Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anoniem

Anoniem

02-11-2012 om 12:37

Essure een goede keuze?

Ik ben 44 en aan de pil, te oud om nog meer kinderen te krijgen.. Man wil zich niet laten "helpen" maar ik twijfel. Is een eenvoudige oplossing als Essure een goed idee om van die pil af te komen (op zich geen problemen, maar zonder is fijner..) of moet ik man geloven die zegt dat ik bijna in de overgang ben (gezien mijn leeftijd) en helemaal geen voorbehoedsmiddel nodig heb?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anoniem

Anoniem

02-11-2012 om 12:39

Voor de duidelijkheid

We willen geen kinderen meer, maar ik weet niet wat er gebeurt als we geen voorbehoedsmiddelen gebruiken op mijn leeftijd...

Vic

Vic

02-11-2012 om 13:36

Wil je die gok nemen?

Ik ken iemand die tegen haar 50e nog zwanger raakte. Die zwangerschap is niet goed verlopen, maar die ellende wil je je toch niet op de hals halen? Ik zou de gok niet durven nemen. Ik ben 40 en neem binnenkort een spiraaltje dat 10 jaar kan blijven zitten. Dan hoop ik zo onderhand wel een keer van het gedoe af te zijn

Laat je helpen

Ik zou het er ook niet op gokken hoor, met 44 kun je echt nog wel zwanger raken. Wil je man soms stiekem nog een kind ofzo?

Essure is in ieder geval zeker een simpele en effectieve manier om van de pil af te komen.

Chris

Anoniem

Anoniem

02-11-2012 om 16:56

Oja spiraaltje

het is natuurlijk ook mogelijk om een paar jaar een (koper of hormoon?!) spiraaltje te doen. Dat is wellicht minder ingrijpend.

Iemand ervaring wat een fijne anti-conceptie is in de komende periode (er van uitgaand dat ik een keer in de overgang kom over een paar jaar...)

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2012 om 18:15

Mja

Mijn favoriete anticonceptie is het gebaar van mijn man...hij heeft zich laten steriliseren.
Je man heeft dus geen gelijk, even voor de duidelijkheid. Voor je de overgang achter de rug hebt, is er vaak een periode van zeer onregelmatige menstruaties, en kun je er helemaal geen peil meer op trekken.

ilsepilse

ilsepilse

05-11-2012 om 16:46

Essure

heb het op 46jarige leeftijd laten doen , een jaar later zat ik id overgang...

Anoniem ik overweeg ook essure

Het is namelijk als ik dat zo lees totaal NIET ingrijpend. Na 40 min sta je weer buiten en kun je zelf naar huis en de dag erop gewoon werken. Geen narcose, geen pijn, geen insnidingen, geen littekens, geen hormonen.
Ik wil binnenkort een afspraak maken. Ben bijna 43 maar zwangerschap kan dan nog heel goed (ken iemand die met 43 de 1e en met 45 de 2e kreeg). Dat risico neem ik niet.
Zie alleen op tegen het weer onregelmatig ongesteld worden met misschien weer de buikpijnen enz. Dat was nu zooo makkelijk. Maar ja dat moeten we nog zien, misschien valt het wel mee.

mijk

mijk

06-11-2012 om 13:02

Kan ook niet lukken..

Hier is essure mislukt. Was ook heel erg pijnlijk. Ik heb toen gevraagd of ze meteen een spiraaltje wilde plaatsen zodat ik niet opnieuw een plan hoefde te maken. Datkon gelukkig!

Ik kon de dag erop nog niet weer aan de slag. Heb er geen spijt van dat ik het geprobeerd heb maar het is wel iets om rekening mee te houden..

MIjk

Fransien

Fransien

06-11-2012 om 20:55

Hier adiana

Da's vergelijkbaar met essure en de ingreep viel me vreselijk mee. Je krijgt vantevoren pijnstillers om een spiegel op te bouwen en daarna ook nog eentje. Bij mij was de plaatsing in de ochtend en die avond begon bij mij wat kramperig gevoel als een hele flinke ongesteldheid en ben ik gewoon met een kruik vroeg op bed gegaan. De volgende dag was ik gewoon weer aan het werk, maar met het gevoel alsof ik stevig ongesteld was. Met een paracetamolletje was het prima te doen. De dag daarna nauwelijks last, de derde dag was alles over.
De eerste paar keer eisprong na plaatsing was aan de linkerkant wat gevoelig, aan de rechterkant niet (en ik blijk dus keurig om en om te gaan). Na een paar keer was dat dus ook over en heb ik nergens las van, nooit gedoe met condooms, geen pil die ik kan vergeten, en na 4 kinderen vonden wij het wel welletjes.

