Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezocht : gedichtje voor ziek jongetje (3jr.)

Het zoontje van een vriendin van mij is ernstig ziek. Hij heeft een neuroblastoom met uitzaaiingen in zijn botten en waarschijnlijk beenmerg.
We gaan hem een kaartje sturen, maar ik zou er graag een gedichtje opzetten. Wat heeft hij tenslotte aan woorden als "veel sterkte" of "beterschap". Een gedichtje spreekt kleine kinderen vaak wel aan.
Heeft iemand een tip voor me voor een mooi gedichtje?
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

06-07-2009 om 18:21

Geen tip

Kan even niets verzinnen, maar weet wel dat een kaartje een ziek kind (en zijn ouders) eventjes blij maakt. Kaartjes die bewegen of geluid maken zijn ook leuk. Sterkte voor jullie!

Maatje

Maatje

06-07-2009 om 21:34

Sonj@, een spontaan schrijfsel...

Hai Sonj@, wat ontzettend moeilijk, wat zwaar... Terwijl ik geen idee heb wát je precies wilt, ben ik in de pen geklommen, eigenlijk vooral omdat ik zo veel voelde bij jouw vraag. Ik kan me voorstellen dat dit níet is wat je zoekt, maar dan wil ik het jóu meegeven, want ook jij zult veel met 'm bezig zijn, met dat zieke mannetje...

Maatje

Jij bent een klein mannetje,
En je bent zo ziek
Jij bent een lieve schat
En iedereen is ‘n beetje in paniek...

Maar mama en papa houden van jou
En iedereen zal voor je zorgen
Dus leef jij maar helemaal vandaag
Speel, lach, en denk lekker niet aan morgen

Vandaag is wat telt
Vandaag een mooie dag
Vandaag lekker stoeien
Vandaag... een vliegje dat je zag!

En weet je, de zon schijnt,
En weet je, de wind,
En weet je, de regen,
En jij, jij bent ’n lief kind!

Een aai over je bolletje
Een kus op je snoet
Op schoot bij papa en mama
Dan is alles even goed...

Wilma

Wilma

13-07-2009 om 13:49

Waarom persé een gedichtje?

Ik heb een tijd terug een kaartje geschreven aan een erg ziek jongetje (toen ziek, nu gelukkig kerngezond) en ik heb gewoon geschreven alsof ik met 'm praatte zeg maar. Ik wist dat die vader en moeder alle kaarten aan 'm voorlazen toen ie in het ziekenhuis lag. En ik herinner me als de dag van gister dat die moeder tegen me zei "jij was de enige die 't een beetje begreep, jij schreef zulke rake dingen. Veel mensen bedoelen het goed als ze schrijven 'zul je lief zijn bij de dokters' of iets van gelijke strekking en het jochie zei dan tegen z'n moeder 'maar ik ben toch altijd lief, mama'.

Dus waarom een gedichtje, schrijf gewoon iets gezelligs zonder moeilijke woorden.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.