Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Finn

Finn

23-03-2009 om 11:01

Ervaringen gevraagd heftige reactie op inentingen dktp hib

Ik zou graag willen weten of er op Ouders Online meer moeders/vaders wandelen wiens kind een heftige reactie had op inentingen en wie NIET serieus werden genomen door Huisarts en RIVM?

Hier krijg ik het gevoel dat RIVM alleen maar bezig is
het produkt te verdedigen.
IPV te kijkennaar het individuele kind met een heftige reactie.

Even voor alle duidelijkheid:
ik ben niet tegen enten an sich!
Maar verbaas me over de manier waarop gereageerd word door instantie.
Ben benieuwd naar lotgenoten!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat had je willen horen?

In ver verleden waren prikdiscussies hot op dit forum. Ook toen al vond ik dat het RIVM bepaald niet uitblinkt in communicatie.
Nu met de discussie over de HPV prik, zie je dat ook. Zie ook het Ouders Online magazine. http://www.ouders.nl/mred2009-hpv.htm
Henk legt het werkelijke probleem bij dit soort dilemma's mooi uit http://www.ouders.nl/mgez2009-hpv.htm Er is nu eenmaal een riant verschil tussen vaccineren en alle voordelen op grote schaal, de totale bescherming van de bevolking, of op kleine schaal, jouw eigen kind.
Gok ik goed dat het RIVM jou vooral blijft benaderen alsof het niet om jouw kind en die heftige reactie gaat, maar om de totale bevolking? 'Zo'n reactie is niet zo erg in het licht van de voordelen'?
Hallo! Ik heb het over _mijn_ kind, niet over de totale bevolking.
Groet,
Miriam Lavell

Finn

Finn

23-03-2009 om 13:53

M lavell (sorry lang)

mijn dochter reageerde flink op voeding en dus gingen wij pas enten vanaf een jaar.
In het ziekenhuis omdat ik dat een geruststellende gedachte vond.
eerste enting ging ok....geen abnormale reacties dus vond de arts dat het wel weer via CB kon.
Ik stuiterde omdat ik aangaf dat het lichaam vaak pas reageerd als het een 2e keer in aanrakingkomt met eenstof.

maar moest toch op cb.
Smiddags EIND vd middag geprikt.
half uur gebleven en toen naar huis.
smorgens vroeg haalde ik haar spierwit helemaal gezwollen uit bed!
Tong was zodanig gezwollen dat haar lip naar voren kwam zodat het ineens leek op een kind met down syndroom qua uiterlijk.
het linkerbeen was 3 keer zo dik op de plek van prikken (ter groote van een halve basketbal!)
voetjes paste niet meer in sandaaltjes,het vel hing erover enz.
heeft 3 weken geduurd voordat de zwelling minderde!)

ik heb nooit meer durven prikken...
huisarts nam het nietecht heel serieus,(zou vanzelf wel overgaan,zonder haar gezien te hebben in eerste instantie) RIVM gemeld....die zeiden dat het niet van de prik kon komen.
yeah right.

ook mijn jongste dochter niet laten prikken de jaren erna,omdat zij ook flink op voeding reageerde en koortsstuipen had durfde ik het na deze nare ervaring met haar niet aan.

Jaar in jaar uit als er bijv. bezoeken voor andere dingen waren in het ziekenhuis praatten artsen op je moedergevoel in...en probeerden je over te halen om te enten.
jaar in jaar uit mezelf moeten verdedigen en je bijna een slechte moeder voelen om de keuze die je maakt voor je kind.

de enige die mijn keuze snapte was destijds het CB overigens!Die hebben me TOP begeleid nadien!

tot ik dit jaar voor allergie testen bij allergoloog kwam en me toch bijna had laten ompraten door een kinderarts om (onder dag en nacht opname)te laten enten.
allergoloog het verhaal verteld en die waarschuwde me om toch zomaar te enten.
Ze raadde aan niet te enten voordat het vaccin werd getest bij de meiden.
Ze schreef een behandel plan en stuurde dat naar de kinderarts.hij ging accoord!
de krastest gaf niks aan.....
maar toen de volgende test.
1 drupje onder de huid spuiten en dan na een kwartier aflezen.
bij dochter 1 binnen enkele minuutjes een bult van 3,8 cm groot!
bij dochter twee spoot de vrouw een druppeltje en was direkt met spuiten al een reactie waarneembaar!
die ook rond de 4 cm werd!
van 1 druppel...

advies van allergoloog is echt NIET enten!!!
En ik dank God op mijn blote knieeen dat ik mijn moeder instinct heb gevolgd al die jaren!

Maar ik denk nu meld ik het weer bij RIVM,
de uitslagen staan nu zwart op wit , en advies van allergoloog ook.
nou mijn broek zakt af van de reactie!
het wordt volkomen gebagetaliseerd!
en erger nog het leek of ze het als nog in twijfel trokken en begon alsnog over terugwinnen van vertrouwen en over eventueel enten in het ziekenhuis!
Ik heb mijn besluit vast staan,dat gaat niet gebeuren!
voor ons is het risico van enten groter dan niet enten!
overigens word oudste zoon wel geent omdat bij hem nooit problemen geweest zijn volgd hij wel het ent programma.

