Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

black pearl

black pearl

15-11-2008 om 16:41

Erfelijke kwestie, dichtgeslibde aderen

nadat eerder dit jaar mijn moeder een herseninfarct heeft gehad, door dichtgeslibde halsslagader, heeft nu haar broer een hartstilstand gehad, ook door dichtgeslibde aderen....door zijn hele lichaam....het gaat erg slecht met hem.....Maar zou dit een erfelijk iets kunnen zijn? Hun ouders zijn al jong overleden, dus daar is geen geschiedenis van....ze roken wel allebei, dus dat is een risico-factor, maar ik heb wel zoiets van, ik moet daar misschien wel meer rekening mee houden, met cholestorol enzo.....of zie ik het verkeerd nu?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cholesterol

Ik zou zeker met de huisarts overleggen. Dit gebeurt er in jouw familie en je maakt je zorgen.

Zeker een goede reden voor controle van het cholesterol, bloeddruk, suiker enz..

Intussen zal er bij je moeder en oom vast ook wel gekeken zijn naar de risicofactoren (bij een herseninfarct wordt sowieso onderzoek ingezet naar cholesterol bijv.) wie weet hoor je van je familie ook nog wat meer info?

Gewoon doen!

black pearl

black pearl

16-11-2008 om 11:22

Mijn moeder is

nu 74 en haar broer is ongeveer 9 jaar jonger voorzover ik weet.

Mamasan

Mamasan

17-11-2008 om 10:36

Komt veel voor

Ik heb wel eens gelezen dat 25% van de 70+'ers wordt getroffen door een beroerte. Het komt dus heel erg vaak voor. Bij mij in de familie komen herseninfarcten voor op jongere leeftijd. Ik laat regelmatig mijn bloeddruk checken (was te hoog, ik heb nu medicijnen) en mijn cholestrol (is perfect). Voor het overige hoop ik dat het aan mijn straatje voorbij gaat. Je kunt ook laten onderzoeken of je vaten dicht zitten, maar dat kan inhouden dat je een onheilstijding krijgt met de boodschap dat er niets aan te doen is (en dat je maar moet afwachten wanneer de klap volgt).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.