Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

yadira1980

yadira1980

09-01-2009 om 08:59

Fijn! mijn kind is geld waard! (muntstuk ingeslikt)

mijn zoontje van 3,5 heeft een 20ct stuk ingeslikt (heb het niet gezien, kind was bij vader)..kan dit kwaad??? moet ik hiermee langs een huisarts??? weet wel dat ik vroeger een stuiver ingeslikt heb, en dat die er via de "natuurlijke weg" weer uitgekomen is, maar toch...
alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pierewiet

Pierewiet

09-01-2009 om 09:49

Volgens mij niet

Volgens mij hoef je niet langs de huisarts. Ik zou wel even in de gaten houden dat de 20 cent er binnen een week uit is (is zoon wel 20 cent minder waard .

Rembrand

Rembrand

09-01-2009 om 09:51

Poeproeren......

Je kan voor de zekerheid even bellen met de huisarts.
Soms willen ze een foto maken om te zien waar het muntstuk zit. In ieder geval de komende dagen poeproeren om te kijken of je zoon minder waard is geworden
M.
P.S : Hier zo'n zelfde aktie gehad met een zwaailicht van de lego haha. Ooit een drol met een zwaailicht gezien ? Ik wel

Guinevere

Guinevere

09-01-2009 om 10:20

Ook gehad

Mijn zoontje heeft dat ook gedaan, toen hij 4 jaar was. En ook een 20 centstuk. Mijn vader (daar was hij) heeft toen de SEH gebeld, waar ze hem graag wilden zien! De munt zat namelijk nog hoog in zijn slokdarm, en er was gevaar dat hij alsnog in de luchtpijp terecht zou komen.
Dus er zijn foto's gemaakt om de munt te lokaliseren. Toen bleek dat er geen acuut gevaar was, mocht hij drinken om de munt te laten zakken.
De artsen noemden hem de "spaarpot" en de "geldautomaat" trouwens, en we hebben er een prachtige Röntgenfoto aan over gehouden. Je ziet heel goed dat het een 20 centstuk is!
Een paar dagen later vond mijn zoon de munt zelf onderin de wc-pot, hij was te zwaar om zomaar weg te spoelen. Die bewaren we nu bij de foto, leuk voor later.

Rembrand

Rembrand

09-01-2009 om 12:06

Pelle.

Thanks.
Ik vind het nog steeds een geweldig aktie van zoonlief.
M.

tonny

tonny

09-01-2009 om 12:35

Dubbeltje

Hier heeft een van de zoons wel eens een dubbeltje (Pre-Euro-tijd) ingeslikt; maar dat ontdekte ik pas toen ik het vond! Zo'n eigenaardig rond dingetje in de poep, wat kon dat nou wezen!

tonny

Mamba

Mamba

09-01-2009 om 16:26

Even langsgaan

Mijn buuf heeft een groot litteken bij haar borsten, daar is de gleuf gemaakt om het geld weer uit de spaarpot te halen.
Het is handig als je weet waar het zit en of er actie moet worden ondernomen.

Plastic schijfje

Met oud en nieuw had mijn zoontjevan bijna 3 die noooooooooooooooit iets in zijn mond stopt, heerlijk zitten spelen met het spelletje onderuit, de vakantieversie gelukkig. Ik zag namelijk 's nachts in zijn luier een plastic schijfje van het spel zitten. Was er dus wel weer heel snel uitgekomen, maar ik schrok wel. Toch iets beter opletten dus. Hij zat overigens lachend te vertellen dat hij die even stiekem had geproefd. En dat terwijl hij met eten nooit iets nieuws wil proeven....

Maar als het goed is komt het er dus vanzelf weer uit.

groetjes Charlotte

yadira1980

yadira1980

09-01-2009 om 18:33

Tot nu toe...

geen klachten over pijn o.i.d, en voldoende gegeten en gedronken, maar dus ook nog geen ontlasting gezien! mocht hij morgenochtend nog niet gepoept hebben, gaan ik even met hem langs de HAP.
alvast bedankt vor het meedenken, en de ervaringen.
P.S.: en of het muntje er nu uitkomt of niet, hij blijft voor mij van onschatbare waarde hoor

yadira1980

yadira1980

09-01-2009 om 18:33

Auw!

gaan moet dus gewoon GA zijn... zucht, vrijdagavond...

