Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Salie

Salie

04-02-2010 om 13:00

Gewoon moe of toch naar de opticien

Hallo,

Ik heb de laatste tijd als ik iets moet lezen dat ik wazig zie. Ik zit dan de hele tijd in mijn ogen te wrijven, maar dat helpt niet veel.
Zou het vermoeidheid kunnen zijn? Ben de laatste week te laat naar bed gegaan en ben ook gewoon moe.
Of toch even naar de opticien? Heb geen hoofdpijn trouwens. Heb wel een verleden w.b.t. ogen. Mijn algehele zicht is nu 80 procent. Mijn ogen zijn rechtgezet toen ik 3 jaar was en heb tot mijn 14e een bil gehad. Daarna niks meer, want was niet perse nodig.
Wat is wijsheid, even afwachten of toch naar de opticien?
Gr. Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

04-02-2010 om 13:01

Oeps

Zie je daar heb je het al. Bil= bril, haha

Bastet

Bastet

04-02-2010 om 13:07

Opticien

Ik zou even laten kijken hoor,mijn man had dezelfde klachten en bleek dus een leesbril nodig te hebben.
Bastet

Salie

even een vraag die je nooit aan een dame stelt:

Hoe oud ben je?

Als de 40 in de buurt komt kan het heel goed zijn dat je ogen niet meer meedoen. Een bevriende oogarts heeft me eens uitgelegd waarom dat zo sterk met leeftijd samenhangt (je lens kan minder goed accomoderen) maar de details ben ik vergeten door de wijn.

Idd opticiën

Echt effe naar laten kijken.
Hier dacht ik dat ik een sterkere bril nodig had. Heb al vanaf mijn 9e een bril. Laat elk jaar mijn ogen testen. Nu begon ik toch wel heel wazig te zien, vooral links. Laten testen dus en oeps er bleek heel wat meer aan de hand. Ondertussen bij de oogarts geweest en eind februari word ik geopereerd aan staar. Ik zag nog maar 30 % met links. Over een paar maanden volgt rechts. Daar zag ik nog maar 50 % mee. Schrikken hoor. Enne staar komt niet alleen voor bij ouderen, ik ben betreffende de gemiddelde leeftijd nog niet eens op de helft!
Dus laat er naar kijken.
Gr, Rymcke

Salie

Salie

05-02-2010 om 09:26

Naar opticien geweest

Ik ben gisteren toch maar even naar de opticien geweest n.a.v. jullie antwoorden.
Ik had iets van + 0,5-1.0, dus dat viel wel mee, maar ik ben wel doorgestuurd naar een oogarts i.v.m. een prisma. Als ik het goed zeg. Ben geopereerd toen ik 3 was en is waarschijnlijk zo dat de spieren weer slapper zijn geworden en mijn beide ogen iets naar buiten trekken. Door de plus doen ze dit ook al een beetje, dus dubbel. Daar wordt je dus heel moe van, omdat je ogen de hele dag overuren draaien. Hoop dat ik het allemaal goed zeg.
Moet dus nu naar de oogarts om die prisma vast te laten sstellen.

Is het dan zo dat je de hele dag een bril op moet?
Ik begreep ook dat er geen lensen zijn met prisma?
Bedankt voor het meedenken.
Groetjes Salie

Salie

Salie

05-02-2010 om 09:28

Oja, bastet

Ik ben trouwens 34. Mag je best vragen hoor. Op mijn leeftijd nog wel)
Gr.Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.