Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

daantje123

daantje123

24-01-2010 om 12:50

Een paar maanden aan de pil en weer het eind van de maand niet gehaald....

Hoi allemaal,
ik ben 40 jaar, twee kinderen rijk en heb na de geboorte van de jongste een Mirena laten plaatsen. Ideaal!!
De vader van de kinderen wilde zich laten steriliseren en ik heb de mirena laten verwijderen. Later een nieuwe geplaatst (nieuwe man, ander verhaal), maar ik was heel regelmatig ongesteld, in tegenstelling tot de eerste keer.
Dus ook deze mirena laten verwijderen en toch maar weer aan de pil.
Ik kreeg microgynon 30 voorgeschreven en die heb ik drie maanden geprobeerd. Maar een week voor het eind van de strip werd ik ongesteld en ook heel veel, tot ik weer aan de volgende strip begon.
Nu heb ik microgynon 50 gekregen, en dit is de eerste maand dat ik 'm slik. Alleen, het is vandaag zondag en woensdag slik ik de laatste van deze strip, ben ik vanmorgen toch weer een klein beetje ongesteld geworden.
Ik baal hier van. Wie herkent dit?
Oja, een half jaar geleden is een uitstrijkje gemaakt en alles was prima.

Alvast bedankt voor het reageren!

Daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
daantje123

daantje123

24-01-2010 om 12:53

Correctie

bij die tweede mirenaspiraal was ik dus heel ONregelmatig ongesteld....

Mover

Mover

24-01-2010 om 15:46

Wennen?

Is het niet zo dat je lijf moet wennen aan de hormonen. En dat je je lijf dus tijd moet gunnen om een paar maanden (half jaar, weet het niet) om op orde te komen?

Hier

Ik heb de marvelon. Vanaf mijn 17 tot aan 23, toen wilden we zwanger worden. Naar geboorte 2de weer pil. Gestopt voor zwanger willen worden. Na geboorte derde weer. Toen was ik hem zat. Nooit problemen gehad ! Toen spiraaltje Mirena. Wat een ellende. Dacht 2 x zwanger te zijn. Alle klachten van zwanger zijn. NIET DUS. Wilden een vierde, dus hup ding er uit. En daarna weer de Marvelon. En sindsdien de problemen die jij nooit. Halverwege de strip ongesteld, 1 of 2 dagen en dan weer niets, moe, buikpijn ed. HA zegt evt. andere pil. Pleisters kan ook maar zit hoge eigen bijdrage op. Man zou zich laten helpen maar sinds zijn kameraad een ontsteking aan die wond kreeg is hij niet meer zo happig.
Zou toch zeggen ga eens naar de HA
Gr, Rymcke

Hormonen

IK denk dat je wat langer door moet gaan, want je lichaam moet ook wennen aan de hormoonverandering door pil en spiraal. Ik heb dat ook gehad, bleef gewoon ongesteld met spiraal en de eerste tijd kun je bloeding krijgen bij pil. IK ben ook in de 40 en dan gaan ook je hormonen veranderen, dus dat kan ook me spelen.NIet te snel en te veel wisselen.

daantje123

daantje123

29-01-2010 om 20:48

Inderdaad maar even wachten...

het is weer gestopt. Raar, ik ben maar een klein beetje ongesteld geweest en nu is de strip op en is de ongesteldheid weer gestopt.
Ik zal inderdaad maar wat meer geduld houden.....
Verder voel ik me namelijk prima bij deze pil.
Net als Rymcke had ik met de mirena ook twee keer het gevoel dat ik zwanger was en erg veel last van stemmingswisselingen. Die heb ik nu niet meer en mijn lijf voelt verder prima. Dus misschien valt het mee. Ik baalde van de week alleen zo, dat ik hier even mijn hart luchtte en me afvroeg of er meer mensen met mijn 'klachten' waren.

Bedankt voor het reageren.

Daan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.