Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

27-03-2012 om 21:11

Essure en zelf naar huis rijden?

Ik wil een Essure laten plaatsen, liefst aan het eind van mijn werkdag en daarna zelf naar huis rijden. Ik lees overal dat het nauwelijks pijn doet. Is het wel verantwoord om dat te doen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-03-2012 om 22:06

Essure

Ik ken een paar vriendinnen die Essure hebben laten doen. Hun ervaringen zijn vrij wisselend; van nauwelijks klachten tot pijn, beverig en bijna flauwvallen. Allemaal zeggen ze wel dat het absoluut niet verantwoord is om na de ingreep zelfstandig te fietsen of auto te rijden dus ik zou zeker iemand regelen voor het vervoer.

Niet zelf rijden

Sluit me aan bij de rest. Ik heb er weinig van gevoeld maar je bent naderhand toch een beetje wazig dus ik was blij dat mijn partner bij me was.

Kun je iemand regelen om je op te halen?

Chris

Lynna

Lynna

28-03-2012 om 10:21

Misschien dan 's morgens

Ophalen is lastig, vind ik wel bezwaarlijk om een van mijn drukke vriendinnen te vragen. Vriend is niet in het land, tenzij ik het een maandje uitstel. Misschien kan ik het wel 's morgens plannen, dan ga ik daarna rustig werken ( tis in eigen ziekenhuis) en 's middags naar huis.

Ik overleg vrijdag nog met de gyn.

Tinus_p

Tinus_p

28-03-2012 om 19:59

Zucht

Lynna:
"Misschien kan ik het wel 's morgens plannen, dan ga ik daarna rustig werken ( tis in eigen ziekenhuis) en 's middags naar huis."
Zucht, waarom dit stoere gedoe terwijl je boven nog klaagt dat je zo moe bent?
Meld je ziek voor dit akkefietje, en laat je vervoeren -zonodig met taxi. Trouwens, die drukke vriendinnen willen je waarschijnlijk graag helpen, als je vertelt waarom t is.

Fiorucci

Fiorucci

28-03-2012 om 20:25

Precies

Niet rustig werken, gewoon lekker naar huis en een vriendin vragen voor vervoer. Ik zou als drukke vriendin balen als ik achteraf zou horen dat je niet wilde bellen.

mijk

mijk

28-03-2012 om 20:46

Hier is het niet gelukt

en dat doet echt heel erg zeer. de kans is neit heel groot maar kan wel. IK had echt niet kunnen rijden of werken.......

Mijk

Vic

Vic

28-03-2012 om 21:20

Net als spiraaltje?

Toen ik een spiraaltje kreeg heb ik wel zelf gereden. Ik ben dan zo'n suffe m*ts dat ik me wel ziek heb gemeld die dag, en de hele middag met buikpijn in bed heb gelegen. Maar misschien is het niet vergelijkbaar, en het is sowieso bij iedereen verschillend.
Ik zou dus wel zelf durven rijden als het niet keihard wordt ontraden, maar ik zou niet gaan werken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-03-2012 om 21:57

Essure

Een Essure plaatsen is wel iets heftiger dan het plaatsen van een spiraaltje. En tja, het kan meevallen, het kan tegenvallen. Hoe dan ook zou ik me er een dag ziek voor melden en absoluut niet zelf gaan rijden; dat wordt in alle informatiefolders ontraden. Gewoon een vriendin vragen (daar zijn ze voor!)

mijk

mijk

29-03-2012 om 13:13

Ik had inderdaad

ook echt bibberbenen net als na een bevalling. Van die onwillekeurige spiertrillingen...Volkomen anders dan spiraaltje zetten..

Mijk

Lynna

Lynna

29-03-2012 om 19:15

Stoer, ja, hmmm

Ik ben niet echt stoer maar heb er een hekel aan om hulp te vragen. Het kost iemand anders een hele ochtend om mee te gaan.
Ik hoef vanaf de bali gyn nog maar 100 m te lopen tot aan mijn werkplek, ik had hoop dat ik na een paar uur heeeeeeeeeeel rustig een beetje te werken, ik wel zelf naar huis kon rijden.

Maar blijkbaar is dat niet verstandig. Dan toch maar een maandje wachten tot mijn vriend weer in het land is.

