Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

krakeling

krakeling

04-04-2009 om 11:05

Even een pil-vraagje

Ik ben sinds 12 jaar weer weer begonnen met de pil. De Yasmin. Ik gebruik het nu een weekje en ik heb wat bijwerkingen lijkt het. Nu is mijn vraag of iemand dit herkent.
Ik ben zo nu en dan misselijk, ook heb ik ineens veel langer last van buikkrampen, Ik dacht dat de pil dit juist zou verminderen ( dat is 1 van de redenen dat ik weer aan de pil ben gegaan) Is dit iets tijdelijks??
Ik begrijp dat het lichaam moet wennen aan de hormonen die nu binnen komen, maar heeft iemand dit ook gehad?

Alvast bedankt!
Krakeling

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dorry1

De pil maakt dat je in een soort speudo-zwangerschap belandt; hij bootst de eerst 3 weken van een zwangerschap na. Daardoor kun je deze klachten krijgen. Ik heb het daardoor helemaal gehad met hormonale anti-conceptie, maar dat is mijn mening. Als het lang aanhoudt zou ik de dokter raadplegen.

Dorry

krakeling

krakeling

05-04-2009 om 09:21

De yasmin

niemand anderss met ervaringen in het begin??

Dorry, dus als ik het goed begrijp, zal ik ongeveer 3 weken last hebben van deze klachten? Die buikpijn vind ik echt vervelend. Ik zal er toch even doorheen moeten ben ik bang, als het maar na een tijdje over is.

Dus wie o wie heeft hier nog meer ervaring mee??

Krakeling

Hoeft niet

Het hoeft niet zo te zijn dat dit 3 weken aanhoudt. Het kan ook veel langer zijn. Het aantal bijwerkingen van de anticonceptiepil is heel groot en divers. Ik ben gestopt met de pil jaren terug omdat ik gek werd van het depri gevoel.

Dorry

Ik ook

Ik werd ook gek van de bijwerkingen. Bij mij waren het de stemmingswisselingen. Dan weer heel erg vrolijk, dan weer heel erg depri en huilerig. Als ik stopte met de pil, waren die stemmingswisselingen binnen no time verdwenen.
Heb ik diverse malen uitgeprobeerd, steeds hetzelfde resultaat. En mijn huisarts maar volhouden dat ik 'zo'n ontzettend lichte pil had' en dat de bijwerkingen minimaal zouden zijn.

krakeling

krakeling

07-04-2009 om 07:23

Ik heb juist die pil

gekregen omdat ik anders zoveel last heb van stemmingswisselingen, pijnlijke borsten en hevige bloedingen en krampen.
Waarschijnlijk reageert toch elk lichaam anders.
Ik probeer het een maand of 3 en als het alsnog niet bevalt kap ik er weer mee.

Bedankt voor jullie reacties
Krakeling

margje van dijk

margje van dijk

07-04-2009 om 10:06

Maar waarom dan niet ....

bijvoorbeeld de Mirena spiraal? Daar zit 20 tot 60 keer zo weinig hormoon in als in de pil.

Een collega van mij, die ook last had van hevige menstruatie, krampen en stemmingswisselingen, heeft de Mirena voorgeschreven gekregen van de gynaecoloog.

Juist door de combinatie wél hormonale regulering (want je eigen hormonen zorgen voor die heftige menstruaties en stemmingswisselingen), maar zeer minimaal omdat het plaatselijk is.

De mirena geeft het hormoon af direct in de baarmoeder, terwijl hormonen in de pil een omweg moeten maken via het bloed. Daardoor moet je veel meer hormoon slikken als je de pil neemt.

Maar goed, je dokter zal dit toch ook wel weten mag ik aannemen.

Margje

krakeling

krakeling

07-04-2009 om 12:00

Margje

Ik hoorda daar zoveel verschillende dingen over, ok veel negatieve dingen, dus eigelijk durfde ik niet meer en kwam ik zelf bij de dokter dat ik weer aan de pil wilde. Maar ik word echt gestoord van die buikkrampen, bah, ben ook nog steeds aan het vloeien. De HA zegt dat dit met de 2e strip wel over moet zijn, nou. lekker dan.
Maar goed, ik wilde dit zelf dus moet ik ook even doorzetten, maar als het na een paar maanden (of misschien wel eerder, ik weet niet hoelang ik het nog volhoud) niet over is, of ik voel me nog steeds niet goed, dan kap ik ermee en ga ik toch maar vragen om een Mirena spiraaltje.
Krakeling

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.