Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vast

Vast

28-10-2009 om 22:55

Familie opstellingen?

Omdat ik helemaal vast loop heb ik een afspraak gemaakt voor familie opstellingen. Ergen ben ik wel een beetje bang voor wat er uit komt.

Weet iemand hoe zoiets in zijn werk gaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

28-10-2009 om 23:04

Vast,

ik heb zelf niet een familieopstelling gedaan, maar heb wel 2x ´gefigureerd´ in een familieopstelling. Ik vond het heel interessant om eraan mee te werken en te kijken wat het nu precies inhoudt. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar van wat ik heb meegemaakt kan het je inzicht in jezelf geven.

Hier vind je meer informatie over hoe een familieopstelling in zijn werk gaat: http://opstellingen.homestead.com/familieuitleg.html

angel3

angel3

29-10-2009 om 13:36

Ook

watvoor afspraak heb je precies gemaakt?
Zoiets vindt nl plaats in een groep en in die groep zitten vaak meerdere mensen die ook hun eigen situatie bekeken willen hebben,. Ik heb van 2 mensen gehoord dat ze deelnamen aan een groep familieopstellingen maar dat hun eigen situatie niet aan de orde kwam. Je moet behoorlijk assertief zijn om te zorgen dat je aan de beurt komt. Dat op de 1e plaats.
Ik heb ook eens gefigureerd en vond het heel erg bijzonder. Ik was echt mezelf niet. Er kwamen dingen naar boven die NIET verteld waren. Het was echt bijzonder.

Hoe werkt het?
Tja: de vrager geeft een zeer summiere beschrijving van het probleem of zelfs dat niet eens maar geeft eventueel alleen aan om welke personen het gaat. Die personen kies je dan uit. Je wijst iemand aan: wil jij mijn vader zijn? wil jij mij zijn? (je doet dus niet jezelf, dat doet iemand anders). Je positioneert ze ergens in de ruimte en dan gebeurt er vanalles. Soms is het nodig dat de begeleider dingen vraagt of herpositioneert, maar soms gebeurt er al voldoende vanzelf.
Het is echt boeiend.
Suk6!

Vast

Vast

29-10-2009 om 18:45

Afspraak

is gemaakt, maar wel één op één. Ik vind de situatie te complex om het in een groep te doen en eerlijkheidshalve vind ik ook misschien wel te eng...
Maar goed, ik laat het maar gebeuren, de afspraak staat pas begin december, dus ik moet nog even geduld hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.