Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ervaring van een patiënt met een moderne tandheelkundige handstuk

Vorige maand moest ik onverwacht een gaatje laten behandelen. Ik was best zenuwachtig, vooral vanwege het geluid van de oude boorapparaten die ik me herinnerde uit mijn jeugd. Tot mijn verrassing gebruikte de tandarts een modern tandheelkundig handstuk dat veel stiller en comfortabeler werkte. De behandeling duurde korter dan verwacht en ik voelde bijna geen trillingen.

Wat ik vooral prettig vond, was dat de tandarts alles rustig uitlegde. Daardoor voelde ik me meer op mijn gemak in de stoel. Voor patiënten met angst voor de tandarts kunnen nieuwe technieken echt een groot verschil maken. Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen gehad?

Ehm, hoe lang was je al niet meer bij de tandarts geweest? Ik denk dat het zo'n 40 jaar geleden was dat ik voor het laatst zo'n ouderwetse boor gezien/gevoeld heb.

Ik krijg zo het vermoeden dat we binnenkort linkjes hier gaan krijgen naar de tandarts of naar het apparaat. 🤐

Voor alle tandartsen die hier schrijven? 😆

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.