Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sera

Sera

07-10-2009 om 20:48

Galstenen

Is er iemand hier die ervaring heeft met galstenen? Welke medicijnen zijn effectief om de pijn en misselijkheid te onderdrukken?
De operatie is pas over 6 weken dus moet tot die tijd door zien te komen.
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen tips

Maar ik wil je wel sterkte wensen!
Ik weet uit ervaring hoe verschrikkelijk pijnlijk en naar het is, ik heb er ook medicijnen voor gehad maar dat is inmiddels ruim 7 jaar geleden dus ik weet niet meer hoe die heetten.
Vervelend dat je zo lang moet wachten op de operatie, is daar niks aan te doen? Ik ben destijds binnen 2 weken geopereerd.
Nogmaals sterkte en succes voor de operatie!

ishtar

ishtar

07-10-2009 om 21:21

Ik kreeg

diclofenac. Van de arts. Heb je niks meegekregen?

En ik

kreeg ook diclofenac zetpillen. Pijn is ermee weggegaan en na een aantal keren gelukkig niet terug gekomen. Dus ik ben niet geopereerd ofzo.

Salie

Salie

08-10-2009 om 13:30

Hier

ook zetpillen gekregen. Weet niet meer welke. In ieder geval geen dyclo, want die mag ik niet hebben.
Wat vervelend dat je zo lang moet wachten zeg. Iedereen die het heeft gehad die weet hoe vervelend het is.
Ik ben uiteindelijk met 20 weken zwangerschap geopereerd. Was blij dat ik dat ding kwijt was. Wat een ellende zeg.

Heel veel succes en sterkte.
Gr. Salie

miamar

miamar

08-10-2009 om 15:10

Leverreiniging

Lees hier over de ongelooflijke leverreiniging.

http://www.powerdetox.nl/Default.aspx?alias=www.powerdetox.nl/leverreiniging

Ik heb hem zelf inmiddels 1 x gedaan en er kwamen meer dan 300 galstenen in het toiletpot. Ik wist niet wat ik zag.
Het gaat hierbij absoluut niet om een reclamecampagne voor betreffende site, want het kan nl. ook op een veel goedkopere manier, dan die middeltes op deze site. Ik bedoel hier echt het verhaal over de lever en leverstenen.

Even langs de ha

Hoi Sera,

Als je niks hebt meegekregen zou ik even langs de huisarts gaan. Die kan je meestal wat beters meegeven dan je van de drogist kan kopen.

Als de pijn niet heel erg is kan je gewoon paracetamol en/of ibuprofeen slikken. Anders kan de huisarts je inderdaad diclofenac en iets tegen de misselijkheid voorschrijven.

Verder helpt het bij SOMMIGE mensen om vetarm te eten. Wel echt vetarm, en het kan zijn dat het niet helpt.

Detoxen zou ik niet gaan doen. Was het maar zo simpel, dan was de gemiddelde chirurg een groot deel van zijn inkomen kwijt

Mariel

Sterkte

Hoi,
Via huisarts is het wel mogelijk om pijnstilling te krijgen. Ik heb zelf alles in zetpilvorm gekregen omdat alles er anders weer uitkwam..
Wens je succes met de operatie. Na 2x ercp ingreep om galstenen te verwijderen wordt wo.mijn galblaas verwijderd met operatie (helaas geen kijkoperatie) en dan worden ook de resterende stenen van de galstraat verwijderd...
Sterkte de komende tijd.
Groetjes,chris

Sera

Sera

08-10-2009 om 19:48

Dank jullie wel

Van de huisarts heb ik niks meegekregen. Paracetamol helpt niet echt. Ik heb nu voor morgenochtend een afspraak met de huisarts gemaakt en dan ga ik om diclofenac vragen of iets soortgelijks. Ik hoop dat het helpt want op dit moment kan ik gewoon niks eten zonder een pijnaanval van een paar uur. Ik heb na 2 dagen nauwelijks eten dus ook weinig energie meer over.
Ik wist nooit dat dit zo pijnlijk kon zijn. Ik hoop maar dat de medicijnen gelijk helpen!
Bedankt voor alle adviezen. Het is dus blijkbaar wel iets wat heel vaak voorkomt helaas.

Etenswaren

let ook op wat je eet/drinkt! Want dat kan nl. een aanval behoorlijk triggeren.

Koolzuurhoudende dranken, alcohol, gekruid eten, zure etenswaren (grapefruit, sinaasappel enz).

Voor de verwerking in je lijf moet je gal behoorlijk aan de gang en als je dan last van galstenen hebt sta je op je kop.

Ik heb een poos op thee, vanille-yoghurt en beschuit geleefd. En verder heb ik het in lijdzaamheid begaan.

Het is gewoon bijzonder pijnlijk, en hoe kleiner de steentjes, hoe pijnlijker. Want die kleine steentjes schuren langs de want van je galblaas. En in mijn geval gingen ze aan de wandel richting mijn lever. Auw! Als ik er nog aan denk; ik lag vaak apathisch op de bank te wachten tot het over ging...

Sterkte! De operatie is een fluitje van een cent overigens. Kreeg je vroeger een hele jaap in je buik, nu doen ze het via een kijkoperatie via je navel en een gaatje er schuin boven. Easy, en het scheelt in je herstel ook stukken.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2009 om 01:22

Zwaardere pijnstillers

Als je geholpen bent met twee ibuprofenpillen van 400 mg moet je dat doen als de pijn echt heel erg hevig wordt. Het gaat om een tijdelijke situatie die je zo leefbaar mogelijk moet doorkomen dus dan maar even wat meer dan normaal toegestaan is.
Mijn ervaring is dat echt ieder kriezeltje vet door die verdraaide galstenen worden opgemerkt en tot een aanval leidt. Je zult je zelf echt op een dieet moeten zetten waar geen vet in zit. Aardappels gestampt met groente kan ook wel zonder jus als het moet. Soep maak je niet met gehakt, maar alleen met soepvlees en een bouillonblokje in plaats van een mergpijpje. Brood met jam in plaats van boter en vleeswaren of kaas.
De ellende van wachten is dat je wéét dat je nog zolang moet wachten, waarschijnlijk loop je al langer met deze pijn rond, maar dat het nu nog 6 weken duurt klinkt zo láng! Ik wens je dan ook veel sterkte de komende tijd. Ik heb zelf de mazzel gehad dat ik gelijk na de diagnose mocht komen. Maar ja dat was dan ook op 24 december en dat is een datum waarop niemand zich vrijwillig laat opereren als het niet accuut nodig is. Er was dus plaats en het was redelijk hard nodig. Het kon me geen klap schelen dat ik tijdens kerst in het ziekenhuis zou liggen als die dingen er maar uitgehaald werden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.