Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marleen

Marleen

11-12-2008 om 09:45

Gastroscopie

Hoi,

Ik heb nu al een paar maanden heel erg last van mijn maag en krijg daarom een gastroscopie. Bij mijn eigen ziekenhuis is daar een wachttijd voor van 3 maanden. Toen heb ik menzis gebeld, de zorgmakelaarafdeling, en in een ander ziekenhuis kon ik al binnen een paar weken terecht. Alleen nu heb ik dat ziekenhuis gebeld en dat geld alleen voor een gastroscopie zonder roesje. Met moet je ook weer veel langer wachten. Ik heb al eens eerder een gastro gehad en ik vond het zo verschrikkelijk dat ik het graag met een roesje wil. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen, toch maar zonder proberen, en dan eerder weten of er iets aan de hand is. Of toch maar twee maanden wachten en met pijn blijven door lopen. Of heeft iemand nog een tip om die gastroscopie beter door te komen? ik zie er zo verschrikkelijk tgen op.
Groetjes, marleen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zonder roesje

Heb ik het ook laten doen. Diagnosestelling vind ik belangrijker. Ik deed mijn ogen toe en trachtte me zo veel als mogelijk op mijn ademhaling te concentreren zodat ik mijn verstand even kon uitschakelen . Als je begrijpt wat ik bedoel.
Veel succes in ieder geval, Linda

Bangurd

Bangurd

11-12-2008 om 13:21

Ai,

dat is een lastige afweging. Heb zelf een maand geleden een gastroscopie gehad, na lang beraad met een roesje en ik vond dat helemaal goed. Geen centje last gehad. Je zult voor jezelf de afweging moeten maken wat je het belangrijkst vindt: een relaxte ingreep of een snelle diagnose. Het belang van een snelle diagnose is misschien ook afhankelijk van de ernst van de klachten (kun je ze nog een paar maanden lijden) waar de verdenking ligt (bij de gedachte dat er iets kwaadaardigs kan zijn, zou ik bv meer haast hebben dan bij een aantal andere dingen).
Erg zeg dat er zo'n enorme wachttijd is in 'jouw' ziekenhuis en dat er in dat andere ziekenhuis een onderscheid gemaakt wordt tussen met of zonder roesje.
Ik kon in 'mijn' ziekenhuis trouwens heel gauw terecht: de kortste termijn waarop ze me op dat moment een afspraak aanboden was veertien dagen. Ik kon toen zelf niet, maar toen schoof het maar drie dagen op. Er werd bij het maken van de afspraak geen onderscheid gemaakt tussen met of zonder roesje. Daar werd pas over gesproken toen de afspraak al stond.
Sterkte met de afweging,
Bangurd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.