Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gat in tussenschot neus!

Help, ik ben echt enorm geschrokken! Heb net ontdekt dat ik een gat in het tussenschot in m'n neus heb! Getver.. Ik gebruik een neusspray tegen allergie en het blijkt een zeldzame bijwerking hiervan te zijn. Bah, wat ben ik geschrokken, gewoon een gat! Heb al wat zitten googelen en ga morgenochtend meteen bij de huisarts langs, maar.. iemand die ervaring hiermee heeft of zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minka

Minka

24-12-2009 om 09:22

Geen persoonlijke ervaring

Hoi Minna,
Ik heb geen persoonlijke ervaring met een gat in het neustussenschot. Maar het schijnt ook een veel voorkomende bijwerking te zijn van cocaïne snuiven...
Het lijkt me trouwens lastig om de neus te snuiten met zo'n gat?
Groet, Minka

Minna

Minna

24-12-2009 om 12:38 Topicstarter

Kno

Nou, met cocaine heeft het in elk geval niks te maken, maar dat is inderdaad wat je tegenkomt als je er op googlet. De huisarts schrok er ook wel van, niet echt opbeurend, had zoiets nog nooit gezien. Nu voor maandag een afspraak bij de KNO arts staan. Huisarts wilde niet al teveel uitspraken doen over 'wat nu'.

Mijn zus

heeft precies hetzelfde. Ook een tijdlang een neusspray tegen allergie gebruikt. Hierin zat bijnierschorshormoon en hoogstwaarschijnlijk is hierdoor het gat in haar neustussenschot ontstaan. Ze was het eerste geval dat de huisarts tegenkwam. Hij vroeg ook of ze cocaïne snoof, maar da's niet het geval (gelukkig!) dus de neusspray kan de enige andere oorzaak zijn...
Ze heeft diverse klachten, met name korstvorming rondom dat gat is heel vervelend. Ook de valse lucht die door haar neus piept als ze in bed ligt is heel vervelend. Bij de kno bleek dat er weinig aan te doen is. Ze kan geopereerd worden, dan kan het gat worden gedicht met een stukje kraakbeen (ik dacht uit haar oor). Maar zij is meer dan extreem gevoelig op ontstekingen en durft zo'n operatie voorlopig niet aan.
Als je nog meer vragen hebt, roep gerust. Als ik het antwoord niet weet vraag ik het wel even aan mijn zus.
Sterkte!

jacci

jacci

25-12-2009 om 15:46

Mijn zoon

heeft ook een gaatje in het tussenschot. Opgelopen tijdens een operatie ivm extreme bloedneuzen. In het begin floot het heel erg, ook had hij erge korstvorming, niet zo gek want het was immers een wond. Hij heeft hele goede zalf gekregen en nu is het een net gaatje waar ie geen last van heeft. Hij KAN er aan geopereerd worden, maar aangezien hij er geen last van heeft laten we het voorlopig zo. Jacci

ayla

ayla

26-12-2009 om 07:18

Mijn man

heeft dat ook, kn van neuspeuteren of neusspray komen zeiden ze. Maar ik geloof niet dat ze het heel bijzonder vonden. Hij kon er ook aan geopereerd worden maar omdat hij er verder geen last van heeft vond hij dat niet nodig

liora

liora

26-12-2009 om 09:21

Van neuspeuteren?

Hoi Ayla,

Hoe kan je nou van neuspeuteren een gat in je tussenschot krijgen? Ik neuspeuter al mijn hele leven maar geen gat te bekennen!

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.