En misschien kan het sowieso niet zo snel als ik wil, ik loop compleet leeg nu de mirena eruit is Morgen weet ik meer, heb ik mijn gesprek erover met de gyn.

Taxi?

Titel zegt het al. Rijden er in Nederland geen taxi's meer :o)

amk

amk

30-03-2012 om 15:51

Shonagh

die zijn heeeeeel erg duur.
Dat probeer je echt als laatste mogelijkheid.

Tinus_p

Tinus_p

30-03-2012 om 16:40

Duhuh

Lynna:
"Ik ben niet echt stoer maar heb er een hekel aan om hulp te vragen. Het kost iemand anders een hele ochtend om mee te gaan."

Lynnan op 6 maart:
"Al maanden lang ben ik steeds maar moe."
*Trapt open deur in.*

Lynna

Lynna

30-03-2012 om 17:36

Tinus

Je hebt helemaal gelijk. Is valkuil.

Lynna

Lynna

30-03-2012 om 17:39

Gynaecoloog zei

De gynaecoloog zei uit haarzelf (ik verdacht haar er even van dat ze ook Ouders Online leest) dat ik niet erna weer kon ga werken en dan zelf naar huis kon rijden. Ik heb maar een oproep op ons netwerk geplaatst of ik met iemand mee kan rijden.....

10 April ga ik het laten doen.

Als ik tenminste opgehouden ben met zo zwaar vloeien. En als dat niet opgehouden is moet ik eind volgende week een echo laten maken.

Vic

Vic

30-03-2012 om 20:27

Menstruatie (o.t.)

Ik heb me laten vertellen dat door sterilisatie je menstruatie niet verandert. Is dat met Essure anders?

Lynna

Lynna

30-03-2012 om 21:32

Essure en menstruatie

Nee, ik heb begrepen dat met Essure je menstruatie ook blijft zoals het altijd was. Net als met een "gewone" sterilisatie.

Maar ik ben liever elke maand een paar dagen ongesteld waar ik vast op kan rekenen, dan elke maand 2 weken lang een beetje ongesteld zoals ik met de Mirena was.

Vic

Vic

30-03-2012 om 22:02

Dat snap ik

Ik vond de Mirena ook tien keer niks.

guera

guera

31-03-2012 om 16:11

In pauze

Ik ben soort van in de pauze van mijn werk gegaan. Heb wel gereden en gewerkt. Ben ook alleen gegaan. Geen enkel probleem. Maar ja ik lees inderdaad verschillende verhalen. Anders kan je altijd nog n taxi pakken toch ?

Amk

Maar wat is "heel erg duur" ? Voor de 1 is dan 5 € en voor een ander € 50 en het ging hier toch om de laatste mogelijkheid, vriend het land uit en vriendinnen konden niet. Om daar nu een ingreep een maand voor uit stellen, vind ik te gek voor woorden.

Lynna

Lynna

09-04-2012 om 19:44

Nooit meer een baby dus....

Morgen heb ik dus die essure (halverwege de middag, achteraf ga ik een kop thee drinken op mijn werkplek en ik rij met een collega naar huis).

Maar nu krijg ik er opeens best moeite mee dat het gevolg hiervan is dat ik nooit meer een baby zal krijgen...... Tot nu toe had het altijd nog gekund, wilde ik het ergens vaag wel.

Ik ben echt verstandig hoor, weet dat ik bijna 45 ben, dat mijn vriend perse geen baby meer wil, dus het had sowieso niet gebeurd.

Alleen is het nu wel erg definitief......

Herkenbaar

Herkenbaar Lynna wat je schrijft. Ik heb daarom (ook) de stap van steriliseren nog niet genomen en weer voor 5 jaar een Mirena laten plaatsen. Terwijl ik ook weet dat er door meerdere redenen geen baby meer zal komen, maar ja.
Succes en sterkte morgen in ieder geval !

