Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Galblaasverwijdering

Hallo,
In 6 weken tijd 2x ercp onderzoek gehad ivm. galstenen.Er zijn er inmiddels een heleboel verwijderd via het ercp onderzoek.
Nu gaat m'n galblaas ook nog verwijderd worden. Omdat er nog een aantal stenen aanwezig zijn die niet gemakkelijk verwijderbaar zijn moet het dus operatief gebeuren. Heeft iemand ervaring met galblaasverwijdering via kijkoperatie of via "ouderwetse" operatie?
waar ik benieuwd naar ben is naar de pijn na de operatie en hoelang het duurt voordat je weer aan het werk kunt gaan (administratief).
Alvast bedankt.
Groet,Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

12-09-2009 om 11:55

Hier.

Ik ben de ene dag om 13.00 geopereerd via een kijkoperatie, wat betekent dat je 4 minieme sneeltjes verspreid over de buik hebt. de volgende dag om 10.00 was ik al weer thuis. Ik heb geen pijn gehad en was de dag daarna al weer gewoon bezig met kinderen en huishouding, maar ik geloof dat ik wel een uitzondering ben wat dat betreft.

2 weken thuis

hoi Chris,
3 jaar geleden is mijn galblaas eruit gehaald via kijkoperatie. Ik ben op dinsdag geopereerd en op donderdag naar huis gegaan. Daarna nog 2 weken thuis geweest ivm herstellen voordat ik weer aan het werk ging.
Ik had behoorlijke pijn en dat duurde wel poosje.

heel veel succes !
grtz
Lucette

En hier

Ben 's ochtends om 8 uur de "kijkoperatie" gehad, om 13.00 uur was ik thuis. Wel een paar dagen een beetje een "blauwe-plekken-gevoel" gehad, maar verder nergens last van. Mijn oudste was toen net 2 maanden en voor de operatie kon ik hem vaak niet eens optillen door de pijn, maar gelijk na de operatie heb ik hele dagen heerlijk met hem rondgelopen

Eke

Eke

12-09-2009 om 23:36

En ik

met galstenen + ontstoken galblaas. Ik was ook nog 16 weken zwanger en dus geen kijkoperatie.
Ik was dolblij dat 't ding eruit was. Ben vier dagen in het ziekenhuis geweest en twee weken na de operatie was ik weer aan het werk.

chris1970

chris1970

13-09-2009 om 09:45 Topicstarter

Bedankt

Allemaal bedankt voor de reacties!
Ben benieuwd wat de chirurg gaat voorstellen.
Hoop dat het allemaal goed lukt en dat ik voorgoed van de pijnklachten af ben.
groetjes,chris

elsje78

elsje78

13-09-2009 om 21:25

Hier

Hoi

2 jaar geleden is mijn galblaas eruit gehaald via de kijkoperatie. Waar ik last van had was de lucht in mijn buik, ben 2 nachten in het ziekenhuis geweest, na de 2e nacht voelde ik me veel beter en na nog een paar dagen thuis kon ik alweer werken...

Succes! groetjes Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.