Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

valeska

valeska

17-09-2009 om 22:10

Gerstekorrel....

hallo,
vandaag was ik bij de huisarts met het zoveelste ontstoken oog...heb een beetje slechte weerstand de laatste tijd en dat uit zich in ontstoken ogen, hoofdpijn etc. maar niks ernstigs.

Ik kreeg antibiotica op erin te druppelen en vroeg toen nog even wat ik aan een soort rijstekorrel kan doen die op mijn onderste ooglid is komen wonen....ik heb geprobeerd om hem door te prikken ( au!) maar dat lukte niet.

Toen zeiden de dokter en haar assistente in koor: wattenstaafje met babyshampoo! doe een druppel babyshampoo in een beetje water, doop een wattenstaafje erin en wrijf.
Ik ben daarnet meteen begonnen en het leek een uurtje later of hij ( zij?) al kleiner werd...snapt iemand hoe dit kan? Kun je dus elke gerstekorrel wegpoetsen met een wattenstaafje? Hoe werkt dat dan? Slijt de huid door, of is het eigenlijk een soort ontsteking die uitdroogt door de shampoo?

Zou je dan ook puistjes weg kunnen poetsen met babyshampoo?

( ook fascinerend: zag laatst een advertentie voor spul waarvan je dikkere wimpers krijgt. In een amerikaans blad. Zou je daar ook dikker haar van krijgen als je je hoofd ermee insmeert?)

Nou ja.
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-09-2009 om 22:58

Geen idee

Echt geen idee, nog nooit van gehoord. Als ik er op google, zie ik eigenlijk meer een verband met die ontstekingen van je oog:
http://www.schisis.nl/ogen/oculopl_bestanden/bentum.htm

Tirza

Mijn moeder

Vroeg mij een tijd geleden ook wat babyshampoo omdat zij had gehoord dat het goed zou werken tegen wratten. Ik heb een klein gerstekorreltje op mijn wang dus ik ga het zeker even proberen.

Groetjes,
Vonda

Tirza G.

Tirza G.

21-09-2009 om 17:24

Vonda

Waarom prik je die niet gewoon even aan? Aanprikken en uitdrukken, klaar

Tirza

Aanprikken?

Hoe, waarmee... aaaaahhhhrghhhh! *griezel*
Maar ik hoor graag even hoe je het bedoelt.
Vonda

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2009 om 20:19

Vonda

Een gerstekorrel is een verstopt talgkliertje waar een huidvliesje overheen zit. Als je dat huidvliesje even aanprikt met een naald, kun je de rest er zo uitdrukken

Tirza

Ayanna

Ayanna

30-09-2009 om 19:20

En het werkt echt!

Ik had een gerstekorreltje op mijn wang. Vanavond aangeprikt met een klein naaldje en 'plop', er kwam zo een klein wit balletje uit! Heb ik weken mee rondgelopen. Nooit geweten dat het zo simpel was!

jacci

jacci

30-09-2009 om 23:08

Yep

alleen bij je oog zou ik het niet doen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.