shampoo en daarna tóch elke dag kammen. En geloof me, dat is bij mijn haar ook geen eenvoudig klusje. Ik deed het onder de douche, met cremespoeling in het haar. Je hoeft helemaal niet te zien wat je doet, als je maar kamt, niets overslaat en de kam uitspoelt.

Isabella

Isabella

23-12-2011 om 11:27

Hier ook elektrische luizenkam

Een aantal jaren geleden had een van de kinderen plots luizen en ik voelde ze bij wijze van spreken ook al over mijn hoofd lopen. De hele familie werd door mij gecontroleerd en mijn man moest mij doen. Maar daar was hij erg onzorgvuldig in (vond ik). Wat ik allemaal heb gedaan om er vanaf te komen. Iedere dag controleren, wassen met luizenshamppo,Tea Tree oil druppels in je haar en kammen met elektrische luizenkam die overigens geweldig werkt maar alleen bij lang haar. Overigens duurde het ruim een half jaar voordat we echt luizenvrij waren ondanks zeer frequente controle en behandeling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.