Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

12-11-2008 om 12:14

Elastiekjes en een beugel

Mijn zoon heeft al een paar maanden een beugel. Eerst onder, al vrij snel boven erbij en nu sinds een tijdje met elastiekjes. Zulke elastiekjes dat hij zijn mond nauwelijks open kan doen en al helemaal niet goed meer kan praten. Dus doet hij ze niet in naar school. Maar ook niet naar de voetbaltraining die hij krijgt en die hij moet geven. En ook niet 's nachts, want dan wordt hij midden in de nacht wakker van de pijn. Schiet niet op dus. Ik wil de volgende keer mee naar de ortho om mij het nut van de elastiekjes te laten uitleggen, maar die afspraak is pas begin december.

Hoe doen jullie kinderen het met de elastiekjes? Worden die wel braaf gebruikt? Na hoeveel tijd hebben ze er geen last meer van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra-

Petra-

12-11-2008 om 14:10

Hier

waren de elastiekjes de eerste paar dagen vervelend, daarna niet meer. De ortho heeft ook gezegd dat we de eerste dagen eventueel paracetamol kondengeven tegen de pijn. Nu hoor ik zoonlief er nooit meer over.

Van bovenbeugel naar benedenbeugel?

Van die kleine elastiekjes die ze schuin van boven naar beneden aan de beugel moeten bevestigen?? Die heb ik zelf ook gedragen op volwassenleeftijd toen ik een "slotjes"beugel had. Ik heb er weinig last van gehad, alleen met eten deed ik die dingen eraf (volgens mijn orho moest ik er ook mee eten, nou dat ging dus echt niet). Met praten en zo had ik er geen last van, had in die tijd een kantoorbaan met heel veel telefoongesprekken die ik moest voeren. Soms deed het een paar dagen pijn (als er weer nieuwe strakkere elastiekjes op moesten) maar dat was te verhelpen met paracetamol. Succes.

Doorzetten

Soms is het de eerste dagen wat pijnlijk, want er komt druk op die kaken te staan.

Maar bedenk wel het allerbelangrijkste ding: je kunt zo van die elastiekjes af zijn als je ze consequent draagt. Draag je ze niet, dan duurt de behandeling alleen maar langer, omdat het langer duurt tot eea is verschoven. En dat wil je ook weer niet.

Hij zal er toch doorheen moeten, hoe vervelend even ook.

Succes met de motivatie voor je zoon!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.