Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tirza G.

Tirza G.

25-01-2009 om 00:07

Geen luizen, toch jeuk

Tirzazoon, 14, heeft sinds een dikke week enorme jeuk op zijn hoofd. Echt pal midden achterop. Ik heb al tig keer gekeken (ben jaaaaaaaren luizenmoeder geweest) en echt, hij heeft geen luizen.
Als peuter had hij nog wel eens last van berg, maar dat is het ook niet. Ik zie eigenlijk helemaal niks bijzonders, geen schilfertjes ofzo. Wel wat rood, maar ja, dat is van het krabben denk ik. Niks raars met shampo of gel, niks anders dan anders.
Kan dit te maken hebben met nadere puberteit? Vetter worden van het haar ofzo? Híj wordt er gek van en wij vinden het zo'n onsmakelijk gezicht, dat geschurk

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2009 om 02:35

(dermovate) lotion halen

Ik heb dat ook gehad. Gék werd ik ervan. Vooral als ik het warm had en een beetje zweterig onder mijn haar, wat een narigheid. Van krabben wordt het alleen maar groter en geïrriteerder. Toen ik op recept van de huisarts de Dermovate lotion ging gebruiken was het zo over en had ik er spijt van dat ik niet eerder was gegaan.

Tirza G.

Tirza G.

25-01-2009 om 14:38

Nou jaaaaaaa zeg

Ik word helemaal blij van jullie Ik herken de omschrijving van het seborrhoisch eczeem overigens niet, hij heeft geen schilfers of gelige korsten. Dat is mijn mán die dat heeft, dus die is in elk geval geholpen
Maar goed, misschien toch eens wassen met zo'n anti-jeuk-shampo. Van Sanex ofzo, daar zitten van die stofjes in die op die site ook werden genoemd.

Tirza

Shampoo zonder geurtje

Het parfum in shampoo wil dat ook nog wel eens veroorzaken. Ook als je het al een tijd gebruikt kun je er ineens last van krijgen. Shampoo zonder geurtje, bijvoorbeel Zorqa, helpt dan wel eens.

reina

reina

25-01-2009 om 20:00

Babyshampoo

Ik heb het bij tijden ook (in december nog nadat ik m'n haar voor schoolfeest met thema glitter met spuitbus had bewerkt, bleek ik niet tegen te kunnen, maar soms komt het ook door een voor mij verkeerd merk shampoo), bij mij helpt het als ik een aantal keer mijn haren was met babyshampoo.

Sanex

gewoon met de gewone shampoo van sanex wassen. Mijn zoon van 6 kan ook niet tegen bepaalde soorten en krabt ook zijn kop dan stuk. Met sanex geen probleem

succes!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2009 om 01:07

Shampoo

Ik heb regelmatig gewisseld van shampoo omdat ik dacht dat het aan de shampoo lag. Ik heb als kind nooit eczeem gehad en later ook niet, tót ik de veertig gepasseerd was en opeens hier en daar jeukplekjes kreeg. Bij die jeuk helpt een minilikje hormoonzalf. Dat kun je niet gebruiken op een behaard hoofd, dus toen ik dan éindelijk toch maar eens met het probleem naar de ha ging kreeg ik de lotion mee en binnen 2 dagen was ik van mijn jeuk af. En dan te bedenken dat ik echt al jaren shampoos heb uitgeprobeerd. Eerst de gembershampoo van The Body Shop, daarna shampoo van De Tuinen. Toen kwam ik erachter dat ik de veel goedkopere shampoo van Lidl ook wel verdroeg, oh nee toch niet dus weer terug naar De Tuinen. Ik ben 1 keer in de fout gegaan door Head & Shoulders te gebruiken. Mens, ik ben dagen zoet geweest om weer van de gevolgen af te komen. Ik kan nu, na gebruik van Dermovate lotion, weer tegen alle soorten shampoo. Toen de rust eenmaal was teruggekeerd op mijn hoofd is het niet meer in die mate teruggekomen. Ik heb de lotion nog achter de hand voor als er toch een kleine opleving is.

Hier ook jeuk

Maar bij ons komt het door het weer, te droge lucht veroorzaakt enorme droogheid die je niet ziet aan schilfers of roodheid maar wel enorm jeukt. Wij hebben dit binnen de familie helaas soms zelfs over ons hele lichaam het is zo erg geweest dat ik nachten lang niet heb geslapen en met koude compressen op de bank in de kou zat. Ik heb zelf de spullen van Boutriba van een vriendin gekregen (geloofde allemaal niet zo in dat spul) en het werkt !!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.