Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sascha2

Sascha2

04-02-2009 om 10:47

Geen medewerking huisarts aan visie eileen engels

Hallo,
Eindelijk heb ik de stoute schoenen aan getrokken om over de immense drempel te stappen om te kijken wat Eileen Engels voor me kan betekenen. Daarvoor vandaag bij de huisarts geweest, maar hij wil niet meewerken! Hij is van mening dat hormoontoevoegingen tijdens de borstvoeding niet mogelijk zijn en dat na het stoppen van de borstvoeding mijn lichaam vanzelf weer in hormonale balans zal komen. Eventueel met hulp van de pil. Hij ziet dus niets in de behandeling van Eileen Engels.
Nu zit ik met mijn handen in het haar. Hoe reageerden jullie huisartsen toen jullie het over Eileen Engels kregen? Waren er huisartsen die ook niet wilden meewerken en hoe ben je hiermee omgegaan? Ik zie zelf wel zeker heil bij de theorie van Eileen Engels, vandaar mijn vraag.
Bah, wat blijf je toch tegen deuren aanbotsen met een postnatale depressie... nooit gerealiseerd en een goede leer.
Sascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bijsluiter

Volgens de bijsluiter kan het zonder problemen gegeven worden bij borstvoeding. Misschien uitprinten en ermee naar je huisarts gaan? Misschien kan je hem zo overtuigen.
In elk geval kan je wel al beginnen met visolie en vit B toch?

22 jaar geleden

na de geboorte van de oudste ook een postnatale depressie gehad en via via bij eileen engels terechtgekomen. Mijn huisarts vond in eerste instantie behandeling met hormonen maar onzin, vond dat het vooral psychisch was. Ik heb toen mijn man meegenomen naar de huisarts. hij is psychotherapeut en heeft toen in een gesprek met de arts aangegeven dat hij een duidelijk verband zag met mijn cyclus en dat het zeker het proberen waard zou zijn, om door middel van hormoonbehandeling verbetering te bewerkstelligen. Huisarts bleef het maar onzin vinden, maar was na lang aandringen van ons allebei uiteindelijk bereid om toch de recepten voor te schrijven.
Tijdens de zwangerschap van de tweede, ruim op tijd naar de huisarts te gaan, met de mededeling dat ik van plan was direct na de bevalling wederom hormonen te slikken, ter voorkoming van een nieuwe pnd.
ik geloof dat hij het altijd onzin heeft gevonden, maar ook deze keer pakte hij wel zijn receptenboek.
Vanwege een verhuizing kreeg ik kort daarna een andere (ditmaal vrouwelijke) huisarts, die zonder veel gedoe meewerkte aan de behandeling.
Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten en nog eens een stevig gesprek met de huisarts voeren. Misschien is het handig bij dat gesprek iemand mee te nemen om je te ondersteunen, want zoals ik me het herinner heb je dat hard nodig in deze periode.
sterkte!

Kiki

Kiki

04-02-2009 om 20:08

Lieve sascha2, jij bent toch de baas!

Is die man nou helemaal.
Bij mijn huisarts ben ik de baas van mijn eigen behandelplan. Als ik iets niet wil of iets wel wil gaan we het erover hebben. Maar als ik ergens op sta (mits het natuurlijk binnen de kaders van de wet valt voor arts) krijg ik mijn zin.
En als jij niet wilt stoppen met borstvoeding, moet je dat gewoon niet doen!!

Wat ik zou doen is teruggaan naar de huisarts en iemand (partner?) meenemen die assertief genoeg is, en niet verdrietig en depressief is van een PPD, om jouw zaak te bepleiten. Iemand die geen nee als antwoord accepteert.
Kan je Rembrandt niet meenemen?

Heel veel liefs
Kiki

Rembrand

Rembrand

04-02-2009 om 23:15

Doen wat jij wil!

