Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lollita

Lollita

07-11-2009 om 19:07

Ervaringen verwijderen galblaas?

Hallo,

Na lange tijd vage klachten te hebben gehad kreeg ik 3 weken geleden een koliek-aanval. En jawel, ik heb galstenen. Daarbij zijn ook mijn leverfuncties afwijkend en moet ik dus door naar de chirurg.

Nu wil ik tuurlijk graag van de klachten af maar ben wel bang.... Heeft 1 van jullie dit gehad en hoe lang ben je bezig met de operatie en nasleep hiervan?

Lollita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosy

Rosy

07-11-2009 om 19:53

Niet zelf

maar wel 2 vriendinnen die hun galblaas hebben laten verwijderen.

Het is vooral een opluchting heb ik begrepen. Je voelt je meteen een stuk beter. Wel hadden ze een week tot een paar weken nodig om aan te sterken, maar dat had geloof ik meer met de narcose te maken dan de ingreep zelf.

Veel sterkte.

Brianna F

Brianna F

07-11-2009 om 20:13

Zelf

Na 10 jaar aanmodderen, regelmatig aanvallen met hyperventilatie, altijd vaag misselijk en vaak flauwvallen en een huisarts die het wilde afdoen met seroxat, eindelijk een weekendarts getroffen die meteen aan galstenen dacht.
Een echo wees dat ook uit.
Om 13.00 geopereerd d.m.v. een kijkoperatie. Dit houdt in: 4 piepkleine sneetjes in mijn buik. De volgende ochtend om 10 uur was ik weer thuis. Een dagje op de bank en daarna weer aan de slag.
Ik heb nooit meer last gehad van hyperventilatie,misselijkheid of flauwvallen.Inderdaad een grote opluchting, heerlijk. En ik kan ook alles weer eten, heb zelfs geen last van vet eten. Maar dat schijnt niet voor iedereen op te gaan.
Succes met de operatie, ik vond het een fluitje van een cent.

Lollita

Lollita

08-11-2009 om 14:05

Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt me inderdaad heerlijk om van die misselijkheid en buikpijn af te zijn. Ik kan bijna niet geloven dat ik al die tijd dus "gewoon" last had van galstenen....

Nu maar hopen dat mijn klachten ook verdwijnen na een ok. Morgen ga ik bellen voor een afspraak en hopelijk kan het allemaal snel.

Lollita

elsje78

elsje78

09-11-2009 om 20:40

Zelf

Hoi

2 jaar geleden ook door kijkoperatie is mijn galblaas verwijderd. had 2 keer flinke aanval gehad...

Dag van de operatie flink misselijk geweest van narcose, maar dat is pp verschillend.
Dag erna veel last van de lucht gehad waarmee ze je buik wat opblazen tijdens de operatie. Dag daarna naar huis, 2 dagen rustig aan gedaan, en weer aan het werk...

Man kamer naast mij ging 5 uur na operatie naar huis...

Al met al weegt het zeker niet op tegen die aanvallen!

Succes!

Elske

Saartje

Saartje

10-11-2009 om 14:19

Paar weken

Hoi Lolita

Ik ben wel een paar weken uit de running geweest vooral erg moe door narcose. Operatie zelf viel erg mee alleen nog een dag erg misselijk na operatie.

groet

saar

Net geopereerd

Hoi,
Hoop voor je dat het met kijkoperatie geregeld kan worden. Helaas kon dit bij mij niet. Heb eerst 2x ercp onderzoek gehad (slang via je je mond naar je maag).Daarna heeft chirurg besloten tot conventionele operatie, oftewel een grote snee in je buik. Herstel duurt dan veeeeel langer! Helaas is bij mij vanochtend vastgesteld dat er 2 stenen zijn achtergebleven. Ga dus weer opnieuw door de molen heen. Ik loop nog altijd met een drain in m'n buik rond. Pijn gaat steeds beter, maar hou ook deze operatie in gedachte. Het gaat niet altijd via een kijkoperatie!
Sterkte en hoop dat je snel van de klachten af bent.
groetjes,chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.