Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Evenwichtsorgaan van slag

Sinds een week op drie heb ik momenten waarop ik ineens kotsmisselijk word, dan weer ontzettend duizelig en flauw. Geen diarree, geen overgeven. Ook heb ik hoofdpijn.
Vandaag ben ik bij de dokter geweest na bloed te hebben laten prikken. De uitslag van het bloed was helemaal in orde. Niets aan de hand.
De dokter heeft wat testjes gedaan en mijn lichaam nagekeken en kwam tot de conclusie dat er iets mis is met mijn evenwichtsorgaan. Ik heb medicijnen gekregen (Betahistine). Als de medicijnen over 10 dagen niet aanslaan dan moet ik een scan van mijn hoofd laten maken. In het ergste geval zou ik een tumor in mijn hoofd kunnen hebben.
Is er iemand die ervaring heeft met klachten omtrent het evenwichtsorgaan? Wat heb je daar aan gedaan en hoe gaat het nu?
Maak me een beetje zorgen.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regien

Regien

07-05-2012 om 20:55 Topicstarter

Aanvulling

De dokter heeft me ook een aantal behandelingen bij de fysiotherapeut voorgeschreven omdat klachten van het evenwichtsorgaan te maken kunnen hebben met spanning. Ze vond mijn nek gespannen aanvoelen.

Ziekte van menière

Ik heb het zelf niet maar een kennis wel.Jou symptomen klinken hetzelfde als hetgeen zij voelt. Misschien komt er nog een reactie van iemand die er meer van weet. Het is geen ernstige ziekte, maar is wel erg vervelend.De ene persoon heeft het in ergere mate dan de ander.

Wat er kan

Het probleem is dat het inderdaad van alles kan zijn. Een goede kennis van mij zit nu met dezelfde symptomen. Bij hem werd eerst ook aan Ménière gedacht, nu meer aan BPPD, maar een en ander stel je niet zo gemakkelijk vast. En het kan nog meer zijn, je kunt je helemaal suf googlen als je wilt en van alles zien dat van toepassing zou kunnen zijn. Dat de huisarts nog geen echte uitspraak heeft gedaan, vind ik dus niet zo vreemd.
Sterkte, ik hoop dat het met de medicatie daadwerkelijk overgaat.

Man

Mijn man heeft deze klachten ook gehad . Is er eigenlijk nooit voor naar een arts geweest omdat het niet altijd was .Hij had het vaak in het donker ( naar wij later uitgelegd kregen heb je dan geen horizon dus met een slecht evenwichtsoorgaan verklaart dat het geschommel) en 's morgens bij het opstaan. Maar............Toen werd hij in augustus 2008 ineens doof aan zijn rechter oor. De KNO arts vond de gehoortest zo slecht dat deze een scan wilde omdat hij wel werk doet wat gehoor aan kan tasten en ze zo konden kijken waar een eventuele beschadiging zat . Na de MRI bleek dat mijn man een brughoektumor had en als je je dan gaat verdiepen in wat dat is valt alles op zijn plaats. Daar kwam dus zijn duizeligheid vandaan . Een brughoektumor is altijd goedaardig, kan niet kwaadaardig worden maar was in het geval van mijn man zo groot dat hij er wel uit moest ( bruien boon formaat)
Wacht eerst maar eens af wat je diagnose is en ga je dan pas verder verdiepen in wat het allemaal niet zou kunnen zijn. Anders ben je straks bang en ongerust voor niets.

Ook gehad

Dag Regien,
Het kan van alles zijn. Ik heb het enkele jaren ook gehad. Ik werd steeds vaker duizelig, licht in het hoofd en misselijk. Niet overgeven trouwens. Toen het op een bepaald moment te erg werd ben ik naar de huisarts gegaan. Wegens de ernst van de klachten op dat moment stuurde die me voor de zekerheid naar de neuroloog voor een MRI. Daar kwam gelukkig niets uit. Uiteindelijk bleek dat ik een virusinfectie op mijn evenwichtsorgaan had gehad en dat mijn evenwichtsorgaan daardoor was beschadigd. Dat laatste heeft de KNO arts geconstateerd.

Dat was mijn verhaal, maar er zijn veel meer andere dingen mogelijk die ook al genoemd zijn. Ik zou, als de medicijnen niet helpen, zeker vragen om een snelle doorverwijzing naar de KNO arts. Bij de KNO poli kunnen ze ook veel gerichte onderzoeken doen naar je duizeligheidsklachten.

Veel sterkte. Bij mij is het inmiddels voorbij maar het heeft erg lang geduurd. Duizeligheid is een heel akelig onveilig gevoel en heel vermoeiend. Ik hoop voor je dat de medicijnen helpen.

lottie

lottie

09-05-2012 om 17:43

Herkenning

Een collega van mij heeft op dit moment dezelfde klachten. Diagnose: virus op het evenwichtsorgaan. Kan lang duren. Het enige recept is dit door rust te laten genezen. Beterschap!

Regien

Regien

09-05-2012 om 20:37 Topicstarter

Bedankt

..voor de reacties! Fijn om herkenning/erkenning te krijgen!

jeltje

jeltje

09-05-2012 om 20:54

Meniere gehad

Ik heb ruim 5 jaar het syndroom van Meniere gehad. Syndroom, omdat ik niet alle symptomen had, dus mocht het niet de ziekte van Meniere heten. De 3 symptomen zijn:
1. Draaiduizeligheid (, vaak met braken)
2. Oorsuizen ( tinnitus)
3. Gehoorsverlies.
Bij een gedeelte van de patiënten gaat het na een jaar of 5 over, hoewel het gehoor zich nooit meer hersteld. Ik had alleen de duizeligheid, met verschrikkelijk veel overgeven, en het is bij mij na 5 jaar overgegaan. Nooit meer last van gehad. Ik had aanvallen die steeds vaker kwamen en langer duurden, en waarbij ik niets anders kon dan stil liggen met mijn ogen dicht. Iedere beweging werd afgestraft met overgeven. In de ergste periode had ik wekelijks een aanval van 48 uur.
Ik kreeg ook betahistine, wat redelijk hielp. Later nog wat sterkers erbij. Verder ook goed doorgelicht op de al genoemde tumor, hyperventilatie en nog een heleboel meer.
Terugkijkend was het een nare, beangstigende periode. Het was net na mijn studietijd, en ik was bang nooit voor mezelf te kunnen gaan zorgen. Maar het ging dus voorbij. Ik kreeg in die periode ook last van angstaanvallen, en heb achteraf me nog weleens afgevraagd wat nou kip en ei was.
Meniere is vrij zeldzaam. Volgens mij komt het genoemde virus veel vaker voor, en zijn er nog een paar oorzaken van voorbijgaande aard die veel waarschijnlijker zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.