Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Caro

Caro

10-02-2010 om 11:45

Foefjes om kleurenblindheid te verdoezelen?

Bestaan er foefjes of trainingen om een kleurenblindheidtest te doorstaan. Het betreft de meest voorkomende vorm van kleurenblindheid. Ook wel te omschrijven als de test met die cirkels, waarin bruinige en groenige bolletjes staan en je een cijfer moet kunnen zien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

10-02-2010 om 11:56

Waarom?

waarom zou je dat willen?
Meestal hebben die testen een veiligheidsreden, ik zou niet willen dat iemand door een trucje daar door heenkomt en daarmee zijn/haar eigen veiligheid dan wel die van vele anderen in gevaar brengt.

Dacht ik ook meteen

waarom?
Ik denk dat als je het niet ziet je wel allerlei trukjes kunt zeggen maar dat je die toch niet toe kan passen? Want als er bv op 1 blz een cijfer 69 staat staat er op de andere 96?

Kaaskopje

Kaaskopje

11-02-2010 om 02:20

Eens met de anderen

Anderen en jezelf bedotten door trucjes uit te halen met een test is niet slim. Ik zou overigens niet weten hoe je zo´n testje zou kúnnen beìnvloeden. Je ziet de kleuren niet toch?
Het is gewoon een feit dat je met afwijkingen als dit eerlijk moet zijn. Ze moeten mij ook niet op een gordijnafdeling of in een stofwinkel zetten.

Terpi

Terpi

11-02-2010 om 16:22

Dat was toch de vraag niet?

De vraag die Caro stelt is toch niet 'geef mij eens tips om door een kleurenblindheid test te komen'? Wellicht wil Caro wel weten of iemand anders dat gedaan heeft om nou juist die risico's in te schatten bij een ander... Geen idee hoor, toch vind ik het frappant dat er geen antwoord komt op de oorspronkelijke vraag
Overigens heb ik geen idee of dit kan, ben wel benieuwd naar het antwoord.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.