Vic

Vic

09-04-2012 om 22:26

Ik doe het niet

Ik wilde me op mijn 40e laten steriliseren omdat je dan toch te oud bent om zwanger te worden. Maarja, nu ben ik het bijna en vind ik eigenlijk dat ik nog wel 5 kinderen kan krijgen. Ik doe het niet, maar ik ben er ook niet aan toe om de boel bewust 'onklaar' te laten maken. Over een paar maanden moet mijn spiraaltje vervangen worden en ik neem er waarschijnlijk een die 10 jaar kan blijven zitten. Dan ben ik bijna 50 en ik ga er vanuit dat ik dan niet meer zwanger kan worden. En anders is het nog een leuke verrassing op je oude dag

Irene

Irene

10-04-2012 om 09:12

Herkenbaar

Vorig jaar is bij mij een vleesboom verwijderd en omdat er tijdens de operatie een hevige bloeding ontstond is mijn hele baarmoeder verwijderd. En ondanks dat ik echt klaar was met kinderen krijgen (ik was toen bijna 39 en ik heb 4 kinderen, wat echt genoeg is!), heb ik best veel moeite gehad met het definitieve karakter van dat 'niet meer kunnen'. Inmiddels is dat wel wat gezakt maar zo af en toe kan ik mij daar nog verdrietig om voelen. Volkomen niet rationeel, maar toch. Ik voel me daar altijd een beetje een aansteller onder, dus ik ben eigenlijk wel blij om hier te lezen dat ik niet de enige ben met zulke gevoelens.
En Lynna: sterkte! Ik hoop dat het meevalt allemaal.

Toch

heel sterk biologisch bepaald denk ik, die gevoelens van 'het kan nog' terwijl je zeker weet dat er geen baby meer komt. Ik zou na de 40 -denk ik- mezelf echt echt te oud vinden, ook met het oog op gezondheid en risico's voor moeder en kind.
Maar.. Blijkbaar werkt het toch anders. Dat vind ik geen best vooruitzicht angezien ik nog jong ben, 2 kinderen heb en heel graag nog 1 erbij zou krijgen en vriend dat echt niet wil. Dat worden dan nog lange jaren tot mijn 50e

Fiorucci

Fiorucci

10-04-2012 om 11:23

Vertigo

Bij sommigen werkt het anders, bij sommigen helemaal niet. Dus het hoeft echt niet zo te gaan. Mijn vierde kind kwam toen ik 34 was en ik heb daarna nooit meer een gevoel gehad van: Het kan nog, dus wie weet wil ik dat nog eens een keer.

Lynna

Lynna

11-04-2012 om 08:03

Essure viel beetje tegen

Van te voren was ik heel blij met jullie reacties hier, dat gaf mij steun!

Ik was niet zenuwachtig, had een drukke dag op werk. Ben vlak voor de tijd heengelopen en werd bijna meteen geholpen. De ene eileider was zo toegankelijk en al was het een naar gevoel, het viel mee. De andere eileider was lastiger, er zat een heel rare bocht in en dat betekende dat ze er niet makkelijk in kwam. Dat gaf een enorm drukkend gevoel in mijn buik en het straalde heel erg uit naar mijn been.

Het was wel fascinerend om mee te kijken op het scherm. Nu weet ik hoe de binnenkant van mijn baarmoeder eruit ziet. Iets wat verder alleen mijn kinderen gezien hebben

Na afloop straalmisselijk en het eerste uur erna voelde ik me echt heel beroerd. Vooral mijn benen. Ik zat aan een rustig tafeltje op mijn werkplek en wist niet hoe ik moest zitten. Maar na een uurtje kon ik met een collega naar huis rijden, ben ik daar lekker in bed gekropen en was ik al heel snel weer opgeknapt.

Vic

Vic

11-04-2012 om 09:45

Klinkt heftig

Gelukkig heb je het allemaal achter de rug. Nu maar hopen dat het goed 'aanslaat'.

Fijn

Fijn dat het achter de rug is Lynna. Je weet dat je in de dagen erna naproxen kunt nemen tegen eventuele napijn?

Krijg je bij de controle over drie maanden een röntgen met contrastvloeistof of een vaginale echo?

Chris

Lynna

Lynna

11-04-2012 om 20:21

Chris

Hallo Chris,

ja, die naproxen neem ik inderdaad. Het valt wel mee met de napijn, hoewel ik eind van de middag wel intens moe werd en last van mijn bovenbeen had (aan de kant waar die eileider niet zo makkelijk toegankelijk was). Dus ik lig nu met een mooi boek in bed

Ik krijg een echo, ik neem aan een vaginale echo. Ik hoop dat ik dan weer kan meekijken. En dat alles goed zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.