Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ervaringen sterilisatie

Ik wil mezelf laten steriliseren. In eerste instantie koos ik voor de Essure-methode waarbij twee veertjes via de baarmoedermond geplaatst kunnen worden in de eileiders zonder narcose. Echter, daar moet je cyclus wel enigszins regelmatig voor zijn. Ik ben vierenveertig jaar en mijn cyclus is helaas onregelmatig. Hierdoor is de ingreep te moeilijk te plannen. Ik denk nu over een sterilisatie via de buikwand (drie sneetjes) onder volledige narcose. Wie heeft ervaring? Hoe is de pijn naderhand? Snel opgeknapt? Last van schouders i.v.m. inbrengen gas? Hoe lang duurt dit. Enfin, alle info is meer dan welkom! Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje66

kaatje66

08-12-2009 om 18:41

Reactie

11 jaar geleden laten doen. Ik heb geen last gehad van het gas.En verder eigenlijk weinig tot geen last van andere dingen. Behalve dan dat ik enkele weken daarna een navelbreuk had!!!
Het was een poliklinische operatie. Nadat ik geplast had mocht ik naar huis.

groetjes Kaatje

rowen

rowen

09-12-2009 om 16:27 Topicstarter

Navelbreuk?

Dankje Kaatje. Die navelbreuk, was dat het gevolg van de sterilisatie?

kaatje66

kaatje66

10-12-2009 om 13:52

Maar dit was gewoon echt pech hebben. De sterilisatie is gedaan dmv een kijkoperatie. Volgens mij had ik 2 of 3 gaatjes in mijn buik van de kijkoperatie. Een bij mijn navel en 1 of 2 ergens onder in mijn buik. Ze zijn niet meer te zien op mijn buik, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel gaatjes er zaten!!!!
De navelbreuk hebben ze ook weer poliklinisch met een kijkoperatie gemaakt.

succes groetjes kaatje(66)

Erika de Bruijn

Erika de Bruijn

11-12-2009 om 12:39

Wel mogelijk hoor

Essure is wel mogelijk hoor..IK heb van mezelf geen cyclus, en t was gewoon gokken.
Echter, mijn mirena bleek verwijderd te moeten worden, omdat deze precies voor de ingang van de eileiders lag.

spiraal is verwijderd , en ik kreeg een primoluut kuur mee, afspraak gemaakt voor de sterelisatie.
Kost je dus wel even paar dagen primoluut slikken, maar dat scheelt dan wel een narcose!!

En die essure is echt een fluitje van een cent

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.