RIVM neemt een houding aan alsof hun produkt onschendbaar is....een op de zoveel miljoen zou een reactie krijgen,en die zijn zo te verwaarlozen!!!
2 in mijn gezin in ditgeval en absoluut geen lullige reacties!!
en mijn oudste dochter had het heel slecht mee kunnen aflopen als ik er niet op tijd uit bed gehaald had was ze misschien wel gestikt door de zwelling in haar keel en tong!

tja wat wilde ik horen was je vraag....
beetje begrip was leuk geweest van RIVM

excuses waren op hun plaats geweest over het feit dat ze het bij het verkeerde eind hadden jaren geleden.
in plaats daarvan schieten ze direkt in de verdediging!
waarom zou je het dan nog melden vraag ik me af!

maar goed ik ben dus wel benieuwd of ik de enige ben of dat er meer zijn met dergelijke ent ervaringen en reacties van RIVM.

Registratie van melding

"RIVM neemt een houding aan alsof hun produkt onschendbaar is....een op de zoveel miljoen zou een reactie krijgen,en die zijn zo te verwaarlozen!!! 2 in mijn gezin in ditgeval en absoluut geen lullige reacties!!"
Dat is precies het verschil tussen de grote getallen en het individu. Bovendien ook het verschil tussen het RIVM perspectief en het jouwe. Ja, ze hadden je melding serieus moeten nemen. Niet omdat ze dat nodig hebben, die melding komt namelijk ook via de arts die je kinderen onderzocht heeft, maar om jou nog eens extra te bevestigen dat meldingen serieus genomen worden en in die grote getallen belanden.
Dat is goed voor het draagvlak. De communicatie van het RIVM gaat nog wel eens voorbij aan het feit dat het hele programma rust op vertrouwen van ouders en kinderen. Dat er niet zo heel veel nodig is om dat vertrouwen een deuk op te laten lopen.
Dat vind ik dom van het RIVM.
Groet,
Miriam Lavell

Finn

Finn

23-03-2009 om 18:17

David

citaat:

Hoe lullig het ook is als het je kind overkomt, maar voor de regering en het RIVM geldt de macht van de grote getallen.

_____________

ja dat is me wel duidelijk
maar ik maak me er toch enorm boos over!!!
kan het niet helpen!
Want ipv begrip tonen proberen ze je alsnog over die streep te trekken en wel tot enten over te gaan! Zijn ze helemaal van de pot ge**** denk ik dan!

afijn... hoe dan ook ,ik zou heel graag lotgenoten eens horen naar hun ervaring.

Finn

Finn

23-03-2009 om 18:19

M lavell

citaat:

Dat is goed voor het draagvlak. De communicatie van het RIVM gaat nog wel eens voorbij aan het feit dat het hele programma rust op vertrouwen van ouders en kinderen. Dat er niet zo heel veel nodig is om dat vertrouwen een deuk op te laten lopen.

Dat vind ik dom van het RIVM.

-----------------
Idd behoorlijk DOM...

Dood paard

David:"Als ik jou was zou ik mijn energie op positievere dingen richten en niet aan een dood paard trekken."
Dat brengt mij op mijn ervaring met niet serieus genomen worden in een misschien wel heel ernstige situatie. Bij mijn pony inderdaad.
Het dier had ineens een vreemdsoortige vallende ziekte. Verlammingsverschijnselen, angst aanvallen, heftige stuipen. Dood eng om te zien.
We zaten midden in de BSE paniek toen, dus voor mij was de klik snel gemaakt. De afloop, pony moest dood, stond voor mij al vast en ik hield er ernstig rekening mee dat er sectie op haar verricht moest worden.
Die gedachte gaf me gek genoeg ook een veilig gevoel. Mijn maatschappij zou zich hier van haar best georganiseerde kant laten zien en dit geval als mogelijk ernstig serieus nemen. Er zouden formulieren zijn, zo stelde ik me voor. Een voor de zekerheid uitgeschreven traject dat bij dit soort bijzondere gevallen vanzelfsprekend bewandeld zou worden, want hoe kom je er anders achter dat er zich een nare ziekte voordoet?
En natuurlijk zou de dierenarts haar om die reden afkeuren voor de slacht.
Maar het bleef uit. Niks melding, niks verbod op slacht, niks onderzoek. Wel een dood paard uiteindelijk, dat door de firma Rendac is opgehaald.
Oh.... gaat dat zo....
De Dr Phil in mij herkent natuurlijk mijn denkproces dat helemaal niet louter door het maatschappelijk belang werd ingegeven. Gewichtigdoenerij over deze mysterieuze ziekte zou toch nog iets goedmaken aan het verlies van mijn hartsvriendin sinds de lagere school. Het zou allemaal niet voor niks zijn, een hoger want maatschappelijk doel dienen. Een heroïsch einde.
Maar hé, het maakt toch niet uit wat precies je motieven zijn om het maatschappelijke spel mee te spelen? Het is wel van belang dat zoveel mogelijk burgers dat doen.
Ik moest toch even slikken toen ik geconfronteerd werd met dat andere uiterste, namelijk dat die maatschappij helemaal niet zit te wachten op meespelende burgers.
Niet zo gek dat er BSE koeien in de voedselketen zijn beland en dat kan kennelijk zo weer gebeuren met een volgende onbekende aandoening.
Maar je hebt gelijk. Het RIVM zal (net als Cohen) geen sorry zeggen. Het heeft ook niet zoveel zin om daar op te wachten. Ik vraag mij in zijn algemeenheid wel steeds vaker af welke motieven er over blijven om het maatschappelijke spel mee te spelen.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.