Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beppie

Beppie

23-12-2012 om 15:57

Fissuur

Wie heeft dat ook wel eens gehad en duurt het (zoals de huisarts vertelde) echt zes weken voordat het helemaal genezen is?
Ik kreeg er drie weken geleden ineens last van, en ben van de week naar de huisarts geweest omdat het niet weg ging. De huisarts vertelde dat dit typisch een kwaaltje is waar mensen een tijdje mee doorlopen (ja, gek he?). Ik heb nu lidocaïnezalf, moet twee keer per dag smeren, en dan hopen dat het snel weg gaat. Na twee dagen smeren merk ik nog niet veel verbetering, en ik word helemaal gek van de jeuk en pijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Auww

Ik heb 't ook en ben er nooit helemaal vanaf gekomen. Soms gaat het heel lang goed, heb ik er heel lang geen last van en dan opeens (meestal door te harde ontlasting) gaat ie weer stuk.
Ik merk meestal wel snel verbetering als ik begin met smeren. Smeer je het ook een beetje "naar binnen"?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-12-2012 om 18:28

Fissuur

Ja, ik heb het ooit ook eens gehad. Erg vervelend en pijnlijk. Het kan heel lang duren voordat het genezen is omdat het een lastige plek is en de fissuur steeds onder spanning komt te staan waardoor het scheurtje moeilijk van binnenuit naar buiten kan genezen. Plus alle bacterien die er op die plek zijn. Zitbaden met Biotex Groen of soda kunnen helpen. Vaak geneest het nooit helemaal en soms moet er geopereerd worden (zoals bij mij). Zorg dat je ontlasting makkelijk gaat en zacht is en blijf goed smeren. Sterkte!

Beppie

Beppie

24-12-2012 om 15:28

Beter

Bedankt voor jullie reacties. Het was fijn het even kwijt te kunnen want ik vind het geen aandoening om eens lekker over te klagen tegen de buurvrouw of een collega. Zelfs mijn huisgenoten zijn niet op de hoogte Inmiddels gaat het alweer iets beter. De pijn is weg, maar het jeukt nog wel regelmatig. Blijven smeren dus, pfff 6 weken.

(Janneke67)

(Janneke67)

26-12-2012 om 16:32

Bij mij

Duurde het 4 weken voor het helemaal genezen was...en nu nergens geen last meer van!

Succes!

mama 32

mama 32

26-12-2012 om 21:46

Zalf

Ik heb / had ook een fissuur. Heb er in eerste instantie ook lang mee doorgelopen voordat ik naar de huisarts ging. Toen ik op een gegeven moment bijna niet meer normaal kon gaan zitten en fietsen ook erg pijn deed ben ik toch maar gegaan. Het bleek dat de fissuur ontstoken was, vandaar die nare kloppende pijn. Ik kreeg toen een zalf, weet zo even de naam niet meer uit mijn hoofd maar het was geen lidocaine, en dat hielp binnen 2 tot 3 dagen. Enige nadeel was dat ik van die zalf wel erge hoofdpijn kreeg maar dat had ik er wel voor over. De fissuur is toen een tijdje weg geweest maar helaas komt hij nog regelmatig weer terug. Ik smeer dan een tijdje met vaseline en zorg dat mijn ontlasting zacht blijft. En als het dan echt weer te gortig wordt ga ik weer met die zalf smeren. Sterkte, ik hoop dat je er snel vanaf bent!

Vrouw van

Vrouw van

28-12-2012 om 23:01

Hier

had mijn man een fissuur, kreeg ook die zalf waar mama32 het over heeft, maar de hoofdpijn die hij daarvan kreeg was werkelijk niet te hanteren zo erg. Zalf exit dus. Huisarts had er al geen hoge verwachting van. Ook niet van allerlei andere zalfjes en smeerseltjes trouwens. Helaas bleken die idd ook niet te helpen. Uiteindelijk is hij geopereerd en is er een niet functioneel kringspiertje doorgesneden. Hierdoor was er een betere bloedtoevoer naar de fissuur waardoor deze beter genas. Als ik de verklaring goed begrepen heb tenminste. Hoop dat het bij jou anders gaat dan bij mijn man. Sterkte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.