Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gevoelige tanden

Al jaren heb ik last van gevoelige tanden (halzen denk ik) en tandvlees. Vorig jaar veel gedoe gehad; zenuwbehandeling, lekkende vulling, nog een vulling, verstandskies getrokken. Maar goed, ik denk niet dat dat er echt veel mee te maken heeft. Wel liggen mijn tandhalzen bloot (teruggetrokken tandvlees).
Mijn vraag is heeft er iemand tips om minder last te hebben. Ik kan namelijk nauwelijk ijs eten en erg koud eten en heet (heel warm bedoel ik). Zelfs in de wind fietsen is pijnlijk. Zijn er huismiddeltjes die hiertegen helpen? Heeft iemand ideën. Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jow

jow

29-03-2009 om 13:51

Meridol

Daarmee poets ik op tandartsadvies, en dat helpt wel, helemaal over gaat de pijn niet, ik kan geen waterijsjes eten, softijs gaat nog. En idd in de wind fietsen is zeer pijnlijk, zeker als je daarna in de warmte komt zeurt het nog heel lang na. Ik ben niet voor niets een 'mooi weer fietser'. Verder ken ik geen oplossingen dan 3x daags poetsen met tandpasta voor gevoelig tandvlees.

Pilsje

Poetsen met Sensodyne, dat werkt heel goed. Wel belangrijk om de oorzaak van dat terugtrekkend tandvlees te achterhalen, misschien eens een bezoek aan een paradontoloog? Door terugtrekkend tandvlees kunnen je tanden los gaan zitten, wat je in het uiterste geval je gebit kan kosten.

Brianna F

Brianna F

29-03-2009 om 19:42

Ten overvloede waarschijnlijk

maar ik had precies hetzelfde. Poetsen met sensodyne heeft heel goed geholpen. het duurt even, maar ik kon op een gegeven moment mijn mond weer met koud water spoelen.
Voor het tandvlees zou ik naar een mondhygieniste gaan.
Bij mij heeft ze mijn hele gebit (inder verdoning) onder handen genomen, helemaal schoongemaakt en ik ga nu bij elke controle ook even bij haar langs.
Nog steeds goedgekeurd. Ik zou het doen hoor, anders heb je kans dat je tanden los gaan zitten en dat komt niet meer goed.

costa

costa

29-03-2009 om 20:00

Mondhygienist

Ik heb ook teruggetrokken tandvlees en gebruik sensodyne tandpasta en ga 2x per jaar naar de mondhygiëniste. Die vervelende pijn is niet weg, maar wel minder!

Brianna F

Brianna F

29-03-2009 om 22:42

Inder verdoning?

Jeetje, wat had ik hier op?
Moet zijn: onder verdoving

pilsje

pilsje

29-03-2009 om 22:43 Topicstarter

Dank jullie wel

voor de snelle reacties. Sensodyne en Meridol heb ik allebei wel gebruikt. Elmex om te spoelen ook. Alles helpt een beetje. Ik denk dat het tandvleesprobleem komt door jarenlang veel te hard poetsen. Ik heb begrepen dat hierdoor je tandvlees terug kan gaan trekken, alleen was dat helaas 20 jaar te laat. Ben vorige week nog bij mijn tandarts geweest en heb complimenten gekregen omdat mijn gebit zo goed onderhouden was (ik snapte trouwens niet zo goed wat ie bedoelde maar heb toch maar dankjewel gezegd). Dus ik vraag me af of een mondhygiëniste iets voor me kan betekenen, anders zou mijn tandarts me toch wellicht doorverwijzen. Evengoed allemaal erg bedankt voor het meedenken en meeleven. Ik ga maar weer eens een tube meridol proberen, die werkte destijds nog het beste.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.