Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gestopt met pil en menstruatie

Mijn man is begin dit jaar gesteriliseerd. Ik was helemaal blij dat ik eindelijk, na ongeveer 20 jaar met de pil kon stoppen.
Maar nu ben ik niet meer zo blij. Mijn menstruatie is een stuk heftiger en gemiddeld ben ik iedere 3 weken een week ongesteld. Nu zelf na 2 weken alweer.
Ik voel me lusteloos en moe, baal er echt van.
Een maand geleden ben ik naar de huisarts geweest. Die zei dat dit ook met de leeftijd te maken kan hebben (39) en dat er verder weinig aan te doen is.
Ik twijfel serieus om toch weer de pil te gaan slikken, alleen wil ik eigenlijk geen hormonen meer in mijn lijf.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips.
Ik zit er ook over te denken om een verwijzing naar de gyneacoloog aan te vragen, maar weet ook niet of ik daar iets mee op ga schieten.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Angie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

06-03-2009 om 08:55

Angie

Ik heb een periode van ruim 2 jaar de pil niet geslikt en wat was ik blij toen ik na einde borstvoeding van de jongste weer kon beginnen. Ik wilde de hormonen ook liever niet meer maar zonder is het voor mij gewoon niet te doen.

Wat een andere optie is die ik hierboven in een draadje ook al getipt heb: je kunt eens een tijdje teunisbloemolie gebruiken. Heeft een heel gunstig effect op de cyclus en de problemen eromheen.

angie_fn

angie_fn

07-03-2009 om 17:13 Topicstarter

Linda

Hallo Linda,

bedankt voor je reactie. Ik heb de capsules gister meteen gehaald en vanochtend ben ik daar mee gestart.
Het is zeker het proberen waard.

Bedankt.

Angie

Linda99

Linda99

07-03-2009 om 20:21

Angie

Hoop dat het je helpt. Bij mij heeft het al 2 keer erg goed gewerkt voor zowel de regelmaat als nu tegenwoordig voor heftige mood-swings. Ik hoef de capsules een paar dagen voor de menstruatie te slikken tot even erna en ik ben daardoor geen draak meer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.