Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sara de Vries

Sara de Vries

30-08-2009 om 17:40

Erg veel puisten op billen

Mijn dochtertje van bijna 11 jaar heeft al heel lang heel veel puistjes en pukkels op haar billen. Soms ook onderhuidse bulten. Ik heb zelf ook af en toe last van die onderhuidse bulten (hydro nog iets) en slik daarvoor dan silicae. Bij mij helpt dat heel goed. Maar bij mijn kind niet. Ze heeft er soms erg veel last van, zeker als er precies een onderbroekrand op zit. Ze wil er niet mee naar de dokter, want die mag haar billen niet zien . En omdat het niet ernstig is hoefde het van mij ook niet. Maar als we er geen oplossing voor vinden moet ze toch. Jullie op OOL zijn haar laatste redmiddel! Wie weet raad?
Oh, nog over de oorzaak. Ik denk zelf dat het erger wordt door wrijving. Maar ze fietst veel en ze rijdt minimaal twee keer per week paard. En dat wil ze graag blijven doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

30-08-2009 om 17:46

Hup!

Naar de dokter. Een kind heeft natuurlijk weinig te willen als het haar gezondheid betreft, en haar preutsheid naar de huisarts toe accepteren is natuurlijk niet zo slim en nergens voor nodig.

Bovendien: als ze de huisarts even naar haar billen laat kijken is er een grote kans dat ze binnenkort puistvrij is. Dan is het toch een kleine moeite?

Mijn zoon had dit ook, en dat was een bacteriele infectie (familie van krentenbaard0). Weekje smeren met fucudin en hij was er vanaf!

jippa

jippa

31-08-2009 om 11:12

Nou,....

Als het iets acuuts is geef ik je hoop met naar de dokter gaan, maar dat is niet gezegd. Ik heb mijn hele leven hetzelfde probleem en dochter heeft het ook. Gevoelige huid die reageert op kleding dragen, fietsen en weet ik wat meer. Katoenen ondergoed helpt iets en regelatig insmeren met zinkzalf, opletten met badschuim en zo ( wordt het vaak erger van). Indien mogelijk zorgen dat er af en toe een zonnetje op de billen komt..
Maar de dokter doet er weinig aan...
Jippa

Mogelijke tip

Ik heb er zelf ook lang last van gehad. Bij mij had het met fietsen te maken. Ik ben er van af gekomen door een andere zadel te nemen en kortere jassen. Nu ik niet meer op mijn jas zit op de fiets, heb ik er geen last meer van. Misschien kun je eens kijken hoe je dochter op de fiets zit?

Succes.

Groet,
Pina

Ondergoed

kan het niet zijn dat ze last krijgt van syntetisch ondergoed, of van het elastiek van haar ondergoed? Ik heb een lange tijd last gehad van van die puistjes. Die verdwenen toen ik overstapte op ander ondergoed. Bijvoorbeeld strings of katoen met van die lossige pijpjes. Wellicht het proberen waard.

mar

mar

31-08-2009 om 16:26

Fietsbroek

Het zou het proberen waard zijn of het met een fiets(onder)broek beter gaat. met gewoon ondergoed krijg ik bij langere afstanden ook last, zeker als het ook warm is. Met een fietsonderbroek gaat het meestal goed. Als ik veel dagen achter elkaar moet fietsen smeer ik de bil/been rand nog in met creme bioforce.

Een andere optie zou zijn zijden ondergoed, eventueel met pijpjes. Dit helpt ook heel goed tegen huidirritatie.

Wasmiddel

kijk anders ook eens of een ander wasmiddel helpt. Mijn broer werd lang geplaagd door acne-achtige puistjes op zijn rug, toen zijn vrouw ging wassen met Neutral omdat hun dochter rare allergie plekken kreeg van het wasmiddel, verdwenen zijn puistjes ook als sneeuw...

Sara de Vries

Sara de Vries

01-09-2009 om 20:16

Bedankt!

Goed nieuws, ik heb net mijn wasmiddel opgemaakt. Dus kan ik morgen Neutral kopen. En dan meteen maar alle onderbroeken wassen. En dan ga ik me daarna verdiepen in andere broekjes. Ik geef het een maand, en dan moet ze alsnog naar de dokter. Dan heb ik ook nog een maand de tijd om te bedenken waar ik haar mee ga omkopen

Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.