Guinevere

Guinevere

09-01-2009 om 18:51

Maand

Mij is verteld dat je even moet langsgaan als het er binnen een maand niet uitkomt. Maar ook dat er geen schadelijke stoffen in zo'n munt zitten, dus dat het verder niet zoveel uitmaakt. Het lijkt me errug snel als het er morgen al uitkomt, maar wie weet.
En wie zegt trouwens dat het je altijd opvalt, als zo'n munt wordt uitgepoept? Ga je echt in elke drol roeren? Ik had me er al bij neergelegd dat ik het muntje nooit zo vinden, voor het zelfde geld had hij 'm op het KDV eruit gepoept. Stom toeval dat ie het zelf thuis in de wc vond.

yadira1980

yadira1980

09-01-2009 om 20:10

Een maaaaand?

haha..zo lang hoop ik toch niet voor hem dat het gaat duren..hij speurt zelf de wc al af naar "zijn muntje" (die mag in mijn spaarpot he mamma???)..
ik moet eerlijk bekennen dat het gisteren al gebeurd is, maar zijn vader (mijn ex-man) vertelde het me vandaag pas..hij heeft inmiddels dus al wel het nodige gegeten en gedronken, en we w88 braaf af

MaximeM

MaximeM

10-01-2009 om 15:02

Fluitje ingeslikt

Hoi,

Ik heb zelf ooit een fluitje ingeslikt (het tuutje van zo'n oprolbaar carnavals toetetje) dat papieren rolding was stuk en er dus afgescheurd dus er was alleen nog een stukje over van zo'n 2 cm. Leuk, ik ging daarop blazen, maar er kwam ook best een leuk geluid als je er hard op zoog !! (tja en de tweede keer dat ik dat deed, floep..toetertje ingeslikt) vervolgens hebben mijn ouders en broer mij de hele tijd lopen plagen dat wanneer ik een wind zou laten, ik zou gaan toeteren. Het toetertje heb ik trouwens nooit meer teruggevonden

Maxime

judiths mama

judiths mama

10-01-2009 om 20:13

En daarom, maxime

heb ik zo'n hekel aan die toetertjes. Ik ben elke keer bang dat hij inderdaad de luchtpijp in schiet. Gelukkig gaat het papier vrij snel stuk, en gooi ik ze daarna op een onbewaakt ogenblik in de kliko.

Dat je hem nooit hebt teruggevonden... Misschien ooit op een rontgenfoto?!

MaximeM

MaximeM

10-01-2009 om 21:21

Bijna 30 jaar geleden!

Hoi,

Joh, dat is al bijna 30 jaar geleden (ik was toen 9 jaar) en hij zal er vast al wel een keer uitgekomen zijn trouwens ik denk niet dat je een plastic toetertje tegen zal komen op een rontgenfoto.

Maxime

Sjillie

Sjillie

10-01-2009 om 21:44

Hier

heeft dochterlief toen ze net 3 was een steen ingeslikt. ze had een steen "gevonden" buiten. Binnen was ze ermee aan het spelen. Ineens deed ze de steen in haar mond en nam ze een slok drinken! Toen vroeg ze waar haar steen was, ik antwoordde (vol schrik) in haar buik.Dochter deed trui omhoog en zei dat ze de steen niet zag. Toen ik zei dat de steen binnen in haar buik zat, begon ze héél hard te huilen: "Ik wil mijn steen terug."

Heb wel even de huisarts gebeld, maar die vertelde dat de steen er vanzelf weer uit kwam. Heb de steen zelf niet gezien, maar ze is toen ook naar het kv geweest en of zij echt in haar luier hebben staan roeren????

Gr Sjillie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.