Snuggle's

Snuggle's

08-11-2012 om 16:38

Duur?

Ik begreep dat de, of in ieder geval mijn, verzekering dit niet vergoed en dat het 1700 euro kost. Was dat bij jullie ook zo?

Mijk

Ik had inderdaad gelezen dat het bij sommige vrouwen niet lukt om te plaastsen. Waarom weet ik niet precies.

Oei snuggles

is het zo duur?!

Ziva

Ziva

09-11-2012 om 17:45

Soms lukt het niet

Bij mij was het een grote ramp. Het plaatsen was erg pijnlijk en bij controle bleek een veertje te diep in de eileider te zitten. Voor de zekerheid moest ik toen een röntgenfoto met contrastvloeistof laten maken. Dan worden de eileiders doorgespoeld om te kijken of ze toegankelijk zijn. Dit was echt niet fijn.

Uit dit onderzoek bleek dat het veertje inderdaad niet goed zat. Alles was dus nog voor niets geweest ook. Toen ben ik via de ouderwetse manier gesteriliseerd. Eind goed al goed maar een boel gedoe.

Mijn aanvullende verzekering heeft het trouwens wel helemaal vergoed.

Bij mij ook

Bij mij gebeurde precies hetzelfde als bij Ziva, ik zou altijd voor een ziekenhuis kiezen die heel veel ervaring met het plaatsen de Essure hebben, wellicht had dat bij mij problemen kunnen voorkomen. Een collega van mij was dezelfde dag en hetzelfde ziekenhuis, die had nergens last van en het ging goed.

Lynna

Lynna

09-11-2012 om 20:44

Kromme eileider

Ik bleek 1 heel rare kromme eileider te hebben waardoor het plaatsen van de essure erg pijnlijk was. Ook bij moest er een hsg gemaakt worden ter controle. Eerste maanden veel buikpijn gehad. Toch zou ik het zo weer doen. Al vind ik het wel raar dat ik altijd een briefje in mijn portomonnee moet hebben waarop staat dat ik een essure heb.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-11-2012 om 23:42

Waarom?

Lynna, waarom heb je dat briefje nodig?

Lynna

Lynna

10-11-2012 om 09:30

Iets vreemds in mijn lijf

Omdat ik iets vreemds in mijn lijf heb wat opgemerkt kan worden bij zo'n bodyscan op Schiphol of misschien ook bij andere apparaten.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-11-2012 om 09:43

Oh...

M'n man is gesteriliseerd, dus die heeft ook twee vreemde dingetjes in z'n lijf, maar daar hebben ze verder nooit iets over gezegd.

Lynna

Ik ben ook nieuwsgierig, wie heeft jou dat briefje aangeraden? En wat staat er op?

Briefje

Oh ja, dat briefje heb ik ook. In die die veertjes zit deels metaal, een lichaamsvreemd materiaal dus. Schijnt belangrijk te zijn dat dit bekend is voorafgaand aan operaties, röntgen-onderzoek etc.

Verder verliep de ingreep hier probleemloos en ook daarna heb ik nooit klachten gehad. De kosten werden vergoed via mijn aanvullende verzekering.

Chris

Mover

Mover

10-11-2012 om 16:31

Ik heb geen briefje

En ik heb ook geen problemen bij de scans op Schiphol ondervonden?!
Wie heeft gezegd dat je een briefje bij je moet dragen?

Id-kaartje

Mover, het is eem patiënte id-kaart op creditcardformaat. Op de achterkant staat vermeld waaruit de micro-inserts zijn vervaardigd en bij welke ingrepen dat eventueel problemen zou kunnen opleveren. Behandelende artsen wordt verzocht contact op te nemen met de arts die de Essure heeft uitgevoerd.

Het heeft volgens mij verder niets met Schiphol ofzo te maken.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.