Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

01-10-2008 om 09:37

Energieboost na paracetamol?

aangezien ik nog steeds aan het kwakkelen ben wilde ik gisteren eens lekker vroeg naar bed. Al mijn botten deden pijn dus om 8 uur 2 paracetamols genomen en mijn bedje ingekropen. Meteen in slaap gevallen, was ook echt moe van al het hoesten en kuchen maar na een half uur was ik klaarwakker en vol energie. Heb daarna dus geen oog meer dicht gedaan tot middernacht zover een goede nachtrust. Nu krijgen mijn kinderen ook wel eens een energieboost van paracetamol, is dat iets wat erin zit of komt het gewoon doordat je je dan even beter voelt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zit er misschien

Zit er misschien caffeïne in de paracetamol? Anders weet ik het niet. Hoe voel je je nu? Al wat beter?? Bah ziek zijn is k*t, sterkte Suus

Carmen

Carmen

01-10-2008 om 10:57

Mijn dochter en ik ook!

Hahaha! Herkenbaar! Mij moet je ook geen paracetamol geven als ik moet slapen. En bij mijn dochter waren we er met een maand of zeven achter dat dat bij haar ook het geval is. Ze had toen erge pijn in haar mond omdat er tanden doorkwamen. Niets hielp, wilde geen borst en geen speen (terwijl die juist haar grootste troost waren). Huilen huilen huilen. Om een uur of twaalf 's nachts hebben we haar een paracetamol zetpil gegeven zodat we in elk geval een paar uurtjes zouden kunnen slapen. Niets was minder waar. We hebben de halve nacht een heel vrolijke dochter gehad, zonder pijn maar ook zonder slaap. We hebben heel leuk, in wisseldienten, met haar gespeeld tot zes uur 's ochtends.
Sindsdien krijgt dochterlief ibuprofen, als het nodig is.

Carmen

Ik neem aan dat je dochter ouder is dan 12? Zover ik weet mogen kinderen geen ibuprofen....

angel3

angel3

01-10-2008 om 21:01

Ja hier ook

zoon had dit toen hij baby was. Nu is hij 5 en slaapt wel lekker op een zetpil paracetamol. Wij hadden ook altijd een feestbaby als hij paracetamol had gehad. Ik ben hem toen iets homeopatisch gaan geven...ben de naam vergeten. Pijn weg en gewoon slapen. Ikzelf slaap altijd heerlijk op een paracetamol.

Carmen

Carmen

02-10-2008 om 00:13

Wil

Ja, dat is een beetje vreemd. Op de gewone verpakkingen Ibuprofen staat inderdaad vanaf twaalf jaar. Maar Nerofen verkoopt vloeibare Ibuprofen voor kleine kinderen. Ik kwam daar een half jaar geleden toevallig achter toen mijn flesje vloeibaar op of over datum was en ik mijn dochter (nu acht jaar) dus een tabletje wilde geven. Ik heb toen de hoeveelheid vloeibaar maar zelf omgerekend naar tablet.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2008 om 12:43

Ibuprofen

Ik verbeeld me dat ik me wel 'opgeruimder' voel als ik een ibuprofenpilletje heb ingenomen. Daardoor neem ik tijdens mijn werk toch iets vaker ibuprofen in dan als ik gewoon thuis ben. Ik werk met plezier, maar ik krijg er soms ook hoofdpijn van. Dus als ik al een wat zwaar hoofd heb als ik naar mijn werk ga neem ik uit voorzorg al iets in. Ik probeer daar wel bewust mee om te gaan zodat het geen gewoonte wordt. Er gaat dus ook regelmatig een week voorbij dat ik niets in neem. Wat ik me wel afvraag is wanneer je kunt spreken van dat het fout gaat met je gebruik.

Kaaskopje

Ik herken dat. Ik had ook nog al eens de neiging om vast te slikken voordat er echt klachten waren. Bij oververmoeidheid word ik na een goede nachtrust ook vaak wakker met hoofdpijn.Die dan de hele dag blijft hangen. Dus een pilletje voordat ik ga slapen indien nodig. Maar dat bij voorbaat slikken heb ik toch drastisch verminderd. Nu alleen nog ibuprofen als ik ongesteld moet worden, anders kom ik de dag niet door....Wanneer het fout gaat met je gebruik? Tja, als je daar bang voor bent, slik je wrs te veel....

Carmen

Misschien is vloeibaar minder schadelijk voor de maag voor kinderen? Want dat is wel een nadeel van de roze capsules ibuprofen, ze zijn niet zo best voor de maag.

Carmen

Carmen

03-10-2008 om 22:49

Kweenie

Ik denk het niet. Ibuprofen is ibuprofen. En dus niet zo goed voor je maag. Of je dat nou oplost of niet. En als jij gelijk zou hebben dan zou er voor volwassenen ook wel vloeibaar zijn. Ik heb even naar een verklaring gezocht maar nog niet kunnen vinden. Er zijn nu voor kinderen ook zetpillen trouwens. Dat is zeker beter voor de maag

Kweet `t ook niet carmen

Waarom vloeibaar wel mag voor kids. Maar goed, ik heb weer wat geleerd, wist niet dat het bestond.

Kari1

Kari1

04-10-2008 om 22:03

Maag

ik volg dit draadje niet, maar ik reageer even op een kleine (en goed te begrijpen) misvatting, namelijk dat ibuprofen als zetpil niet slecht zou zijn voor je maag. Dat is niet zo. Het gaat niet om de toedieningsweg maar om het middel zelf.
"Door remming van de productie van beschermende prostaglandinen wordt de beschermende functie van het maagslijmvlies door prostaglandinesynthetaseremmers verminderd. Deze bijwerkingen worden veroorzaakt door de remming van prostaglandinesynthetase en zijn dus onafhankelijk van de toedieningsroute; ze kunnen ook optreden als het middel niet oraal wordt gebruikt."
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.