Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geen implantaat maar een brug?

gisteren ben ik naar de kaachirurg geweest om te bespreken of een implantaat geschikt is voor mij .
mijn voortand ( bovenkaak)is onlangs getrokken omdat tijdens het wisselen van een kroon de wortel gescheurd is.
ik heb nu een tijdelijk een plaatje.
ik kan eventueel een implantaat krijgen maar:
ik heb te weinig bot,dus er moet neusbot worden weggeschraapt ,en er zal een blokje bot uit mijn onderkaak worden gehaald om te implanterenm in mijn bovenkaak.
ook zal ik gedurende drie weken antibiotica moeten slikken om ontstekingen tegen te gaan.
ik heb 80% kans dat het bot goed vast gaat groeien,lukt dit niet dan is alles voor niets geweest en kan ik nog kiezen voor een brug.
Na overleg met mijn eigen tandarts heb ik besloten om niet voor een implantaat te gaan,maar gelijk te kiezen voor een brug.
mijn vraag,wie heeft er een brug op zijn voortanden? ziet het er wel natuurlijk uit?merk je dat er een brug zit?hoe lang gaat een brug mee?
alle info is welkom,positief of negatief.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

10-10-2008 om 15:39

Roken en implantaat

Rokers hebben een 3 maal zo grote kans op mislukking bij implantaten, nog meer als bot-transplantatie nodig is.
http://www.tandartsplein.nl/dossiers/informatie/roken-en-het-gebit.html

Sancy

Sancy

10-10-2008 om 18:49

Heb een brug bij mijn voortanden. geen idee hoe lang die er zit, maar ik schat een jaar of euh... 6? Mij bevalt het prima, en het valt geloof ik niemand op. tenminste, ik hoor er nooit iets over.

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2008 om 19:50

Niet van voren

Maar opzij, aan beide onderkanten. De ene gaat al 20 en de andere 15 jaar mee. Prima bruggen, maar ja, Zeeland he. Daar kunnen ze bruggen bouwen

Tirza

sus-anne

sus-anne

10-10-2008 om 22:09 Topicstarter

Pluk, je achtervolgt me

blijf je me achtevolgens met het feit dat roken slecht voor me is?wat wil je hier mee bereiken?
Pluk ,ik WEET dat roken slecht is,,ik KEN alle gevaren,dus stop maar met feiten aandragen,ik kan ze allemaal dromen.
mijn vraag ging ook ditmaal NIET over roken en ook niet over implantaten.

nog meer mensen met brug ervaringen?
is de behandeling pijnlijk?

sus-anne

sus-anne

11-10-2008 om 08:16 Topicstarter

Ik lees

ik lees overwegend positieve ervaringen,misschien valt het inderdaad wel mee .

Sancy

Sancy

12-10-2008 om 10:51

Een voordeel

van zo'n brug vind ik dat het enorm sterk is. Natuurlijk kan ik het niet vergelijken met een implantaat maar ik kan zonder problemen alles afhappen wat ik wil. Een ex-collega van mij heeft implantaten en wat ik toen merkte was dat het plaatsingsproces wel érg lang duurt, de mond moet eerst genezen van de extracties, dan eventueel genezen van botplaatsing, dán nog genezen van de implantaatstiften en dán pas kan de tand erop gezet worden. een proces van maanden...

sus-anne

sus-anne

12-10-2008 om 20:23 Topicstarter

Sancy

ben blij te horen dat een brug sterk is,want ik zie zo,n operatie echt niet zitten voor een implantaat.
is een brug enigszins vergelijkbaar met je eigen tanden? of voelt het toch wel heel anders?

Sancy

Sancy

12-10-2008 om 21:30

Ach

Wat is vergelijkbaar met de eigen tanden? Ik voel er wat minder mee want er lopen geen zenuwen door, maar het voelde alleen de eerste dag vreemd (onnatuurlijk) aan. het is ook ietsje dikker (vooral aan de achterzijde) waardoor ik moest wennen aan de kleinere ruimte voor mijn tongpunt, maar ook dat is een kwestie van slechts een millimeter verschil waarschijnlijk. ik weet niet of ik het al verteld had, maar mijn brug vervangt beide voortanden boven, en bevat dus 4 elementen.

Petra-

Petra-

12-10-2008 om 21:44

Nu al 10 jaar een brug

zit nog zo vast als een huis, nooit problemen mee gehad en je ziet en voelt geen verschil .

Ook ik zou dus voor een brug kiezen.

kirima

kirima

13-10-2008 om 09:24

Ook brug

Ik heb ook een brug op mijn voortanden, denk al bijna 20 jaar. De behandeling destijds vond ik erg meevallen, ben vreselijk bang voor de tandarts, maar heb er weinig of zelfs helemaal geen pijn van gehad.
Wel vind ik het vooral de laatste paar jaar niet mooi meer. Volgens de tandarts zijn mijn eigen tanden in de loop der jaren wat verkleurd waardoor de brug meer zichtbaar is, die is niet mee verkleurd.
Van de week moet ik naar de tandarts, zal eens vragen wat ik hieraan kan doen. Tanden bleken? nieuwe brug?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.