Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

17-04-2013 om 09:13

Flauwvallen en luchtvochtigheid

Naar aanleiding van draadje hierboven van flauwvallende puberdochter schoot me ineens iets te binnen.
Vorige week had ik tai-chi les. Een collega taichi-er drukte op mijn sleutelbeen. En ik werd acuut niet goed, moest gaan zitten. Er kwam iemand naast me zitten om me in de gaten te houden, en zij vertelde dat op de school waar ze werkte vandaag ook een meisje zomaar flauw gevallen was. We gaan weer verder met de les, en er wordt weer iemand niet goed. Toen vertelde de tai-chi lerares dat zij overdag in een winkel ook ineens niet goed geworden was. Wat kan het zijn geweest? Vier gevallen, drie verschillende lokaties? Wat is de overeenkomst? Het enige gemeenschappelijke was het weer. Nadat er maandenlang een droge oostenwind was geweest, hadden we ineens regen en hoge luchtvochtigheid. Kan het zijn dat je lichaam zich daar op in moet stellen? Heeft luchtvochtigheid of luchtdruk invloed op je bloeddruk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

17-04-2013 om 19:30

Besmettelijk

Flauwvallen is niet besmettelijk. Het kan zoveel oorzaken hebben, flauwvallen bij inspanning kan.
Ik zou me daar het hoofd niet over breken. Wel over je eigen flauw vallen. Dat was zeker wel schrikken.
Hier vind je wat info http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec03/ch023/ch023b.html
Als het nu weer gebeurd zou ik het met de huisarts bespreken.

Bellefleur

Bellefleur

18-04-2013 om 11:07

Reactie,

Natuurlijk is flauwvallen niet besmettelijk! Daar heb ik het toch ook niet over? En ik breek me het hoofd er niet over, ik vond het opvallend dat ik van zoveel verschillende kanten over flauwvallen hoorde op één dag.

Rafelkap

Rafelkap

18-04-2013 om 19:12

Reactie

Ik was de vergeten. Volgens mij is het dus toeval, net zoals je opeens veel zwangeren ziet als je zwanger bent etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.