Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-11-2012 om 14:31

Fio (rughernia)

Fio, je man zou toch een dezer dagen (eindelijk) geopereerd worden aan zijn rughernia? Ik ben erg benieuwd hoe het gaat...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

08-11-2012 om 20:09

Elisa

Ik ben net thuis uit het ziekenhuis! Hij is tussen de middag geopereerd, om half zes stond hij weer op zijn benen en liep naar toilet. Hij loopt nu al beter dan vanmorgen. Hij mist een van de vijf onderste rugwervels en men vermoed dat je dan meer kans hebt op een hernia. Hij heeft nu nog wel last van tintelingen en een wat slepende voet,en dat kan nog even duren omdat de zenuw zich moet herstellen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-11-2012 om 22:00

Fio

Geweldig! De eerste tijd na zo'n operatie heb je altijd meer last van tintelingen omdat de zenuw dan vrij ligt en de pijn weg is. Heel normaal en gaat vanzelf weer over. Ook de zenuw moet zich idd weer herstellen en dat kan heel lang duren; afhankelijk van hoe erg en hoe lang die zenuw bekneld heeft gezeten. De spieren en pezen moeten ook weer terug naar "normaal". Oefenen, oefenen en nog een oefenen maar ik neem aan dat je man daarvoor straks fysio krijgt. Warmte en massage helpen ook.

Ik hoop dat je man goed herstelt! Bizar en fustrerend dat hij daar zo lang mee heeft rond moeten lopen... Maar de aanhouder wint

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2012 om 22:08

Elisa

Zijn vier medepatienten die ook vandaag zijn geopereerd, hebben ook allemaal drie weken gewacht op de datum. Je moet echt klachten hebben zoals niet kunnen plassen of iets dergelijks om voorrang te krijgen. Overigens doet mijn man mee met een onderzoek over het al dan niet ontvangen van fysio na deze operatie. Hij is uitgeoloot voor fysio, hetgeen hij niet erg vindt want hij heeft er nooit veel baat bij gehad. Morgen krijgt hij wel fysio en aanwijzingen voor hij naar huis gaat, en als het niet goed gaat krijgt hij (uiteraard) alsnog fysio. En na een aantal weken, als hij weer op controle is geweest, wil hij fysio-fitness gaan doen, gericht op herstel.

Fiorucci

Fiorucci

09-11-2012 om 10:24

En...

Ik ga hem zo ophalen, hij mag naar huis!

Fijn!

Fio ik heb veel aan je/jullie gedacht. Fijn dat de operatie goed is gegaan en dat je man zo spoedig herstelt. Hopelijk zet deze trend zich voort!!
n@nny

Oh fijn, fio

Wat fijn dat hij zo snel zo vooruit is gegaan. Een heel goed verder herstel gewenst!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-11-2012 om 19:24

Fio

Hoe gaat het met je man?

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2012 om 21:34

Elisa

Hoi Elisa,
Vanaf het moment dat hij wakker is, is de beenpijn weg, dus dat is fantastisch. Het valt hem een beetje tegen dat hij nog niet de oude is en ook duidelijk moet herstellen van de operatie.
Hij wisselt lopen,zitten en liggen de hele dag af en dat gaat goed.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-11-2012 om 21:52

Fio

Geweldig zeg! Tja, een operatie is nu eenmaal een aanslag op je lichaam en zo'n beknelde zenuw moet ook herstellen... Ik ben nu iets meer dan vier maanden geleden geopereerd en ook al voel ik me weer uitstekend; de functie, kracht en motoriek van mijn linkerhand en -vingers is nog lang niet 100%. De oefeningen van de fysio helpen uitstekend en er zit zeker verbetering in, maar het kost veel tijd en oefening. En dan te bedenken dat "mijn" zenuw nog geen drie weken klem heeft gezeten...

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2012 om 07:20

Elisa

Klopt, dat herstel van die zenuw kan nog lang duren. Dat vindt hij ook geen punt, de pijn is weg,hoera!
Zijn voet sleept om die reden ook nog wat, gelukkig heeft hij geen beroep waarbij hij de hele dag loopt of staat.

Hee, fio!

die beenpijn weg, dat is een verlossing! Rustig aan he? ik snap dat hij nu snel....maar goed, het is/was wel een operatie, met, daaraan voorafgaand, ook al een poos veel rusten, die spieren zijn helemaal in shock dat ze weer aan de bak moeten ☺☺

Beterschap verder!

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2012 om 13:14

Mien

Dankje Mien, hij heeft, zoals hij zelf zegt, de conditie van een fruitvlieg. Hij moet vier januari op controle bij de chirurg en daarna wil hij fysio fitness gaan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.