Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Snoesje

Snoesje

09-05-2009 om 10:41

Eerste bezoek plastisch chirurg, zenuwachtig!

Afgelopen week heb ik een enorme stap gezet, ik heb een afspraak gemaakt bij een plastisch chirurg. Ik wil n.l. een buikwandcorrectie laten doen...

Ik ben nu bijna 40 kilo afgevallen en mijn buik hangt... Dit zorgt voor pijn in mijn rug en het zit gewoon in de weg.

Na een gesprek bij de huisarts (en veel op me in praten door mijn vriendin ) had ik vorige week de stoute schoenen aangetrokken en ging de poli bellen. Tot mijn verrassing kan ik volgende week al terecht! Ik had verwacht minstens 3-4 maanden te moeten wachten.

Maar goed, nu slaan de zenuwen goed toe. Ik ben bang om weggestuurd te worden terwijl hij honend zegt, nog lang niet! Maar ik ben ook bang om wel "door" te mogen.... Want de operatie, daar zie ik toch ook tegenop. Het is gewoon een zeer dubbel gevoel. Aan de ene kant heel erg graag maar aan de andere kant................

Wie heeft dit laten doen? Is het meegevallen, tegengevallen? Hoe was de chirurg? Hoe is het herstelproces? Kortom, ik hoor graag ervaringen.

En verder ga ik doorbibberen met wachten tot a.s. donderdag...........................

Alvast bedankt voor het meelezen!

Snoesje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlaamse gaai

vlaamse gaai

09-05-2009 om 19:56

Snoesje

40 kilo......Applaus!!! Ik hoop dat je die correctie krijgt en dat het meevalt. Ik lees hierboven dat je een jaar een BMI van rond de 30 moet hebben. Voldoe je daar al aan? Want als dat zo is, heb je die 40 kilo er dus ook van af weten te houden al een jaar...

Polly Shearman

Polly Shearman

09-05-2009 om 20:03

Smetplekken?

Ik ben ooit 30 kg afgevallen, met een flinke hangbuik! maar ik het werkelijk nog nooit 1 smetplek gehad?
maar ik draag dan ook van die fijne hoge onderbroeken die die hangbuik op zijn plek houden,
Als ik aan me zou moeten laten snijden, zou ik ook mijn hangoog, hangarmen hangbillen weg willen hebben??
hmmmm misschien ooit als ik rijk ben!

Jahoor

hoi,
hier ook buikwandcorrectie gehad, zo'n 12 jaar geleden. viel me alles mee. wel flinke pijn een paar dagen,idd vanwege inkorten van spieren.
verder geen last.
mijn zus had minder geluk. veel last van vochtophoping wat een paar keer weggehaald is.

geen verhaal is hetzelfde uiteraard.
ik zou zeggen: doen! je bent zover gekomen, je verdient het.
succes.
groetjes,annemieke

Vriendin

Vriendin

10-05-2009 om 17:17

Snoesje

Waarom laat jij op je inpraten door je vriendin?

Dat je zo snel terecht kan bij die poli terwijl je gedacht had dat het langer zou gaan duren is natuurlijk wel ff slikken. En ja... wat gaat ie zeggen?

Ik heb ook geen idee. Ik hoop voor jou op duidelijkheid mbt wel of niet... Zo iemand kan je hopelijk adviseren. Het is en blijft dan altijd nog aan jou wat je daarmee doet. Misschien is er meer mogelijk dan je nu denkt? Misschien valt het tegen. Maar dan weet je dat ook.

Wat betreft die verzekeringskwestie... Het lijkt mij nu te vroeg om daar over te gaan hebben. Ik zou ook eerst zo'n arts eens laten kijken en meedenken. Als hij vindt dat het nodig is dan is het aan jou om te beslissen of je er ook echt voor gaat, wanneer dan en dan maar eens verder zien - ook qua financien. Toch?

Waar ik een beetje moeite mee heb zijn die richtlijnen die je dan van internet kan plukken wb het wel of niet in aanmerking komen voor zo'n ingreep. Zijn dat geen algemene richtlijnen? In hoeverre zijn er uitzonderingen op de regel? Mss qua financien dat ze er heel strikt aan houden. Maar daar gaat het niet om. Het gaat in 1ste instantie om de vraag of je al dan niet in aanmerking komt voor zo'n ingreep. Ik denk dat het antwoord daarop alleen gegeven kan worden door de arts die je donderdag gaat zien en spreken.

X Je vriendin

Vriendin

Vriendin

10-05-2009 om 19:41

Dok

Ik heb niet beweerd dat jij iets van internet hebt zitten plukken - ik heb het over het plukken van richtlijnen in het algemeen. Daarbij Snoesje stelde geen vraag naar de vergoeding van de ingreep.

An.

An.

10-05-2009 om 20:33

Een mini correctie laten doen

Ik moest het zelf betalen helaas, weet niet meer wat het kostte. Ik vond de weken na de operatie zwaar. Je wilt niet weten wat je allemaal met je buikspieren doet... Voelde me een oude vrouw die niet eens normaal in en uit bed kon komen. Maar nu, twee jaar later, ben ik nog steeds blij dat ik het heb gedaan. Die blijdschap had ik trouwens al in het ziekenhuis hoor, ondanks de pijn. Pijn zal het doen, wees daar zeker van, maar dat heb je er vast voor over. En pijn verdwijnt weer, de lol van je platte buik blijft!

Snoesje

Snoesje

11-05-2009 om 10:21

Bedankt!

Bedankt allemaal voor de reacties. Zijn op zich allemaal zeer leerzaam.

Zo ben ik zelf toch ook even in de voorwaarden van mijn verzekeringsmaatschappij gedoken en daar staat in: 100% vergoeding na toestemming. Tja, en wat nodig is voor die toestemming? Dat staat nergens.

Maar goed, dat is op zich niet zo belangrijk voor me. Tuurlijk, liefst vergoedt maar het gaat me meer om de vraag of het nu (al) kan. Ik ben n.l. nog te zwaar maar die buik zit me nu al vreselijk in de weg. Ben gisteren wel fanatiek begonnen met oefeningen...

Ik ben nog wel zenuwachtig maar het is wel een beetje gerelativeerd. Fijn om te lezen dat het dus wel de moeite waard is geweest. Nu maar leren tandenbijten voor de pijn. En wellicht komt er nog een lieve vriendin mijn handje vasthouden?? )))

Maar jullie reacties steunen me wel!

Thx,
Snoesje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.