Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beer

beer

12-07-2009 om 16:56

Fybromyalgie en zwanger zijn?

Ik heb nu alweer ruim 4 jaar fybromyalgie met al zijn ups en downs. De ene dag gaat het allemaal goed en bruis ik van de energie, de andere dag is rampzalig en doet alles pijn met een hoofdletter. Ik zou graag nog een keer zwanger willen worden maar mijn man maakt zich zorgen omdat hij bang is dat mijn zwangerschap invloed zal hebben op mijn ziekte en dat ik 9 maanden "uitgeteld" zal zijn. Dit ook omdat alles in je lichaam juist tijdens de zwangerschap een soort van weker wordt (heb ik ooit gelezen). Zou niet zo handig zijn daar we nu al een lekker druk gezinnetje hebben

Wie heeft ervaring met fybro en zwanger zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lottie

lottie

12-07-2009 om 18:39

voelde me juist fantastisch in de negen maanden zwangerschap. Ik kon de hele wereld aan. Maar daarna kreeg ik een mega klap en dat vond ik nog het ergste, ik kon niet goed voor mijn dochtertje zorgen, was geen jonge fitte moeder die stralend achter de kinderwagen liep. Het heeft bij mij zeker een aantal jaren geduurd voordat ik me weer een beetje de 'oude' voelde. Dus ik zou tegen een zwangerschap niet zo zeer op zien, maar wel tegen de tijd erna, want dan moet je er wel kunnen zijn voor je gezin. Als je genoeg hulp hebt valt het misschien mee, maar ik vond het een moeilijke tijd.

Hier andersom

Bij mijn tweede had ik een vreselijke zwangerschap, moe, moe en nog eens moe. En overal pijn in mijn hele lichaam en in al mijn gewrichten. Maar, onze dochter was nog geen dag oud of ik had het gevoel de hele wereld aan te kunnen. Leek wel of mijn hele lichaam tégen de zwangerschap was geweest. Helaas heeft onze dochter vreselijk veel gehuild de eerste anderhalf/twee jaar en dat vreet natuurlijk energie maar had niet zo zeer met mijn fybromialgie te maken dat ik daar oververmoeid van werd. Ik denk dat er van te voren niet echt heel veel over te zeggen is hoe het een en ander zal gaan verlopen. Succes met het nemen van een beslissing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.