Lieve Sascha,
Heb je een doorverwijzing nodig van je huisarts ?
Wellicht kan Eileen hierin wat betekenen. Ik verwonder ( lees "erger ) mij wel over zijn uitspraak dat hij niet wil dat je hormonen slikt tijdens de borstvoedingsperiode, maar wel de pil voor wil schrijven ! ( moet hij toch maar eens de bijsluiter nalezen wat daar dan in zit ). Bij sommige vrouwen komt hun lichaam niet zonder hulp terug in de goede hormoonbalans, en deze vrouwen lopen ook kans dat de klachten verergeren als ze stoppen met de borstvoeding ( zeker als dit van het éne op het andere moment gaat ).
Wellicht kan je de confrontatie nog één keer aan, ( wellicht met partner als steun erbij). Als het zonder doorverwijzing kan zou ik er gewoon voor gaan !
Liefs en een dikke knuf, M.

Sascha2

Sascha2

06-02-2009 om 14:55

Dank!

Dank voor jullie lieve reacties! Het is inderdaad erg pittig om niet voor jezelf op te kunnen komen, terwijl ik er in mijn werk geen enkele moeite mee heb om voor anderen op te komen. Nou ja, zal er wel bij horen.
Ik laat het nog even bezinken en anders ga ik inderdaad met mijn man terug naar de huisarts. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil, dat zal ik eerst even op een rijtje moeten krijgen.
Nogmaals dank voor het meedenken!
Sascha

Sascha2

Sascha2

06-02-2009 om 14:58

O ja kiki

Geen haar op mijn hoofd hoor, die erover denkt om nu te stoppen met de borstvoeding. Ik geniet er nog veel te veel van (dochter ook, zoveel dat ze nog steeds twee keer per nacht komt, hahaha!). Dat was overigens ook niet in de insteek van de huisarts. Hij gaf alleen aan dat tegen de tijd dat ik stop, er middelen zijn zoals de pil.
groetjes!

Sascha2

Sascha2

06-02-2009 om 15:01

En rembrand

Jij ook bedankt voor je lieve reactie, deed me goed.
Mijn huisarts wil nu niet de pil voorschrijven hoor. Dus niet tijdens de borstvoeding wel de pil maar niet de hormonale toevoegingen. Bij beide wil hij wachten tot na de borstvoeding. Hij is er nogal op tegen om tijdens de borstvoeding medicijnen voor te schrijven. Op zich natuurlijk prima.
Eileen Engels werkt inderdaad met een verwijzing.
Weet jij trouwens of duphaston tijdens de borstvoeding kan? Ik neem aan dat mijn dochter het in de melk zal krijgen, wat de gevolgen zijn weet ik echter niet. Het weerhoudt me er overigens wel van hoor. Een paar maanden geleden heb ik een paar weken betablokkers moeten slikken. Dat zou prima in combinatie met borstvoeding gaan. Helaas liep de voeding heel snel terug. Vandaar dat ik eigenlijk nu niets wil slikken, om het risico op terugloop voor te zijn.
x Sascha

Rembrand

Rembrand

07-02-2009 om 00:39

Sascha.

Volgens de gebruiksaanwijzing kan Duphaston gewoon geslikt worden tijdens de borstvoedingsperiode http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=737&Method=infotekst
Op borstvoeding.com kan ik er niets over vinden, en ik heb het juiste boek momenteel niet bij de hand. Ik zal het navragen bij mijn collega's.
Ik wil nog wel even kwijt dat ik het een bijzondere gedachtengang vind van je huisarts. Als je de voordelen van borstvoeding weet dan weet je ook dat moedermelk met een kleine hoeveelheid medicijn in de meeste gevallen altijd nog te verkiezen is boven het alternatief ( geen borstvoeding ).
Wellicht kan je een lactatiekundige bereid vinden om hierover met je huisarts te bellen ( of Eileen zelf ).
M.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

07-02-2009 om 21:34

Duphaston

Hoi Sascha,

Ik zat daar ook mee, dat Duphaston ms invloed had om mijn melkproductie (ik slikte preventief na de tweede bevalling), maar ik heb dat toen nagevraagd, ik meen zelfs bij Eileen, en het antwoord was dat het eerder de brostvoeding bevordert dan dat het het doet afnemen!! Vraag het ook eens na bij haar zou ik zeggen, heb je al contact met haar gehad?

Hou je taai!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.