Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

En, is jouw tandarts goedkoper geworden?

Ik hoorde net op het nieuws dat de tandartstarieven gemiddeld met 10% zijn gestegen. Wat mijn tandarts heeft gedaan weet ik eerlijk gezegd nog niet, wel kregen we een brief waarin staat waar we z'n nieuwe tarieven kunnen vinden.

Volgens Schippers moet het vrijgeven van de tandartstarieven leiden tot meer concurrentie en dus lagere tarieven. Hoe komt het mens erbij dat er tandartsen zouden zijn die denken, kom ik doe overal wat van de prijs af? Ik dacht dat tandartsen schaars zijn, dan werkt zo'n maatregel toch niet?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

03-01-2012 om 19:07

Mijn tandarts

Ik heb mijn tandarts vanmiddag gesproken. Zijn tarieven zijn ongeveer 3% gestegen. Niet gedaald dus, maar ook geen 10% gestegen.

50%

Gisteren is er bij mij een vulling geplaatst. Oude tarief was 43 euro, nieuwe van mijn tandarts is 95. Dan wel incl cofferdam en verdoving (allebei niet gebruikt).

Jammer. Je ziet ook meteen dat het hele marktidee niet werkt. Wisselen van tandarts kost altijd extra omdat de nieuwe tandarts je gebit niet kent, maar als dit zo doorgaat ben ik natuurlijk weg.

100%mama

100%mama

04-01-2012 om 13:49

zijn wij gestegen en als ik zo de prijzen van de collega tandartsen praktijken heb bekeken zijn de tandartsen hier in de omgeving vrijwel allemaal tussen de 2 en 5% gestegen. Stijging gebeurt ieder jaar dus dat is niet zo heel vreemd. Er zijn uitschieters naar het extreem goedkope (maar dan vraag ik me af waarom....) of de extreem dure (vraag ik me ook overigens af waarom, hahaha). Er is behoorlijk wat vraag over de vrije tarieven en de vergoedingen, helaas hebben de vergoedingen niet echt iets te maken met de verhoging (netto bij betaling). De verzekeraars maken de premie's vreselijk duur terwijl en minder vergoed wordt als afgelopen jaren.....daar zouden ze eens wat aan moeten doen!

Sini (o.t.)

Ja! Het gaat geweldig.
Van 29/12 tot 1/1 waren we helemaal offline. Nu hebben we het schema dat we normaal ook hebben, twee ja-dagen en dan 1 nee-dag, maar dan afgeslankt. Op ja-dagen was ik vroeger vaak online overdag, nu maar een half uurtje per dag. Op nee-dagen internet ik vrijwel niet en jongens doen dan geen spelletjes e.d.
Kinderen zitten op ja-dagen niet op laptop of DS (irritante tijdvreters), alleen maar een spel op de PC een uurtje per ja-dag.
Wat ik heel graag wilde, dat we allemaal weer meer offline-vermaak zouden vinden, gebeurt idd. Het komt ook doordat we allemaal beter uitgerust raken. Dan is het makkelijker om zonder comp tot een activiteit te komen. Ik ben wel teleurgesteld dat het normale leven de jongens zo moe maakt. Toch nog eens kijken wat daaraan te sleutelen valt!
Oh en je moet zeker geen goretex-schoenen nemen. Liever leer en goed onderhouden, lijkt me veel prettiger in het zuidelijke klimaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.